Specifikationer – Playstation 5 och Xbox Series X

Robot
Specifikationer – Playstation 5 och Xbox Series X

Här är hårdvaran i nästa generations konsoler.

#playstation-5, #xbox-series-x


Medlem
Medlem
Skrivet av pazu:

Då borde Xbox få två hjärtan då den är kraftfullare?
Xbox <3 <3

Medlem

Playstation tre månader efter release: "HERE IT IS- PS5 S"

Medlem

Xbox obviously
Kommer fria upp en drös platser i bänken med den


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Miindz:

Playstation tre månader efter release: "HERE IT IS- PS5 S"

Nja det är ju Microsoft som släppt konsoler med S i namnet. Sony har kört Slim och Pro på sina uppdaterade modeller.

Medlem

Båda obviously


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Moderator | Testpilot

PS5. För mig som ofta lirar på PC ser jag ingen poäng med en Xbox då de flesta intressanta spelen kommer till PC också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det blir att köpa en PS5 oavsett hur den ser ut och vad den har för saker inuti. Har ägt varenda Playstation och har aldrig blivit besviken!

Jag har en duglig spel-PC, så en Xbox ser jag ingen poäng med att skaffa för egen del.

Medlem

Än så länge nöjer jag mig med min One X. Den har knappt fått jobba hårt. Många #LazyDevs i spelbranschen. Om The Coalition kan få Gears 5 i 4k60fps och Rockstar 4k(30fps?) i Red Dead Redemtion 2 kan ALLA göra det. Till och med svenska utvecklare. Om några ska är det ju svenska utvecklare som borde kunna det. Men sedan runt julen 2021 blir det en Series X.

Medlem

Jag har förbokat xbox:en, men egentligen är jag nog mest sugen på PS5an. Det finns en del PS4 spel jag inte hann spela innan jag sålda den. Tänker passa på att använda bakåtkompatibiliteten.

Medlem

Var inte en av ps5 stora styrkor hastigheten på sin ssd?
Har för mig jag såg att den var en bra bit snabbare än xbox, ni borde ha med det också

EDIT: nwm var tydligen väldigt blind


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Var inte en av ps5 stora styrkor hastigheten på sin ssd?
Har för mig jag såg att den var en bra bit snabbare än xbox, ni borde ha med det också

Det är med under "I/O Throughput".

Medlem

Det verkar ju vara riktigt kraftfulla maskiner. Någon som räknat på vad motsvarande pc skulle gå på i kronor?

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Det verkar ju vara riktigt kraftfulla maskiner. Någon som räknat på vad motsvarande pc skulle gå på i kronor?

Ganska missvisande att göra så eftersom att konsolerna i fråga inte kommer uppdatera sin hårdvara genom generationen medan utbudet av komponenter till PC uppdateras konstant. Undantaget har varit på senare tid när båda sidor släppt sina Pro och X varianter men det handlar då också bara om en uppdatering som får stå över en längre tid.

Ta som exempel PCIe 4.0 SSD diskar som släpps i år med motsvarande prestanda som de 4.0 diskar som kommer sitta i PS5 och Series X. De kommer att ha ett högt pris vid släpp för att mjölka early adopters. Sedan sjunker priset därefter.

Det som blir intressant är att se vilken prislapp AMD kommer ha på sin kommande Grafikkorts generation som baseras på samma rdna 2 arkitektur som finns i PS5 och Series X. Även där kommer priserna ligga högt vid lansering, men AMD tenderar att lägga sig lägre än Nvidia.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det blir att köpa en PS5 oavsett hur den ser ut och vad den har för saker inuti. Har ägt varenda Playstation och har aldrig blivit besviken!

Jag har en duglig spel-PC, så en Xbox ser jag ingen poäng med att skaffa för egen del.

Samma för mig. Blir en ps5 när den släpps. Har aldrig ägt ett Xbox och kommer inte göra det heller.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är med under "I/O Throughput".

shit vad blind jag känner mig


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

PS5 til att börja med. Kanske en xbox längre fram.
Min one X har mest stått och dammat sen i höstas.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

PS5 vid release (förhoppningsvis) och en XBX till sommaren/hösten antagligen.
PS4 har varit en av de bästa konsoler jag haft (GameCube/PS1 vinner nog), så jag kommer absolut att rocka vidare med PS5, men jag måste erkänna att Microsoft inger en känsla av att ha "hittat hem" igen, det känns som första Xboxen och lite 360 igen...älskar't!

Medlem

men det viktigaste är om man kan surfa och titta på netflix på xboxen

1
Skriv svar