Vad dricker ni just nu?

Medlem
Vad dricker ni just nu?

Försökte hitta någon liknande tråd men fann bara en tråd om öl. Tänkte att vi kunde lägga upp bilder på vad vi dricker just nu. Det måste såklart inte bara vara alkohol. Energidrycker, läsk, en kopp kaffe.. ja, lägg upp vad ni dricker. Själv dricker jag en Gin & Tonic.

Jag vet att min lime blev sne, döm inte

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kyrre:

Försökte hitta någon liknande tråd men fann bara en tråd om öl. Tänkte att vi kunde lägga upp bilder på vad vi dricker just nu. Det måste såklart inte bara vara alkohol. Energidrycker, läs, en kopp kaffe.. ja, lägg upp vad ni dricker. Själv dricker jag en Gin & Tonic.

https://i.imgur.com/HKd2dDQ.jpg

Jag vet att min lime blev sne, döm inte

På en onsdag! Själv avslutade man kvällen med en kopp te, Lady Lipton. Är kaffet man gör hemma starkare än det på jobbet? Vi har en storköksbryggare, så riktig bryggning men kan inte ens dricka hälften så mycket hemma kontra kontoret.


signatur
Medlem

Kranvatten...orkade inte ens vänta på att det blev kallt.

Inaktiv

Även jag smuttar på en kopp te. Teet är Kung Markatta av standardsort som jag hittat i något skåp på jobbet sen en klutt honung i det. Enkelt men gör jobbet någorlunda

Medlem

Vattenflaska med vatten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot

Apotekarnes Påskmust!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jobbar med data

Zeunerts påskmust såklart!

Medlem

Vilken styggelse att dricka påskmust nu! Skämt åsido så är jag lite förvånad över att mitt Ica inte börjat sälja än än.

Skulle inte sitta fel med vare sig sockerbomben från Apotekarnes eller en lite mer nyanserad smak från Zeunerts 😋

Medlem

Vatten! Kallt jävla vatten!
Får ha med mig en termos vatten till jobbet för det smakar skit här.

Medlem
Medlem

Sitter och smuttar på en kopp kaffe (svinstarkt) och väntar på att få gå och kolsyra lite vänervatten med min nyinköpta kolsyremaskin. Jag vet att jag är sen på bollen, men så mycket annat som är "måsten" innan en kolsyremaskin.

För övrigt har vänervatten INGENTING gentemot gammalt hederligt Klarälvsvatten som fanns där jag växte upp.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Kaffe!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Gillar verkligen Trocadero Zero och det är vad jag dricker just nu, iskall så är den väldigt refreshing. Har helt slutat med drycker med socker och kan inte dricka det längre, utom typ Dr. Pepper.

Medlem
Frilansare

Kaffe och lite blodapelsinjuice

Medlem

En proteinshake som frukost framför datorn på kontoret. En kopp kaffe har jag fått i mig innan.

Medlem

Kaffe, på däckverkstaden.
Faktiskt helt ok, bättre än på jobbet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vatten så klart, är väl bara alkoholister som nyttjar droger mitt i veckan och inte i goda vänners lag om helger vid festliga tillfällen?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

jbx
Medlem
Skrivet av gryzor:

Vatten så klart, är väl bara alkoholister som nyttjar droger mitt i veckan och inte i goda vänners lag om helger vid festliga tillfällen?

Gränsen mellan alkoholist och livsnjutare är hårfin:)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av Gutface:

Visste inte alls vad "Nocco" var men då mitt jobb bjuder på sådant här så lyckades jag trycka i mig 2st på raken, skakade som ett asplöv efter. Får man för att man är hagalen!

On topic. Kaffe, Aqua vitae i det svenska samhället!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

På en onsdag! Själv avslutade man kvällen med en kopp te, Lady Lipton. Är kaffet man gör hemma starkare än det på jobbet? Vi har en storköksbryggare, så riktig bryggning men kan inte ens dricka hälften så mycket hemma kontra kontoret.

Skrivet av jbx:

Gränsen mellan alkoholist och livsnjutare är hårfin:)

Jag dricker väldigt sällan. Men när det väl händer så är det oftast mitt i veckan och helst mitt på dagen

Skrivet av Gutface:

Min dagliga morgondryck

Medlem

Uh, Lady Lipton?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sodastreamat vatten, det ska pysa minst 15 gånger innan det är drickbart!

Dyrt Tassimo-kaffe.
Men det går snabbt och smakar bra.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

https://i.imgur.com/cpzPPg2.jpg

Dyrt Tassimo-kaffe.
Men det går snabbt och smakar bra.

Lite besviken på att det inte är FMs Toddy som återfinns i grönpåsarna. Saknar den ibland...


signatur

Submission is for the weak

Skrivet av Kleptomaniac:

Lite besviken på att det inte är FMs Toddy som återfinns i grönpåsarna. Saknar den ibland...

Jag tar inte av mitt överlevnadsförråd om jag inte måste.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Eftermiddagskaffe på jobbet. Kör rasterna lite avskilt framför datorn nu i dessa virustider istället för i det gemensamma fikarummet.

Medlem
Medlem

Ett glas rödvin för att få bort träningsvärken efter en "ledig" dag med massa rotande och plockande hemma och vid sommarstuga (och fiske såklart)...snart jourhelg, var finns närmsta corona infektion när man behöver den...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Kaffe.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar