Rekommendera mig ett spel som The Binding of Isaac: Afterbirth+

Medlem
Rekommendera mig ett spel som The Binding of Isaac: Afterbirth+

Hej på er. Jag har spelat The Binding of Isaac: Afterbirth+ ohälsosamt mycket den på sistone. Frågar ni mig så är det ett av de bästa spelen som gjorts. Jag sitter och försöker döda Ultra Greed med The Lost och håller på att tappa förståndet på kuppen så jag borde ta och spela något annat ett tag.

Kan ni rekommendera något som påminner om detta? Dvs rougelike, man kan gå från noll till op och går det att spela coop är det ett stort plus. Det jag gillar med Isaac är att trots att man har spelat hundratals timmar så kan man ändå låsa upp nya grejer eller hitta en kombination av vapen/förmågor som man inte har sett förut. Sen är det lagom långt också, runt 30-60 min. Längre än så tror jag inte jag skulle palla att tappa allt om jag dog (även om jag älskar den risk/reward-mekaniken).

Jag köpte Enter the Gungeon för ett tag sedan men inte riktigt satt mig in i det, just för att jag inte kan slita mig från Isaac.

Tacksam för tips

Frilansare

Super Meat Boy från samma utvecklare? Men kanske inte lika roguelike...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Super Meat Boy från samma utvecklare? Men kanske inte lika roguelike...

Det har jag redan Men det är ett bra tips. Gillade Cup Head också.

Väntar med spänning på Super Meat Boy Forever.

Frilansare

Sunless Sea är ett jävligt mysigt spel med roguelike-element, men kanske lite för långsamt för din smak? Rätt mycket story och sånt.
https://store.steampowered.com/app/304650/SUNLESS_SEA/

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sunless Sea är ett jävligt mysigt spel med roguelike-element, men kanske lite för långsamt för din smak? Rätt mycket story och sånt.
https://store.steampowered.com/app/304650/SUNLESS_SEA/

Tack. Ska kolla in det, såg att det har kommit en uppföljare också.

Medlem

Enter the Gungeon och Nuclear Throne är väl de som är närmast skulle jag säga, men Isaac är rätt unikt. Sitter i samma båt att jag vill hitta något liknande, efter drygt 800 timmar i Rebirth så hade det varit kul med något nytt


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Frilansare
Skrivet av Flower Knight:

Tack. Ska kolla in det, såg att det har kommit en uppföljare också.

Ah shit, det var ju den jag spelade. Sunless Skies, inte Sunless Sea.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Enter the Gungeon och Nuclear Throne är väl de som är närmast skulle jag säga, men Isaac är rätt unikt. Sitter i samma båt att jag vill hitta något liknande, efter drygt 800 timmar i Rebirth så hade det varit kul med något nytt

Nuclear Throne såg ballt ut och kostar 0,99€ på Steam så blir ett givet köp

Medlem

Ett rougelike som jag verkligen gillar är Streets of Rogue.

Medlem

Jag fastnade i Spelunky efter Isaac, rekommenderas Oavsett hur många gånger man spelar så lyckas man ändå dö när man har allt man vill ha Ruskigt svårt att ta sig till sista nivån med. Sen när man klarat det så finns det ännu svårare achievements att jaga..

https://store.steampowered.com/app/239350/Spelunky/

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag fastnade i Spelunky efter Isaac, rekommenderas Oavsett hur många gånger man spelar så lyckas man ändå dö när man har allt man vill ha Ruskigt svårt att ta sig till sista nivån med. Sen när man klarat det så finns det ännu svårare achievements att jaga..

https://store.steampowered.com/app/239350/Spelunky/

Ja Spelunky kan jag också rekommendera. Vansinnigt svårt dock, en plattformare med små marginaler, fällor och monster som gärna slukar dig hel


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Jag tycker vi kan döpa om den här tråden till "Rekommendera mig ett spel som... tråden" så alla kan använda sig av den när man vill ha en rekommendation utan att skapa ny tråd.

Med det sagt. Lite mer okända spel i stil med The Messenger och Celeste uppskattas.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag tycker vi kan döpa om den här tråden till "Rekommendera mig ett spel som... tråden" så alla kan använda sig av den när man vill ha en rekommendation utan att skapa ny tråd.

Med det sagt. Lite mer okända spel i stil med The Messenger och Celeste uppskattas.

Är det inte bättre att skapa ny tråd för varje spel istället? Brukar göra det mycket lättare att hitta om man efter ett par månader själv vill hitta ett spel likt detta.

Medlem

Har suttit och spelat Undermine på senaste. Det är lite svårare än vad det ser ut att vara, men det är ett vettigt roguelike. Relics, Blessing och Curses systemet känns lite similar med isaac och så också.

https://www.youtube.com/watch?v=sSKKAz-p3GI är lite gameplay.

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Är det inte bättre att skapa ny tråd för varje spel istället? Brukar göra det mycket lättare att hitta om man efter ett par månader själv vill hitta ett spel likt detta.

Beror på hur man tänker. Jag tänker att det blir massa trådar samt dubbletter av trådar eftersom det sällan söks innan ny tråd skapas. Med bara en tråd (som kanske t.o.m. kan vara klistrad) kan man antingen leta/söka i tråden eller ställa en ny fråga i samma tråd och strunta i om frågan redan ställts, det blir ju bara ett inlägg till i samma tråd. Lite liknande tipstråden om gratis-spel där alla spel är i samma tråd istället för ny separat tråd för varje tips.

Så tänker jag i alla fall. Fast det är lite off-topic i just den här tråden, och jag inser att det var jag som tog tråden i den riktningen. Mod kan ta bort mina inlägg om det bedöms behövas för att få tråden i rätt riktning igen.

Medlem

ADOM (Ancient Domains of Mystery) är den bästa rogueliken. Spelade det alldeles för mycket på 90talet när det var fortfarande bara ascii-grafik. Finns på steam nuförtiden med så värt att spela

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Är det inte bättre att skapa ny tråd för varje spel istället? Brukar göra det mycket lättare att hitta om man efter ett par månader själv vill hitta ett spel likt detta.

Finns det ingen sökfunktion som kan filtrera ut poster i en tråd?

Medlem

Kan rekommendera Noita.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar