Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Såg klart Altered Carbon s2 och tyckte nog att den var i klass med s1.
Blir inte riktigt klok på vilken bok den är baserad på (om alls) då det var ett tag sedan jag läste böckerna.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av JRico:

Såg klart Altered Carbon s2 och tyckte nog att den var i klass med s1.
Blir inte riktigt klok på vilken bok den är baserad på (om alls) då det var ett tag sedan jag läste böckerna.

Säs 1 i sig är ju en kraftigt reviderad version av den första boken. Säs 2 fortsätter från säs 1 och är på samma sätt väldigt löst baserad på bok 2, med många ändringar. Ledaren av The Wedge, Carrera, är en av få karaktärer från bok 2 som ens förekommer i serien (och han fick inte ens behålla sitt förnamn; han heter Ivan Carrera i serien istället för Isaac Carrera, av någon anledning).

Inaktiv

Westworld säsong 3 körde just igång så det kan vara något samt att Better Call Saul nyligen påbörjade sin femte säsong

SoL
Medlem

Såg westworlds första avsnitt på säsong 3 igår som jag har varit skapligt taggad på. Vet inte riktigt va det var jag såg igår, men det känndes inte westworld direkt...Det osade väldigt mycket cyberpunk över det hela

Medlem

Ozark och peaky blinders är måsten
Designated survivor är väl ok.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

För de som gillar anime har ju Netflix verkligen slagit på stora trumman det senaste.

En värd att kika på är ju Beastars. Den har varit en snackis ett tag, och verkar vara en av de bättre serierna trots att det är i 3D-stil. En stil jag oftast, alltid, haft svårt för förutom enstaka mecha-sammanhang. Men detta är väl animerat och med en bra story.

Hjälper såklart om man klarar av att se djur som huvudkaraktärer, typ Zootopia.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

En äldre HBO serie som heter The Newsroom med Jeff Daniels i huvudrollen. Han spelar ett nyhetsankare som tappat förtroendet i nyheterna och jagar nu bara höga poäng och att åskådarna ska gilla honom. Såklart sker ändringar och man få se en fenomenal ensemble av skådisar tackla "Fake News" innan begreppet fanns och social medias inverkan på nyhetsflödet. Flera verkliga händelser är också med som nyheter i serien.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Såg nyss klart Kingdom och rekommenderar skarpt.
Trodde inte jag skulle orka en serie som handlar om zombies efter hur mycket de förstörde TWD men blev väldigt positivt överraskad.

Annars kan man alltid gå tillbaka och se världens bästa serie igen ”Its always sunny in philadelphia”. Klockren humor och skönaste karaktärerna någonsin.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Altered Carbon S2 var en snoozefest, saknade Kinnaman och CP-atmosfären.

The Valhalla Murders var rätt habil kriminalare från (och på) Island. Mysruskiga miljöer!

Duty/Shame var riktigt bra! Lite ojämnt tempo men förstklassiga insatser från alla inblandade. Rekommenderas!

Samtliga på Netflix.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
RWBY

En serie jag gillar är RWBY!

En anime där man får följa Ruby och hennes gäng tävla mot sina klasskompisar och slåss mot ondskan!

Det är 7 säsonger hitils och ligger på youtube.

Medlem

Senaste serien jag såg klart var "The Witcher".
Riktigt bra rakt igenom, men kanske inte en rekommendation här på då de flesta säkert redan har sett den.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Altered Carbon S2 var en snoozefest, saknade Kinnaman och CP-atmosfären.

Såg 20 minuter. Kan vara sämsta castingen på länge.
Otroligt dålig skådespelare...
Kinnaman gjorde serien!

Medlem

"Kingdom" på Netflix,hyfsat habil medeltida koreansk zombieslakteri.

Medlem
Banshee!

"Banshee" Den bästa serie jag sett. Finns 4 säsonger, såg nyligen om den. Banshee Rules! En recention skrev :

"Banshee is one of the all-time great action shows that knew to not outstay its welcome giving us brutal action scenes throughout 4 amazing seasons; some things may not have been perfect but the fact that I miss the characters and wonder what they’re doing now just shows how invested you can get in the show. Banshee is a must watch for genre fans."

Frilansare

Deadwood (äntligen!). 4/5.

Medlem

Senast serie jag såg klart var The Witcher. Men vill även rekommendera Falcon Crest. Nu var det något decenium sen jag såg klart den. Tror den i det stora hela borde hålla än idag.

Medlem

Såg klart BoJack Horseman imorse. Animerad serie om en avdankad skådis i Hollywoo(d), med oväntat djup mellan skrattsalvorna. Rekommenderas varmt!

Finns på Netflix


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Senast serie jag såg klart var The Witcher. Men vill även rekommendera Falcon Crest. Nu var det något decenium sen jag såg klart den. Tror den i det stora hela borde hålla än idag.

Eeh var hittar man Falcon Crest? Jag är ju själv en Dallas-anhängare men ändå...

Medlem

Ash vs Evil Dead bör alla som gillar horror/humor kolla på, riktigt bra serie!

Vill även slå ett slag för The Boys, en härlig sjuk twist på superhjältegengren.

Medlem

Westworld säsong 3 drog igång i måndags, och första avsnittet var bättre än vad jag trodde/vågade hoppas på. Det påminner inte särskilt mycket om Westworld längre, dock.

HBO:s nya serie Devs har jag sett de första tre avsnitten av, och den kan jag varmt rekommendera. Mycket bra och spännande.

Inaktiv

Påbörjade Amazing Stories pga Steven Spielbergs namn.
Första avsnittet var bra. Andra var skit.

Medlem

Såg klart Ragnarök igår, en norsk serie med en intressant vinkling på gudar och jättar. Helt klart sevärd, 4 torshammare av 5 möjliga!


signatur

I drank what?

Medlem

Såg första avsnittet av Better Call Saul säsong 5 igår. Älskar karaktären och blir spännande att se hur han utvecklas och vart det slutar.

Men är det någon som har koll hur tidslinjen ser ut bredvid Breaking Bad?

Medlem

Första säsongen av Godfather of Harlem (utspelar sig innan filmen "American Gangster"). En klart sevärd gangsterserie, som baseras på verkliga personer och händelser, så 4 av 5.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ett par måsten mer lr mindre:
Altered Carbon - Spec för gamers, tung.
Sons of Anarchy - Mkt bra
Breaking Bad - Alla vet, bra tidsfördriv.
Bates Motel - Lite mer ovanlig men man hör på namnet vad den handlar om. Ung Norman Bates.
Westworld - Rätt unik ändå.
Game of Thrones - Hallå!

Runner ups:
Peaky blinders
Ozark

Supernatural för vissa nördar och fanboys, den kollas ironiskt då den är B men ändå smått underhållande.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Deadwood (äntligen!). 4/5.

Räknade du hur många gånger orden "motherfucker" och "cunt" användes under seriens gång?

Eller finns det inte så höga tal?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Eeh var hittar man Falcon Crest? Jag är ju själv en Dallas-anhängare men ändå...

Finns inte på nån streamtjänst jag vet men att köpa på DVD eller ladda ner. Blev faktiskt lite sugen på att se ett avsnitt nu så får duckduckgo lite och kolla.

Medlem

Gotham och Paradise P.D var senaste jag såg färdigt. Mest spel och musicerande nu men håller även på att glo på trailer park boys och bobs burgers.

Medlem

Det är nog Beforeigners på HBO. Norsk serie om Norge i nutid där det börjar dyka upp "Beforeigners" (typ "förrfrämlingar") och motsättningar uppstår.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

en dokumentär serie om Vietnam kriget som heter ptja "The Vietnam War"

nog vet man i grova drag hur allt gick till men det var intressant att se veteranerna från båda sidorna berätta om sina erfarenheter av kriget, hur konflikten påverkade USA och befolkningens syn på deras involvering i kriget osv...

Skriv svar