Diskutera – Lutar du åt PS5 eller Xbox Series X?

Medlem

Om det blir nån av dom så blir det PS5.
Eftersom jag mest är intresserad av VR nu för tiden så ska det bli intressant att se om sony bygger ny VR för PS5 även fast nuvarande PSVR också ska vara kompatibel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

PS5 då Sony alltid har haft betydligt fler spel som jag är intresserad av.

Om MS får ordning på sin spelutveckling och börjar leverera många bra spel som ser lockande ut kan en Xbox möjligen bli intressant om några år.

Medlem

Blir det konsol väntar jag nog på PS5 Pro.

Medlem

PS5 utan tvekan. Gillar Sonys tänk betydligt mer än Microsofts.

Dex
Medlem

Det blir helt klart PS5 för min del då jag verkligen älskar singleplayer spelen till PS4 (GoW, Spider-Man, Uncharted, Last of Us osv) och uppföljarna lär väl komma till 5:an också

Och eftersom Xbox spelen kommer till PC också ändå så missar man inget där och kan köra GamePass på PC ju så håller med dom flesta andra här!

PS5 + PC så får man det bästa av båda världarna

Medlem

Eftersom alla spel till Xbox numera även kommer till PC så fortsätter jag köra multiplatform på PC och så blir det en PS5:a för de exklusiva titlarna.

Och så har man Switchen för när man är på språng.

Medlem

Har en monster-PC så finns ingen mening att köpa en Xbox. Blir givetvis en PS5

Medlem

Låter som att Sony skulle göra klokt i att släppa sina spel på PC oftare och tidigare, med tanke på hur många som föredrar att spela på PC. Men det vet de nog om.

Medlem

Brukar köra pc å playstation. I nuläget hoppas jag få höra något om ps5 pro.

Medlem

Har en spel-PC men skulle jag köpa en konsol så blir det nog i första hand en Switch Lite pga spelen och bärbarheten.

Medlem

Jag velar, vet för lite för att bestämma mig. Jag lutar åt PS5 utan att kunna sätta fingret på det. Exklusiviteter...ja visst. Men jag tror att Microsoft kan komma med intressanta titlar med tanke på uppköpen av studios.
Biblioteket och spelvännerna finns på Playstation.

Jag vill veta mer. Men det lutar åt Sony

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Låter som att Sony skulle göra klokt i att släppa sina spel på PC oftare och tidigare, med tanke på hur många som föredrar att spela på PC. Men det vet de nog om.

Tycker det låter mer tvärtom. Många verkar vara nöjda med att köra PC + Playstation.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Är relativt säker på att det blir PS5. Den enda XBOX konsol jag ägt är en 360 och det köpte jag enbart för Alan Wake. Prestandaskillnaden är alldeles för liten för att jag skulle bry mig om det. Spelutbudet är det viktiga och kvalitén på dessa är avgörande för mig. PS4 var den absolut bästa generationen som gett mig så otroligt mycket bra upplevelser så jag kanske är lite vinklad. Men har svårt att se att Microsoft kan ta igen försprånget Sony har med kvalitativa titlar. Hade det inte funnits någon exklusivitet med spelen hade valet varit mycket svårare.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker det låter mer tvärtom. Många verkar vara nöjda med att köra PC + Playstation.

Nä de skrev att de väljer bort Xbox för att spelen finns på PC. Så de föredrar att spela på en PC förmodligen och då om spelen från Playstation kom till PC skulle de slippa den med.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Nä de skrev att de väljer bort Xbox för att spelen finns på PC. Så de föredrar att spela på en PC förmodligen och då om spelen från Playstation kom till PC skulle de slippa den med.

Det är väl just därför Sony inte borde göra som du säger. Tappad försäljning av hårdvara.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

PS5 utan tvekan. Dels för alla fantastiska spel, dels för deras satsning på VR.

Gamepass på PC är min Xbox.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nä de skrev att de väljer bort Xbox för att spelen finns på PC. Så de föredrar att spela på en PC förmodligen och då om spelen från Playstation kom till PC skulle de slippa den med.

Behöver inte vara att de föredrar att spela på PC, kan vara att det är ekonomiskt oförsvarbart att lägga många tusen på en pryl som inte behövs.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Det är väl just därför Sony inte borde göra som du säger. Tappad försäljning av hårdvara.

De borde ta igen det med råge på spelförsäljningen och abonnemang. Där de stora pengarna finns. Men ja för att sälja konsoler bör de hålla än hårdare i de exklusiva spelen, håller med.

Fortsätter med Playstation + PC.

Medlem

Har redan har en helt okej PC så Xbox känns hyfsat ovärd medan Playstations exklusiva titlar ofta är för bra för att missa, så det blir nog en PS5 i framtiden.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag kör mest Pc numera men har haft en PS senaste 15 åren. Det lutar väl åt att det blir en PS5 men första om flera år. Då kan jag köpa all fina exklusiva titlar direkt istället för att vänta :).

Så du menar att du inte får vänta om du väntar i flera år? Makes sense..

Medlem

Eftersom mina händer inte är kompatibla med en krysslådekontroller, så blir det, utan minsta tvekan, en PS5.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

PS5 pga spelen.

Medlem

PS5.
Xbox, Xbox 360 och Xbox X har alla haft BETYXLIGT färre intressanta exklusiva spel,jämfört med PS2, 3 och 4.

Har jag råd i vinter så blir det ett köp... Fast frun vill ha ett Switch. Det vill iof jag med men... prioriteringar

Medlem

Helt klart Xbox. Microsoft har verkligen skärpt till sig på senare tid och så är den betyldigt kraftfullare än Sonys variant.

Medlem

Båda, Xbox för Game Pass och alla multiplatform som lämpar sig att spela på konsol, PS för de exklusiva titlarna. PC för det mesta annat.

Tycker Sony har varit under all kritik de sista åren med att lyssna på kunderna, något som Xbox också (inte) gjorde vid release av förra generationen. Hoppas dom skärper sig som MS gjorde efter ett tag.

Medlem

PS5, Xbox spelen kan jag köra på datorn tyvärr. Men det slutar väl att man köper en Series X bara för att.

Nu vill jag se både Sonys design och vilket pris de båda tänker ta. Tar Microsoft förlusten och har samma pris som PS5 som jag antar är billigare eller lägger de sig lite över? Tror personligen de matchar Sonys pris och kanske till och med gör den några hundra billigare bara för att försöka ta tillbaka de andelar av marknaden de förlorat denna generation.

Medlem

PS5 p.g.a. att jag gillar Sonys exklusiva spel mer än Microsofts. PS3 skippade jag till förmån för Xbox 360 av samma anledning (Call of Duty 2 främst).

Medlem

Jag hoppas på båda.

Mest för att spelen som kommer till både konsoler och PC inte ska bli s.k downgraded för att konsoler inte palöar trycket.


signatur

Ordo Ab Chao

Efter två ägda Xbox och en ägd PS4 nu så blir det finast i statistiken om jag väljer PS5. Men också pga exklusiva titlar såklart 😁 Och generellt en mer proffsig och smärtfri upplevelse på PS system kan jag tycka.

Skriv svar