Inför remaketrean, vi röstar fram formkurvan för Resident Evil

Robot
Inför remaketrean, vi röstar fram formkurvan för Resident Evil
NuZ
Testpilot

CV, REmake och REmake 2 är de bästa helt klart. Fantastiska spel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fantastiskt, men jag tycker ändå 7an är deras bästa nya spel. Remaken på tvåan är grym men personligen hade jag inte sagt nej till att den efterliknat remaken av 1an, lite för mycket action även om jag älskade det som inbitet fan av serien.

Hoppas 8an blir åt samma håll som 7an så kan de köra tredje-person på sina remakes nu och göra folk som tycker om det glada.

Medlem

Älskar verkligen dom gamla spelen. Som 1-an till 3-an, Mästerverk!!!!! Code Veronica var bra också. Remake på 1-an är ju det bästa remaken som gjorts. Köpte Gamecube just för det. Och kul med HD Remasterd som kom också. Och remake 2 var riktigt bra också. 4-an gick det utför. 5-an var rolig co-up men bara ett action spel, det behöver inte heta RE ens och det var dåligt. 6-an var ett skämt. 7-an var jag glad att det var bra att man gick tillbaka lite till rötterna men med nytt tänk som med First person shooter. Fan vad jag längtar till remake nu på 3-an.

Medlem

Jag älskade fyran. Tvåan var också kanon. Sen har jag inte spelat alla versioner så mycket.

Medlem

RE4 och RE2 remaken är nog dom bästa i serien.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Blev många femmor kan jag avslöja.
Underbar serie!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

RE2 Remake
Code Veronica
RE4

Så ser min topp 3 ut. Hade jag spelat RE4 när det kom hade det nog toppat listan. Men det är på gränsen till för mycket action och riktigt sunkig dialog. En remake på RE4 skulle kunna bli magisk.

Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

RE4 och RE2 remaken är nog dom bästa i serien.

... det är de enda jag har spelat i serien än så länge. Men RE3 Remake kommer jag lira med.

Medlem

RE3 på PS1 är min absoluta favorit och kommer alltid vara
Kul med remake, men jag hade hellre sett att dom hade haft kvar den gamla kameravnkeln. Vet inte varför men det blir mer nostalgi för mig då.

Medlem

"Ingen reklam för 3:an" har nån form dyslektiker, stavning och missar ett par ord i meningarna som jag skriver. Låter skit bra i huvudet, men på pappret haha Så när jag läste titeln så fick jag det till just ingen reklam för 3:an. Sen efter ett par om läsningar så.. ja ni fattar
Det här spelet kommer bli riktigt nice!

Medlem

Inte kört mer än en handfull...Men RE4 var ett av den generationens bästa spel. Så mycket spelglädje, variation och så snygg grafik på lilla gamecubet med sina små discar.
5 av 5.

Medlem

Måste säga att jag verkligen gillade 5an och 6an för de var bra soffcoop

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Måste säga att jag verkligen gillade 5an och 6an för de var bra soffcoop

5'an är helt fantastiskt i coop, inte fullt lika bra att lira själv med AI'n.
Så jävla snyggt också. Det håller verkligen fortfarande.

RE5 är snuskigt roligt i coop, men vill man lira nåt utmanande själv så ska man definitivt spana in 4'an som har galet bra tempo.
Fyran är så otroligt bra och välbalanserad på så många plan. Det är svinlätt att hoppa in och ha kul i men samtidigt riiiiktigt svårt att bemästra.

1
Skriv svar