Ute nu – demo av Resident Evil 3!

Robot
Ute nu – demo av Resident Evil 3!

Till konsolerna – kommer till Steam i kväll.

#releaselistan, #resident-evil-3


Medlem

Hann testa det i 10 minuter innan min sjuka dotter slog upp ögonen och frågade vad det va för spel jag spelade 😂 fick stänga av och byta till det mer barnvänliga paw patrol.

Men av det lilla så kändes det igen från remaken av 2an. Snyggt och stämningsfullt.
Blir ju solklart köp. Så kanske man hinner spela igenom det innan ff7 kommer 😂

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Hann testa det i 10 minuter innan min sjuka dotter slog upp ögonen och frågade vad det va för spel jag spelade 😂 fick stänga av och byta till det mer barnvänliga paw patrol.

Men av det lilla så kändes det igen från remaken av 2an. Snyggt och stämningsfullt.
Blir ju solklart köp. Så kanske man hinner spela igenom det innan ff7 kommer 😂

Tänkte du på om det var samma typ av demo som till Resident Evil 2 remaken..? Som var tidsbestämt för endast 1 genomspelning sedan var din tid helt ute.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Hann testa det i 10 minuter innan min sjuka dotter slog upp ögonen och frågade vad det va för spel jag spelade 😂 fick stänga av och byta till det mer barnvänliga paw patrol.

Men av det lilla så kändes det igen från remaken av 2an. Snyggt och stämningsfullt.
Blir ju solklart köp. Så kanske man hinner spela igenom det innan ff7 kommer 😂

hur gammal är din dotter?

Skrivet av CARTMAN:

Tänkte du på om det var samma typ av demo som till Resident Evil 2 remaken..? Som var tidsbestämt för endast 1 genomspelning sedan var din tid helt ute.

Lirar demot just nu på PS4:an. Ser ingen timer och har inte ploppat upp nåt om att det är en "one time" demo. Kommer jag ihåg rätt så fanns det väl en timer i RE2 demot som tickade ner hela tiden.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur gammal är din dotter?

Den äldsta fyller 4 i maj. Tur det inte dök upp nån zombie 😂

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Lirar demot just nu på PS4:an. Ser ingen timer och har inte ploppat upp nåt om att det är en "one time" demo. Kommer jag ihåg rätt så fanns det väl en timer i RE2 demot som tickade ner hela tiden.

Denna gången så ska vi slippa timer på demot

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tänkte du på om det var samma typ av demo som till Resident Evil 2 remaken..? Som var tidsbestämt för endast 1 genomspelning sedan var din tid helt ute.

Ingen timer denna gång

Medlem

Det är skumt. Ingen ragdoll denna gång.. Varför? döda zombies kan inte intragera med varandra när de faller ihop. Man känner att dismemberment är inte samma som RE2 remake. varför tog dom inte bara över det från 2an till 3an? Är lite besviken. Spelet är bra men förstår inte varför det tagits bort.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Den äldsta fyller 4 i maj. Tur det inte dök upp nån zombie 😂

ja usch stackars om hon hade fått se detta spel, jag hoppas hon slipper verkligen.

Medlem

Spelade igenom imorse och gillade det. Hann inte riktigt få någon uppfattning om Nemesis då han inte dök upp förrän i slutet och det var bara att rusha till brandposten för att avsluta demot.

En sak jag störde mig på var att Jill lätt fastnade lite i dörrarna för dom öppnades inte tillräckligt snabbt. Det var lite konstigt för jag upplevde inte samma sak i RE2.

Medlem

Får "transaktionen misslyckades" på Steam gång på gång. Både med PayPal och Visa. Någon som känner igen det?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Det är skumt. Ingen ragdoll denna gång.. Varför? döda zombies kan inte intragera med varandra när de faller ihop. Man känner att dismemberment är inte samma som RE2 remake. varför tog dom inte bara över det från 2an till 3an? Är lite besviken. Spelet är bra men förstår inte varför det tagits bort.

Vad synd, det låter inge bra. RE2 remaken hade ju sån jäkla skön känsla med det. Får se om jag tar hem demot till Steam eller om jag väntar till att uppleva hela spelet i ett.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Spelade igenom imorse och gillade det. Hann inte riktigt få någon uppfattning om Nemesis då han inte dök upp förrän i slutet och det var bara att rusha till brandposten för att avsluta demot.

En sak jag störde mig på var att Jill lätt fastnade lite i dörrarna för dom öppnades inte tillräckligt snabbt. Det var lite konstigt för jag upplevde inte samma sak i RE2.

Håller med dig. Kändes som fysiken i sig va sämre över lag. Mycket märkligt

Medlem

Jag är kluven, jag har platinum i både RE1R, RE7 och RE2 remake, är ett inbitet fan av serien och älskar främst de gamla spelen med statiska kameravinklar. Suget ökades inte alls av demot, och ja, nu dömer jag ut spelet enbart på ett demo MEN, det känns på flera plan som det tekniskt inte är mer imponerande än RE2 remake, ibland t.o.m. sämre.

Att man fortfarande ser fiender på avstånd lagga i 8fps eller vad det är på konsollerna känns B. RE är cheesy, vissa titlar mer än andra men jag tyckte bara demot kändes så himla meh med karaktärerna, och när Jill ser Nemesis så är kommentarern typ bara, "undra varför han gör så".. Ja hon har säkert mött honom X antal gånger vid det här laget men ändå.

När jag spelande 3an back in the days kändes det mer läskigt, detta kändes mest MEH. 7an var precis det jag älskade med RE, skrämmande och stämningsfullt, och visst har 7an fördelen att det är något helt nytt men jag får ändå intrycket av att RE 3 remake och även 2an är betydligt mer fokuserade på action än någon form av skräck-faktor.

Otroligt kluven. Jag hade detta som ett av mina 99% garanterade köp för våren och som jag tänkte ta platinum i, men jag vetitusan om jag är så sugen efter demot. Re 2 remaken gav mig det jag behövde, jag förväntade mig lite mer framsteg i 3ans remake både tekniskt och designmässigt men nu känner jag bara ge mig RE8 istället och ett riktigt RE.

Medlem
Skrivet av psp123:

Får "transaktionen misslyckades" på Steam gång på gång. Både med PayPal och Visa. Någon som känner igen det?

Ja , testa byt region på servrarna i inställningarna, se om det går bättre då.

Medlem

Vilket grymt spel! Vågar man hoppas på en remake av Code Veronica härnäst?

1
Skriv svar