Youtube sänker videokvalitén för att spara bandbredd

Robot
Youtube sänker videokvalitén för att spara bandbredd
Medlem

720 räcker ju mer än väl för en datorskärm.

Medlem

Vore ju rimligt då om Netflix även sänkte priserna och inte bara kvalitén.

Medlem

De kanske inte borde köra autoplay?

Medlem

Be dom kanske ta bort all reklam så sparas det bandbredd

Redaktör
Skrivet av Zidious G:

720 räcker ju mer än väl för en datorskärm.

Smaksak, men det är skillnad i kvallitet. Jämför 720p med 1080p:


signatur
Medlem
Skrivet av Zidious G:

720 räcker ju mer än väl för en datorskärm.

Du vet att det finns olika stora datorskärmar?

Redaktör
Skrivet av Karmak:

Be dom kanske ta bort all reklam så sparas det bandbredd

Och obligatorisk avgift? Youtube är inte gratis att driva.


signatur
Inaktiv
Medlem

Faktisk disskussion från soffan igår.

- De har dragit ner kvaliten på Netflix.
- ....syns ju ingen skillnad.
- Jo....lite.
- Ser inget...Det är ju bara du som inbillar sig att du ser sånt.
- ......
- Då behöver vi ju inte köpa ny TV
- !.........

Medlem
Skrivet av stoppamig:

Vore ju rimligt då om Netflix även sänkte priserna och inte bara kvalitén.

Fast Netflix HÖJDE väl priserna nyss till 169/månad för 4k abbonemanget.

@FZ: Ni borde nog skrivit "Trycket har ökat efter att allt fler börjat "arbeta" hemifrån" eftersom om de verkligen jobbade så hade youtube inte blivit belastat. Just sayin'


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av WargH:

Denna gång gäller ju nyheten YouTube.

"Även streamingjätten Netflix har sänkt kvalitén på sina sändningar."

Medlem
Skrivet av theailer:

Du vet att det finns olika stora datorskärmar?

Mind =Blown!

NuZ
Testpilot

Jag tycker ”Nerflix” bör sänka sin månadskostnad också isåfall för 4K. Ett himla snack om detta på SweC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Be dom kanske ta bort all reklam så sparas det bandbredd

Finns något som kallas adblocker. Jag får inte upp någon reklam alls på youtube.

Enda sidan jag inte kör det på är FZ.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Man kan ju använda vpn och "surfa" i usa annars.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Man kan ju använda vpn och "surfa" i usa annars.

Ja varför vara med och bidra till den stundande krisen som vi befinner oss i.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag tycker ”Nerflix” bör sänka sin månadskostnad också isåfall för 4K. Ett himla snack om detta på SweC

Håller med fulltständigt. En tillfällig sänkning av priset är mer än rimligt.

Medlem

Så folk kan glömma tjänster som t.ex Stadia nu? Klarar näten inte av Netflix och Youtube så borde det vara svårt att lansera molnet.

Medlem

Jobbar mycket i Teams och man märkte direkt i måndags att hela Europa sitter i Teams numera och kör. Blev som sirap och funktioner försvann.

Medlem

Vilket trams.

YT är en gratistjänst så det är helt förståeligt och acceptabelt.

Netflix däremot satte spiken i kistan. År efter år fortsätter de satsa på kvantitet framför kvalitet när det kommer till deras originalinnehåll. Höjer priset med 30 kronor i månaden för att sen sänka bildkvalitén för betalande kunder. Idag sa jag upp tjänsten efter 6 års äktenskap. Känns inte som om jag kommer sakna det heller.


signatur

Go home and be a family man!

Medlem
Skrivet av Digital_Lifestyle:

YT är en gratistjänst så det är helt förståeligt och acceptabelt.

Netflix däremot satte spiken i kistan. År efter år fortsätter de satsa på kvantitet framför kvalitet när det kommer till deras originalinnehåll. Höjer priset med 30 kronor i månaden för att sen sänka bildkvalitén för betalande kunder. Idag sa jag upp tjänsten efter 6 års äktenskap. Känns inte som om jag kommer sakna det heller.

Oh the humanity.

Hur som helst är det förträffligt att människor försöker hjälpa till att samarbeta och försöka dra lasset åt samma håll. Oavsett vad man tycker om Corona eller inte så. Det är tur att vi har den infrastruktur vi har iaf! Fast man behöver höra lite mer hemma nu så, finns det massor av människor att komma i kontakt med och roa sig med.

Förhoppningsvis om en månad är saken vält åt det bättre hållet.

Skrivet av GooGeL:

Oh the humanity.

Hur som helst är det förträffligt att människor försöker hjälpa till att samarbeta och försöka dra lasset åt samma håll. Oavsett vad man tycker om Corona eller inte så. Det är tur att vi har den infrastruktur vi har iaf! Fast man behöver höra lite mer hemma nu så, finns det massor av människor att komma i kontakt med och roa sig med.

Förhoppningsvis om en månad är saken vält åt det bättre hållet.

Jag donerar redan pengar och datorkraft för att göra den här världen bättre, men vägrar acceptera att en (dålig) tjänst bestämmer hur mina pengar ska användas utan att okeja det med mig.

Sen är det inte min avsikt att sprida negativitet under dessa trista tider. Helt tvärtom. Så för de som sitter hemma och inte ens har netflix här är en nyckel till Assassin's Creed Origins (kräver Uplay och eventuellt humblebundle konto). Notera gärna om ni tagit den så andra slipper att slösa sin tid på att försöka.

https://www.humblebundle.com/gift?key=W36mRf2sF6hc3y8Z


signatur

Go home and be a family man!

Medlem
Skrivet av Digital_Lifestyle:

Jag donerar redan pengar och datorkraft för att göra den här världen bättre, men vägrar acceptera att en (dålig) tjänst bestämmer hur mina pengar ska användas utan att okeja det med mig.

Sen är det inte min avsikt att sprida negativitet under dessa trista tider. Helt tvärtom. Så för de som sitter hemma och inte ens har netflix här är en nyckel till Assassin's Creed Origins (kräver Uplay och eventuellt humblebundle konto). Notera gärna om ni tagit den så andra slipper att slösa sin tid på att försöka.

https://www.humblebundle.com/gift?key=W36mRf2sF6hc3y8Z

Oj fan. Den tackar vi för kära du!

1
Skriv svar