Kolla in första (bred)bilden från Horizon Zero Dawn på pc

Robot
Kolla in första (bred)bilden från Horizon Zero Dawn på pc

Medan jag spelade det på PS4:an, tänkte jag ofta. Detta hade varit snyggt på PC. Skönt att det är på ingående.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grymt läckert på ps4 pro. Det ska bli intressant att se hur mycket snyggare det blir på PC


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Mycket bra spel och blir säkert skitsnyggt på PC.

Jag undrar dock hur de portar kontrollerna. Det är väldigt mycket gjort för att spelas med handkontroll och det känns som de skulle behöva göra ganska stora förändringar för att detta skulle kännas bra med mus och tangentbord.

Jag hoppas verkligen att de har gjort en ordentlig portning.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Mycket bra spel och blir säkert skitsnyggt på PC.

Jag undrar dock hur de portar kontrollerna. Det är väldigt mycket gjort för att spelas med handkontroll och det känns som de skulle behöva göra ganska stora förändringar för att detta skulle kännas bra med mus och tangentbord.

Jag hoppas verkligen att de har gjort en ordentlig portning.

'Hade varit roligare om det krävde handkontroll. Oj vilket liv det skulle bli.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

eld
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Mycket bra spel och blir säkert skitsnyggt på PC.

Jag undrar dock hur de portar kontrollerna. Det är väldigt mycket gjort för att spelas med handkontroll och det känns som de skulle behöva göra ganska stora förändringar för att detta skulle kännas bra med mus och tangentbord.

Jag hoppas verkligen att de har gjort en ordentlig portning.

Det är i princip en third person shooter, så jag tror det översätter otroligt lätt till mus och tangentbord!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Mycket bra spel och blir säkert skitsnyggt på PC.

Jag undrar dock hur de portar kontrollerna. Det är väldigt mycket gjort för att spelas med handkontroll och det känns som de skulle behöva göra ganska stora förändringar för att detta skulle kännas bra med mus och tangentbord.

Jag hoppas verkligen att de har gjort en ordentlig portning.

Vad är det du säger? Finns det folk som önskar att spela med mus och tangenter i ett spel i tredjepersonsvy??oO

Medlem

spelet kommer dock vara löjligt lätt på pc om du kan köra det på mus och tangentbord

Kört igenom det på ps4an och jag aimar rätt bra men många läggen känner man jävlar vad lätt detta hade varit om det varit på mus och tangentbord

jbx
Medlem

Ser smaskens ut! Ska bli skoj att testa, kommer spela med Xbox Elite v2 kontrollen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Den grafiska uppgraderingen öppnar kanske även för en Definitive Edition på Playstation 5.

Medlem

Hade missat att det bekräftats att det kommer till PC. Ett fullkomligt fantastiskt spel. Har funderat på att spela om det, men man kanske får vänta med det

Medlem

älskar ansiktes animationerna i detta spel, näsborrarna expanderar i takt med att munnen rör på sig vid tal. ser ut som vissa NPC pratar ur näsan lol

Inaktiv

Jag personligen är inte överförtjust i action/äventyr genren men detta spel är faktiskt riktigt bra.

Kul att fler får chansen att njuta av det!

Medlem

jag är mest ändå förvånad hur sjukt bra det ser ut även på en vanlig ps4.. med tanke på det har några år på nacken rätt så imponerande ändå sett till hårdvaran på ps4..

Medlem

För mig känns skillnaden minimal, tyckte spelet var sjukt snyggt när jag spelade på Ps4. Lägger hellre pengarna på något spel jag inte har och spelat redan som nya Doom till exempel.

Men jo skoj för alla som inte har Ps4, grattis ni får ett bra spel.

Medlem

De sjuka är att det ser i princip likadant ut på vanliga ps4an som på ps4 pro. Det är inge 4k support bara.

Medlem
Skrivet av Gaara:

För mig känns skillnaden minimal, tyckte spelet var sjukt snyggt när jag spelade på Ps4. Lägger hellre pengarna på något spel jag inte har och spelat redan som nya Doom till exempel.

Men jo skoj för alla som inte har Ps4, grattis ni får ett bra spel.

Från 30 fps(med lite dips) till 60+ fps är en ganska stor skillnad skulle jag säga. ^^

Grafiskt kanske det inte är en megastor skillnad, det kommer säkerligen ha mer detaljer och högre upplösning, om det är en bra port. Men det är FPSen som förmodligen är den största skillnaden.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Från 30 fps(med lite dips) till 60+ fps är en ganska stor skillnad skulle jag säga. ^^

Grafiskt kanske det inte är en megastor skillnad, det kommer säkerligen ha mer detaljer och högre upplösning, om det är en bra port. Men det är FPSen som förmodligen är den största skillnaden.

Skillnaden är stor i siffror ja, på papperet hela 30fps mer !!! när man väl spelar är det minimal. Spelet är inte ens en snabb shooter där fps blir märkbar.

Jämn fps på 30 är bättre än när det pendlar mellan 30-60fps

Medlem

Woah! Sugoi! 😍
..Älskar vackra omgivningar!


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Kul att det kommer till pc. FoVen på konsol är (precis som i god of War) på tok för dålig för att ge en njutbar spelupplevelse så jag har därför inte kunnat spela detta så kallade mästerverk ännu.

Medlem

Vilken tur att man väntat med detta då, så man kan spela det på PC istället och med uppskruvade inställningar.

Hype!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skillnaden är stor i siffror ja, på papperet hela 30fps mer !!! när man väl spelar är det minimal. Spelet är inte ens en snabb shooter där fps blir märkbar.

Jämn fps på 30 är bättre än när det pendlar mellan 30-60fps

Ja jo, vi säger så. Man får självklart tycka att 30 fps är OK att spela med, men att påstå att det inte är märkbart, även om det inte är ett FPS, är enligt mig lite galet sagt hehe.

Vi får väl hoppas på en trevlig optimerad port som inte pendlar så pass mycket.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fastnade inte riktigt för det på ps4an, kanske kan ge det en chans på pcn (:

Medlem

Ser ut som The Millenium Falcon har kört in i ett torn och fastnat.

Medlem

Kanske en oinsatt fråga men om det kommer till pc, finns det en chans att det kommer att portas till (framtida) Xbox med? Eller anser man att det inte är värt utvecklingskostnaden eftersom det i så fall , när/om det släpps kommer att röra sig om ett relativt gammalt spel?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Kanske en oinsatt fråga men om det kommer till pc, finns det en chans att det kommer att portas till (framtida) Xbox med? Eller anser man att det inte är värt utvecklingskostnaden eftersom det i så fall , när/om det släpps kommer att röra sig om ett relativt gammalt spel?

Jag gissar på att konsolexklusiva spel till Playstation alltid kommer vara konsolexklusiva.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skillnaden är stor i siffror ja, på papperet hela 30fps mer !!! när man väl spelar är det minimal. Spelet är inte ens en snabb shooter där fps blir märkbar.

Jämn fps på 30 är bättre än när det pendlar mellan 30-60fps

Den är inte bara stor i siffror..

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Skillnaden är stor i siffror ja, på papperet hela 30fps mer !!! när man väl spelar är det minimal.

Så sa min polare som annars bara lirar PS4 oxå, tills han skaffade en pc med 144hz skärm.

Medlem

Som några skriver är skillnaden minimal från 30-60fps. Spelade The last of us på ps4 och iaf det spelet var skillnaden minimal. Är glad över att inte behöva noja sig i sånt. Kör switchen och ps4/ps3 utan att förså vad problemet är. Men jag är samtidigt glad över att vissa spel kommer till pc från andra konsoler. Även om jag antagligen aldrig kommer att spela på pc igen. Spelade gears of war 1 på pc och det var jätte buggigt.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Så sa min polare som annars bara lirar PS4 oxå, tills han skaffade en pc med 144hz skärm.

Jag har en 27" Asus 165hz G-sync skärm

12
Skriv svar