Nu tar vi extra innesittande spelhelg!

Robot
Nu tar vi extra innesittande spelhelg!

Vad stänger du in dig med?

#fz, #spelhelg


Medlem

Den nya Stellaris expansionen Federations för min del. Plus lite Xenoblade X vid sidan om på Wii U.

Medlem

Sitter och bygger en stad i City Skylines. Blir nog något jag fortsätter med.

Ambassadör
Xbox

Wasteland 2: Director's Cut blir det. Kunde inte få nog efter ha kört igenom Wasteland Remastered nyligen.


signatur

Jump in.

Medlem

En kikkifestis och lite whiskey <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Moderator | Testpilot

Det kommer bli Animal Crossing för min del. Hade en polare som tjatade om Apex Legends så blir det en liiiiten stund, men sedan ska jag bygga upp min by.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag köpte Delta Force (1998) och knäpper fulingar i 800x600 och Voxelgrafik. Detta spel stoltserar också med världens fulaste knivanimation.

Medlem

Far Cry Primal
Bone Silence
The Lord of the Ring: the Card Game (man kan tydligen spela ensam)

Medlem

Blir som de andra sex dagarna i veckan, The Division 2

Medlem

Kenshi och Satisfactory utan tvekan, kanske smaskar in lite Black Mesa emellan där också om jag hinner


signatur

//monster

jbx
Medlem

Blir Animal Crossing på min nya Switch. Kunde inte låta bli att köpa Animal Crossing Edition, min förra Switch var från releasen 2017 och var lite nött och usel batteritid.
Den är sjukt läcker och spelet underhåller, fin animal crossing-känsla 🙂


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Förutom jobb så blir det Animal Crossing och kanske lite CS:GO.

Testpilot

Blir GTA IV efter att Rockstar tagit bort Windows for Live. Fortfarande en rätt dålig portning till PC men spelbart och lite föråldrat men spelar det faktiskt för första gången!

Medlem

Försöker få igång barnen med Animal Crossing. Gick lite trögt först faktiskt. Det gick lite segt i starten och ungarna tycker djuren pratar för mycket. Tillslut fastnade de för tröjdesign och fiske.

Medlem

Fortsätta med Resident Evil 0 Remake. Därefter 1:an, 2:an och så vidare. Ser mycket framemot att få köra 3:an. Nu fattas det bara remake på Code Veronica och det bästa i serien nämligen 4:an.

Men vad är det för pandemi ni menar i nyheten? Jag följer nyheterna väldigt noga, men inte hört någon som pratat om en pandemi!?

Medlem

jag har äntligen införskaffat mig bloodstained ritual of the night och ut vad jag spelat hitils FY FAN älskar varenda liten minut. Jag hoppas Konami gör en castlevania anniversary collection 2 med spel som portait of runis och dawn of sorrow och order of ecclesia.

Men jag växlar mellam Bloodstained och Fallout 4.

Medlem

Animal Crossing såklart!

Medlem

Jag ska spela klart Silent Hill. Det har åldrat en del men stämningen och musiken är väldigt bra. Sen ska jag fortsätta med Silent Hill 2.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
CS ftw

CS gratis och bra

Medlem

Lirar Borderlands 3


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag spelar Ori and the will of the wisps. Snart klar och har älskat varenda minut (precis som i föregångaren). När jag är klar med det tänkte jag bocka av två spel på min back log.

Nioh (pc) och Super Metroid (switch).

Jag avfärdade länge Nioh som en Souls-kopia som inte var "värd min tid" men har insett att spelet har en hel del häftiga grejer att tillföra genren och att det står rätt stadigt på egna ben.

Super Metroid är nog det spel jag påbörjat, utan att spela klart flest gånger. Nu jävlar ska jag i mål. Spelet är ju fantastiskt och håller sjukt bra än idag så jag vet inte riktigt varför jag inte fått tummen ur.

Medlem

Jag lirar detektivspelet "Blacksad: Under the Skin" till Steam under helgen. Kört i 11 timmar hittills och gillar liret som har djur istället för människor i rollerna men de lever precis som vi människor gör i New York City under 1950-talets speciella tid med andra världskriget som nyligen varit, rasism i vardagen och mysig jazz musik i bakgrunden. Gillar den lite tecknade stilen i spelet som tydligen är baserad på en riktig serietidning vid samma namn. Vid en första blick på spelet, med djur som befolkning, kan man tro att det är mer barnvänligt men så är inte fallet utan det förekommer mord, råa våldsdåd och en hel del blod. Det är likt spelet "The Wolf Among Us" som TellTale Games gjorde för några år sedan. Inte lika bra dock men påminner mycket i stilen och känslan.

//// Skulle ge spelet en 3 av 5 i FZ score. 7 av 10 i normalt betyg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har äntligen kommit över den höga tröskeln i början av Might & Magic VI: The Mandate of Heaven så nu blir det open world 1998 style hela helgen. Den här gången skall jag avsluta det med det jag påbörjade för mer än 20 år sedan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kommer bli Animal Crossing för min del. Hade en polare som tjatade om Apex Legends så blir det en liiiiten stund, men sedan ska jag bygga upp min by.

Kört 4-5 timmar nu... Seg start. Mitt hus är under konstruktion ska vara klart imorrn. Mysigt spel, aldrig spelat nåt av de tidigare. Verkar finnas mycket att göra även om jag knappt låst upp nåt, bara museet och mitt eget hus. Får se vart detta bär. Vad har du för tankar än sålänge?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Animal Crossing såklart!

Intryck plz... Är ca 5 timmar in

Medlem
Skrivet av Maysay:

Sitter och bygger en stad i City Skylines. Blir nog något jag fortsätter med.

Samma här, har riktigt kul men tiden flyger väl iväg som vanligt med det spelet så snart är helgen över

Medlem

Jag började spela The Division 2 för ett par veckor sedan och stortrivs. Ett trevligt och snyggt spel med skoj gameplay och massor att göra. Passar mig perfekt. Så jag spelar vidare på det hela helgen.

När jag har klarat av kampanjen, sidouppdragen samt annat smått och gott så är det dags för Warlords of New York-expansionen.

Medlem
Skrivet av ayawkz:

Samma här, har riktigt kul men tiden flyger väl iväg som vanligt med det spelet så snart är helgen över

Verkligen. Speciellt när man måste finlira och fixa trafiken.

Medlem
Skrivet av mh76:

Men vad är det för pandemi ni menar i nyheten? Jag följer nyheterna väldigt noga, men inte hört någon som pratat om en pandemi!?

WHO deklarerade den 11 mars att COVID-19 är en pandemi.

Källor:
WHO-presskonferens
Folkhälsomyndigheten

Medlem
Skrivet av mh76:

Men vad är det för pandemi ni menar i nyheten? Jag följer nyheterna väldigt noga, men inte hört någon som pratat om en pandemi!?

Bott under en sten senaste veckorna eller? 😅

OnT:

Har inte stängt in mig än. Kör runt och handlar och levererar varor till grannar och vänner som självkarantänat sig.

Lär väl fortsätta med det till första tecknet på smitta.

Ja, jag vet ”det kan smitta utan symptom” men om alla ska låsa in sig och inte har mat hemma så kommer folk dö av svält innan Corona tar dem.

Är inte i kontakt med dem heller så det är ingen fara på den fronten då alla leveranser spritas och dekontamineras grundligt innan användning.

I helgen blir det öl och PUBG samt wow arena.
Eventuellt lite Doom Eternal också. Får se hur sugen man blir!

12
Skriv svar