Nu tar vi extra innesittande spelhelg!

KoP
Medlem

Blir nog lite utav varje. No Man's Sky. Gears of war 5. The C64. Minecraft.

Samt återinstallation utav div. spel på Xboxen. Råkade sparka ner den externa hårddisken på golvet vilket den inte gillade, så det var bara till att gå och investera i en ny.

Avstängd

Kände för lite episkt äventyrande av sällan skådat slag så gav backloggen fingret och började köra genom hela uncharted serien igen. Så härligt underbara lir. Finns nog inget som kan mäta sig


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Warzone! Inte haft så kul i ett BR-spel sen någonsin

Medlem

Kingpin och doom eternal!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inga sadister här inne? Nioh 2 självklart, ångest av att bara starta spelet . Satan va svårt det är!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag köpte Delta Force (1998) och knäpper fulingar i 800x600 och Voxelgrafik. Detta spel stoltserar också med världens fulaste knivanimation.

Wooow, minns att vi sprang runt på nåt berg å försökte snipa varandra? Eller var det ai? Från jättelånga avstånd i MP!

Edit: ja, jag och mina vänner då, när det begav sig!

Medlem

@robbis: Långsam start som du skriver men myset gör att jag inte lider av det. Återkommer med intryck om ett tag.

Medlem

Jag och Geralt tänkte ta en grabbhelg i Skellige med trekking, mjöd och kvinnor från kontinenten.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Wooow, minns att vi sprang runt på nåt berg å försökte snipa varandra? Eller var det ai? Från jättelånga avstånd i MP!

Edit: ja, jag och mina vänner då, när det begav sig!

Det är gigantiska avstånd och det förekommer både bullet drop och att man måste "leada" sina mål om de rör sig, vilket jag antar var riktigt ovanligt på den tiden. Vet inte ens om banorna har nåt slut då dom liksom kopierar sig hela tiden i vad som verkar vara en oändlighet. Detta var det första spelet jag spelade online. Mot min granne via 56K modem. Good times. Minns att han på något sätt lyckades smyga sig på mig och kniva mig, hur det nu är möjligt på dessa banor.

Nu har jag köpt Delta Force 2. Ett spel jag aldrig spelade när det begav sig då det skrämde livet ur de flesta datorer på den tiden.

Medlem

𝓐𝓷𝓲𝓶𝓪𝓵 𝓒𝓻𝓸𝓼𝓼𝓲𝓷𝓰: 𝓝𝓮𝔀 𝓗𝓸𝓻𝓲𝔃𝓸𝓷𝓼 🥰


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Helgens målbild består av att slutföra Marvel Ultimate Alliance 3, tror jag har ungefär 1 timme kvar av det rent storymässigt och sedan kanske jag behöver grinda lite för att inte få pisk på sista bossen

Förutom det så tänker jag fortsätta på Ori and the will of the wisps och eftersom Planetside 2 kör dubbel xp så måste jag ju bara logga in där och lira lite!

Sedan får jag se om en polare får till dennes Uplay konto så vi kan spela lite The DIvision 2, hoppas hoppas!

Stay safe fellow gamers!

Medlem
Skrivet av KoP:

Blir nog lite utav varje. No Man's Sky. Gears of war 5. The C64. Minecraft.

Samt återinstallation utav div. spel på Xboxen. Råkade sparka ner den externa hårddisken på golvet vilket den inte gillade, så det var bara till att gå och investera i en ny.

Hur mycket har du testat The C64? Är väldigt sugen på att köpa en.

Medlem

Animal Crossing: New Horizons.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nytt DLC till Stellaris är släppt, så igår blev det det för hela slanten. Fortsätter där idag men ska nog peta in lite Cataclysm: DDA också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Kört 4-5 timmar nu... Seg start. Mitt hus är under konstruktion ska vara klart imorrn. Mysigt spel, aldrig spelat nåt av de tidigare. Verkar finnas mycket att göra även om jag knappt låst upp nåt, bara museet och mitt eget hus. Får se vart detta bär. Vad har du för tankar än sålänge?

Jag är i samma sits när det kommer till nästan allt du skrev. Första spelet i serien jag lirar och det känns lite segt - men samtidigt är det väldigt charmigt. Gillar att det inte är så mycket som står på spel. Jag bara fixar resurser, rensar ogräs och bygger upp saker på ön. I like it!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem
Skrivet av mh76:

Hur mycket har du testat The C64? Är väldigt sugen på att köpa en.

Har kört The C64 sedan dom släppte minin. Men Maxi modellen är såklart överlägsen med sitt fungerande tangentbord och möjlighet att swappa diskar när det är spel som är på flera disketter.

Är du uppvuxen med en C64 eller en C128 lär du älska den.

Medlem

Införskaffat mig en PC engine Turbo Duo Rx (längsta konsol namnet förutom Xbox?) som jag tänkte utforska lite. Castlevania Rondo of Blood är på menyn nu iallafall

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Kände för lite episkt äventyrande av sällan skådat slag så gav backloggen fingret och började köra genom hela uncharted serien igen. Så härligt underbara lir. Finns nog inget som kan mäta sig

Lirade faktiskt igenom alla 3 spelen nu i januari i år och de är verkligen riktigt vassa äventyrs-action titlar. Hade bara testat 1an & 2an nån timme back in the day till PlayStation 3 så tog äntligen tag i alla 3 spelen då jag ägt remaster samlingen i flera år. Hade bara klarat Uncharted 4 & Uncharted: The Lost Legacy tidigare. Ser iaf fram emot mer från serien i framtiden. De är på tok för bra för att överge. Skulle helst fortsätta spela som Nathan Drake men det verkar väl inte bli så..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Lirade faktiskt igenom alla 3 spelen nu i januari i år och de är verkligen riktigt vassa äventyrs-action titlar. Hade bara testat 1an & 2an nån timme back in the day till PlayStation 3 så tog äntligen tag i alla 3 spelen då jag ägt remaster samlingen i flera år. Hade bara klarat Uncharted 4 & Uncharted: The Lost Legacy tidigare. Ser iaf fram emot mer från serien i framtiden. De är på tok för bra för att överge. Skulle helst fortsätta spela som Nathan Drake men det verkar väl inte bli så..

Gick direkt från Days gone (som även rekommenderas starkt om du inte spelat) till drakes fortune vilket gjorde mig väldigt väldigt förbannad på kontrollerna i första spelet. Märktes väldigt bra att det har några år på nacken


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Gick direkt från Days gone (som även rekommenderas starkt om du inte spelat) till drakes fortune vilket gjorde mig väldigt väldigt förbannad på kontrollerna i första spelet. Märktes väldigt bra att det har några år på nacken

Yes, lirade faktiskt ut Days Gone i januari också och gillade verkligen spelet. Bättre än vad jag trodde. Stor detaljerad värld, spännande historia, helt ok karaktärer, skön kontroll osv. Blev tyvärr lite grafikbuggar i slutet på spelet för egen del med väldigt lågupplösta texturer på olika saker i världen o på MC jackan. Detta var efter en patch också. Vet inte vad som hände men det sabbade den fina grafiken o detaljarbetet. Läger-na blev suddiga på många ställen i mitt spelande. Hoppas det kommer ett till spel i framtiden iaf. Kan bli intressant att se vad SONY Bend Studio gör här näst efter detta jättespel.

Yes, jag lirade först, nu i januari, Uncharted 2 sedan Uncharted 3 och därefter gick jag till 1an o lirade ut det o kände verkligen att spelet var gammalt i form av grafik och kontroll. Hade dock skoj med spelet då äventyret var mäktigt. Inte lika bra some de andra i serien dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Overwatch, Cities skylines och Disco Elysium såklart!

12
Skriv svar