Uppgifter: Med tre dagar kvar har över 300 000 bokat Half-Life: Alyx

Robot
Uppgifter: Med tre dagar kvar har över 300 000 bokat Half-Life: Alyx
Medlem

300k? Let's make it millions.

Hoppas spelet blir välmottaget och ökar folks intresse för VR (vilket det egentligen redan gjort)

Galet kanske men jag köpte mig ett Index på grund av detta spel. Hade Quest innan men vill verkligen spela detta på bästa möjliga sätt 😝

Avstängd

Mer VR till folket.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv

Gick in och bokade så man fick lite rabatt

Medlem

300.000 är ju inte alls mycket jämfört med andra AAA spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

300.000 är ju inte alls mycket jämfört med andra AAA spel

Jämfört med andra AAA vr-spel då?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

300.000 är ju inte alls mycket jämfört med andra AAA spel

300k kan kännas lite i jämförelse med vanliga AAA spel. VR spel är ju riktat till en väldigt liten del av spel marknaden. Som påpekat i artikeln så är det bara 1% av steam användarna.

Det gör ju det extra modigt o spännande av Valve att välja att satsa självaste Half Life på VR.

Medlem
Skrivet av B-itta:

300k? Let's make it millions.

Hoppas spelet blir välmottaget och ökar folks intresse för VR (vilket det egentligen redan gjort)

Galet kanske men jag köpte mig ett Index på grund av detta spel. Hade Quest innan men vill verkligen spela detta på bästa möjliga sätt 😝

Jag har också Quest och är också sugen på att köpa index (köpte quest mest pga index var slut). Men jag hejdat mig hitils
Skulle inte vilja byta bort Quest idag men beroende på vilket spel så är bilden lite klarare med ett riktigt PCVR-headset ist för att köra med Oculus-link.
Jag hade ett Lenovo Explorer som innan jag sålde vidare provade lite spel med och när jag gjorde direkt jämförelse så var det lite klarare bild som syntes mer eller mindre beroende på spel, men anledningen varför jag inte vill fortsätta spela PCVR med Lenovo är att trackingen inte är lika bra som på Quest så då väljer jag hellre att köra med Quest + Link.

@Kleptoman
kan ju så klart inte jämföras med pannkake AAA-spel försäljning.
Valves mål är att spelet ska vara bra och att alla som spelar det ska tycka om det och på så vis pusha VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade varit 3 miljoner om det inte vore för VR.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

300.000 är ju inte alls mycket jämfört med andra AAA spel

VR är ju väldigt begränsat så det verkar lovande ändå, många har köpt index nu bara för just Alyx.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hade varit 3 miljoner om det inte vore för VR.

En fördel för er som inte kan eller vill spela VR så kommer ju spelet förmodligen moddas till plattskärmsversion.
Dock så tror jag personligen att det även skulle behövas moddas lite gameplay-mässigt men med den mod-support som Valve har och den svans av moddar som följer så tror jag inte det är ett problem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hade varit 3 miljoner om det inte vore för VR.

Hade varit 0 eftersom spelet bara existerar pga av VR. Hela poängen med HL serien är att göra stora framsteg, därför är Valve inte intresserade av att släppa dem regelbundet om de inte tror att de kan göra något revolutionerande.

Tråkigt för folk som är intresserade av att se mer handling men det är så Valve alltid har tänkt kring sina spel.

Tror alldeles för många tror att Valve satte sig ned och sa "nu ska vi göra ett Half life VR spel" men det var anställda som experimenterade i VR och kom sedan fram till att Half Life hade passat bäst.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har också Quest och är också sugen på att köpa index (köpte quest mest pga index var slut). Men jag hejdat mig hitils
Skulle inte vilja byta bort Quest idag men beroende på vilket spel så är bilden lite klarare med ett riktigt PCVR-headset ist för att köra med Oculus-link.
Jag hade ett Lenovo Explorer som innan jag sålde vidare provade lite spel med och när jag gjorde direkt jämförelse så var det lite klarare bild som syntes mer eller mindre beroende på spel, men anledningen varför jag inte vill fortsätta spela PCVR med Lenovo är att trackingen inte är lika bra som på Quest så då väljer jag hellre att köra med Quest + Link.

@Kleptoman
kan ju så klart inte jämföras med pannkake AAA-spel försäljning.
Valves mål är att spelet ska vara bra och att alla som spelar det ska tycka om det och på så vis pusha VR.

Jag la ut min Quest och blev såld samma kväll. Sjuk stor efterfrågan

Jag hade bara ett problem med Questen och det var videokomprimerings artifakterna med link. Är ju mest i mörka scener och de flesta verkar inte bry sig om det

Medlem

Skulle man inte kunna pre-loada spelet redan idag?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag la ut min Quest och blev såld samma kväll. Sjuk stor efterfrågan

Jag hade bara ett problem med Questen och det var videokomprimerings artifakterna med link. Är ju mest i mörka scener och de flesta verkar inte bry sig om det

Ja det är sjuk efterfrågan.
Jag känner inte av komprimeringen så jag stör mig men som sagt vid en direkt jämförelse så syntes det mer eller mindre i vissa spel.
Beat saber var spelet med störst skillnad tyckte jag, Boneworks tyckte jag inte alls lika mycket.

Jag hoppas att Link uppdateras (fortfarande Beta) så vi som verkligen köpt den officiella kabeln får ta fördel den kabelns hastighet

@HerrLarsson Ja jag undrar också vart preload tagit vägen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Steams Hardware survey have inte kunnat detektera VR headsets på 3 månader, så deras data är rejält off just nu, hade varit intressant att se hur det ökat senaste månaderna med just HLVR men tja nu får vi icke veta.

T.ex. själv när jag fick dialogen början av Mars.
https://i.imgur.com/DmJXc84.png

Medlem

Min kropp och CV1:a är redo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Hoppas spelet blir välmottaget och ökar folks intresse för VR (vilket det egentligen redan gjort)

Är intresserad av VR, bara inte intresserad i headsets.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

Även om Alyx får superba betyg så känns det ändå lite för mycket att lägga 10k på ett Index. Har lite cash liggandes på ett "gamingkonto" men känner att jag bör nog vänta tills det kommer fler storspel.

Redaktör
Skrivet av Turbodog:

Även om Alyx får superba betyg så känns det ändå lite för mycket att lägga 10k på ett Index. Har lite cash liggandes på ett "gamingkonto" men känner att jag bör nog vänta tills det kommer fler storspel.

En Rift S eller en Quest för cirka 5 000 kr gör ett jäkligt bra jobb. VR-marknaden har ju inte alls storspel på samma sätt som vanligt spelande, däremot finns mycket innovativt. Själv gillar jag det mest för flygsimulatorer som IL-2 och DCS, där ger det en helt ny upplevelse.


signatur
Medlem
Skrivet av Turbodog:

Även om Alyx får superba betyg så känns det ändå lite för mycket att lägga 10k på ett Index. Har lite cash liggandes på ett "gamingkonto" men känner att jag bör nog vänta tills det kommer fler storspel.

Rekomenderar Oculus Quest eller Rift S som kostar mindre än hälften.
Finns många bra spel i alla kategorier det är bara att det inte är hypat på samma sätt som plattskärmsspel.
Nästa "storspel" som släpps (nån gång 2020) är Medal of honor som typ sett sig besegrat av cod och BF och kör VR ist
Men det finns massvis med bra spel och personligen har VR gjort mig (tyvärr) mindre intresserad av vanliga spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Slänga massor av tusenlappar bara för att spela 1 spel.. nej tack.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Rekomenderar Oculus Quest eller Rift S som kostar mindre än hälften.
Finns många bra spel i alla kategorier det är bara att det inte är hypat på samma sätt som plattskärmsspel.
Nästa "storspel" som släpps (nån gång 2020) är Medal of honor som typ sett sig besegrat av cod och BF och kör VR ist
Men det finns massvis med bra spel och personligen har VR gjort mig (tyvärr) mindre intresserad av vanliga spel

Ja, det går absolut inte jämföra ett vanligt spel med VR spel. Älskar spel fortfarande förstås, men VR, det är en drömlik upplevelse.

Alltid lika svårt att förklara VR till folk som inte testat.... Förrän det testat själva.

Medlem
Skrivet av Loading:

Slänga massor av tusenlappar bara för att spela 1 spel.. nej tack.

Sluta släng skit på oss som gillar star citiz... Jaha, det var vr du gnällde på. Carry on 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv
Skrivet av B-itta:

Ja, det går absolut inte jämföra ett vanligt spel med VR spel. Älskar spel fortfarande förstås, men VR, det är en drömlik upplevelse.

Alltid lika svårt att förklara VR till folk som inte testat.... Förrän det testat själva.

Hade ett vive vid release men sålde det till min polare då det inte fanns några vettiga spel. Har sedan dess vart hemma hos honom lite då och då och testat. Men inget spel känns riktigt värt att ha en vr rigg för.
Det mesta känns bara som tech demos fortfarande.
Men har hört att index kontrollerna gör stor skillnad i att röra sig, så det är ju de man är mest intresserad av isfl.

Medlem
Skrivet av Loading:

Slänga massor av tusenlappar bara för att spela 1 spel.. nej tack.

Tur att det finns många andra bra VR-spel då

Medlem

Tryckte precis in ett 2080 TI i vr-riggen. Jag är redo.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Hade ett vive vid release men sålde det till min polare då det inte fanns några vettiga spel. Har sedan dess vart hemma hos honom lite då och då och testat. Men inget spel känns riktigt värt att ha en vr rigg för.
Det mesta känns bara som tech demos fortfarande.
Men har hört att index kontrollerna gör stor skillnad i att röra sig, så det är ju de man är mest intresserad av isfl.

Att det bara finns "techdemos" är ett felaktigt påstående idag det finns flertalet fullfjädrade spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Att det bara finns "techdemos" är ett felaktigt påstående idag det finns flertalet fullfjädrade spel.

Kan du nämna några förutom RE7?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Att det bara finns "techdemos" är ett felaktigt påstående idag det finns flertalet fullfjädrade spel.

"Felaktigt". Alla har vi olika åsikter. Men det är min att alla känns som tech demos.
Att säga att någons åsikt är felaktig är felaktigt.

12
Skriv svar