Målet nått – 1 miljard datorer kör Windows 10

Robot
Målet nått – 1 miljard datorer kör Windows 10
jbx
Medlem

Windows XP❤️


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Medlem

Windows 2000 är min favorit, det var ett så enormt kliv upp från Windows 98.

Medlem

Tycker nog att Win 10 är bäst hittills. Microsoft har väl i princip lyckats varannan gång.

1. Win 10
2. Win XP
3. Win 7

Redaktör
Skrivet av WargH:

Windows 2000 är min favorit, det var ett så enormt kliv upp från Windows 98.

Ja, det var fenomenalt när det kom, äntligen en värld (nästan) utan blåskärmar. Win XP blev bättre efter några service pack, men verkligen inte från start.

Jag är rätt nöjd med Win 10 också, även om navigering och menystruktur är rätt bisarr. Det känns (och är väl) ett hopkok av ett antal Windows-generationer. Borde gå att fixa ett enhetligt gränssnitt tycker jag. Men sökningen stör mig nog mest, att den inte hittar saker om man inte skriver exakt rätt. Mac OS X fixade det långt bättre för mer än ett decennium sen. Men som sagt, i stort är Win 10 riktigt bra.


signatur
Medlem

1. Windows 7
2. Windows 10
3. Windows XP

Medlem

Windows 10 är riktigt bra, önskade att minneshanteringen för vRAM och RAM vore bättre dock, idag slukar det "passivt" orimligt mycket.

Medlem

Windows 10 är defintivt min favorit, sedan Windows 7 och XP på delad andraplats. Finns ingen tredje.

Medlem

Snart når dem 40.000 miljarder. Det är väldigt många datorer.

Medlem

Sjuka siffror!

Tänk att säkert 95% av dem mest troligt kunde kört Linux helt gratis istället.

GJ till Microsoft!

Medlem

10an är ju överlägsen i det mesta, allt från säkerhet till snabbhet och gränssnitt.

Medlem

Om dom kunde ge användaren samma möjligheter att ställa in saker i t.ex. kontrollpanelen som man hade i 7an skulle jag kunna tycka om 10an men nu ser jag den mer som ett nödvändigt ont som jag använder bara för att jag måste

Medlem

vart tvungen att uppgradera te 10an för någon månad sen för att drivrutinerna efter uppgradering av delar inte ville funka med 7an xD

inge fel på 10an, bara smått störande att dom flyttat runt på massa.

Medlem

Dåligt UX


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Windows 10 känns fortfarande ofärdigt. Det fattas fortfarande fluent design på vissa ställen som tex utforskaren. Annars tycker jag operativsystemet är bra.

Medlem

Jag gillade XP och 7:an väldigt mycket och 10 börjar bli ok.

Hur stor del var ofrivillig övergång från 7 till 10? Jag har kommit över den självstartade installationen av windows 10 som förstörde mycket för mig men jag glömmer inte. Jag startade datorn och gick och duschade och sen var kvällen förstörd när det inträffade. Nätverket slutade funka. Mina gamla spel likaså.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Men stopp där. Vadå "People have chosen"? Hur många fick inte W10 tvångsinstallerat?

Jag är pro W10. Alltid stabilt, inga problem, men tjena mittenbena liksom. Det var väldigt sockrat.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Gnällkuk

För övrigt så går det fortfarande bra att uppgradera från sjuan till tian helt gratis.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan dom fixa till sitt jävla teams istället! Kan fan inte jobba i möget!

Medlem

Jag har aldrig haft problem med 10'an, men den enda jag stör mig på är sökfunktionen, den hittar ju ingenting 9/10 gånger?
Som van mac användare i jobbet så är "spotlight" sökningen helt fenomenal.

Dock minns jag från tonåren att jag var riktigt hooked på windows ME, vilket jag har förstått i efterhand anses varit riktigt dåligt, men det fungerade bra för mina behov då vilket endast var att spela spel

Medlem

MS-DOS ! Om jag måste välja ett GUI-baserat OS blir det Windows 2000.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av baggso:

Jag har aldrig haft problem med 10'an, men den enda jag stör mig på är sökfunktionen, den hittar ju ingenting 9/10 gånger?
Som van mac användare i jobbet så är "spotlight" sökningen helt fenomenal.

Dock minns jag från tonåren att jag var riktigt hooked på windows ME, vilket jag har förstått i efterhand anses varit riktigt dåligt, men det fungerade bra för mina behov då vilket endast var att spela spel

Du kan konfigurera den så den inte försöker söka online och annat skit så du faktiskt hittar det du letar efter i din dator

https://www.windowscentral.com/how-use-search-experience-wind...

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Du kan konfigurera den så den inte försöker söka online och annat skit så du faktiskt hittar det du letar efter i din dator

https://www.windowscentral.com/how-use-search-experience-wind...

Haha där ser man! man kan tycka att det äldre borde vara standard? tack för tipset!

1
Skriv svar