Xbox Series X-kontrollen återuppfinner inte hjulet – kanske en bra sak?

Robot
Xbox Series X-kontrollen återuppfinner inte hjulet – kanske en bra sak?
Medlem

Helt nytt är ju alltid spännande. But never when it comes to controllers.

Medlem

Tycker det var bättre förr när varje ny konsoll faktiskt kom med en ny kontroll. Vill att det skall kännas i händerna att det är en ny maskin det handlar om.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

If it ain't broke... XB1-kontrollen är fantastisk, så jag ser verkligen inte behovet av en radikalt annorlunda design för sakens skull.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Svårt att tänka sig att dom skulle kunna komma på något nytt som skulle vara bättre än en kontroll som det itererats på i 20+ år.

Det som det snackas om kan vara en förbättring till nuvarande kontroller skulle vara s.k.'paddles'.. Som är typ triggers 'under' dosan (sånna som steam controllern har)..

Har spekulerats en del kring om nya Xbox och PS kommer lägga till sådana... Utöver det förväntar jag mig ingen större förändring från någon av dom...

Dom kanske provar lägga till något i stil med PS4 touchpaden och motion-grejjen.. Men dom lär väl isåfall gissningsvis användas ungefär lika lite.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det som det snackas om kan vara en förbättring till nuvarande kontroller skulle vara s.k.'paddles'.. Som är typ triggers 'under' dosan (sånna som steam controllern har)..

Har spekulerats en del kring om nya Xbox och PS kommer lägga till sådana... Utöver det förväntar jag mig ingen större förändring från någon av dom...

Tror MS vill behålla det som en exklusiv egenskap hos Elite-kontrollen. Oavsett är det helt underbart. Kan mer eller mindre inte spela Souls och Souls-like utan att använda paddles för dodge.

Medlem

Perfektion behöver inte finslipas Elite versionen guld


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

XB1 dosan är nog den bästa dosan som du kan köpa nu.
Så det förvånar mig inte att dom inte kommer göra nå stora ändringar på den


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Elite kontrollerna är de bästa man kan spela med.
Om det är någon som skulle fixa sina kontrollers så är det Sony då deras är gjorda för barn.

Medlem

Perfektion.

Nu låt oss igen anpassa alla spel efter en kontrollmetod som redan för 20+ år sedan var en värdelös kompromiss.

Yaaaaay...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://images.theweek.com/sites/default/files/styles/tw_imag...

Perfektion.

Nu låt oss igen anpassa och handikappa alla spel efter en kontrollmetod som redan för 20+ år sedan var en värdelös kompromiss.

Yaaaaay...

Beror väl på.
Till vissa spel är det rent utsagt fördelaktigt med kontroll istället för KBM.

Ambassadör
Xbox

Ser underbart skön ut och blir en fin backup till Elite Series 2.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Beror väl på.
Till vissa spel är det rent utsagt fördelaktigt med kontroll istället för KBM.

Hurvida mina exempel är fördelaktiga eller ej vet jag inte men jag föredrar dosa när det kommer till bilspel, witcher 3 och egentligen de flesta där sikta inte är väldigt viktigt. Riktigt skönt att koppla in datorn i tvn och spela Witcher 3 eller South Park TSOT eller dylikt. Komforten är fantastiskt jämfört med att sitta framåtlutad vid KBM när jag spelar Cod/Pubg och sådant

Avstängd

Playing it safe alltså


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Med xbox 360-kontrollen gjorde dem världens bästa handkontroll. Behövs inte ändra något.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

https://images.theweek.com/sites/default/files/styles/tw_imag...

Perfektion.

Nu låt oss igen anpassa och handikappa alla spel efter en kontrollmetod som redan för 20+ år sedan var en värdelös kompromiss.

Yaaaaay...

Det är en sak att själv inte gillar gamepads, det är en annan att slänga ur sig dryga kommentarer som denna. Skärpning.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är en sak att själv inte gillar gamepads, det är en annan att slänga ur sig dryga kommentarer som denna. Skärpning.

Idag är han arg.
*duckar*


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Är det bara jag som tycker det låter konstigt att dom fokuserat på storleken av en 8-årings händer? Det låter väldigt smått....eller? Kan inte säga att jag vet men de låter litet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Idag är han arg.
*duckar*

Jag stör mig alltid på ordval som "handikappad".


signatur
Medlem

Det som skulle behövas fixas till är de klena spakarna. Jag har nött ut två xbone kontroller inom 3års tid som har fått stick drift. Min utnötta, 10 år gamla 360 kontroll fungerar fortfarande utmärkt.

Inaktiv
Skrivet av InsaneSharky:

Elite kontrollerna är de bästa man kan spela med.
Om det är någon som skulle fixa sina kontrollers så är det Sony då deras är gjorda för barn.

Detta är så jävla sant. Förutom att barn s händer förmodligen tar skada av deras oergonomiska kontroll....

Medlem

Hade velat ha paddlar, annars tycker jag både ps4ans kontroller och xbox är perfekta. Bytte till ps4 kontroller till PC:n efter min andra xbox one kontroller gick sönder även fast jag spelar ytterst sällan och bara har dem liggandes bredvid datorn.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag stör mig alltid på ordval som "handikappad".

Dåligt ordval, tog bort det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag stör mig alltid på ordval som "handikappad".

Jag stör mig på "många bäckar små" eller "den som spaaaaar han haaaar"
Eller den värsta av dem alla.. "boken var bättre" precis när man sett en riktigt bra film.


signatur

"High life on low budget"

Geeks Gaming
Skrivet av Sapiens:

Dåligt ordval, tog bort det.

Bra!

För övrigt, vad gör, i din mening, att spel som går att spela med olika kontrolldon (i.e i princip alla) är sämre än de spel där man totalt låser ner den möjligheten?

Medlem

If it ain't broken, don't fix it!


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Dåligt ordval, tog bort det.

High five!


signatur
Medlem

Varför fixa något som redan fungerar bra?

NuZ
Testpilot

Perfekt!!! Saknar ”paddlar” dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Både och, det är en fantastisk handkontroll men samtidigt vet man inte om de skapat en ny kanske den hade varit betydligt bättre och man undrar hur man kunde spela med den gamla. Men samtidigt är det farligt med innovativa lösningar om de inte alls faller i smaken. Så ganska väntat att de kör safe kortet, de vet ju hur det gick med Xbox One när de ville vara innovativa. 😕

12
Skriv svar