Speldagbok: Calle spelar The Witcher 3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T-bolt:

Vet inte om detta räknas som guldkorn men jag gillade det i alla fall, kommer inte ihåg om platsen är utmärkt eller inte. Detta utspelar sig dock i trakten utanför Oxenfurt.

Haha, ja, den var fin


signatur
Skägg.
10 Chambers

Jag börjar nu runda av i Novigrad. Efter en tveksam insats i teaterns värld tyckte jag det var dags att fly till Skellige på allvar. Bakom lämnar jag mig fler lik än rimligt, många Witch hunters och anhängare av eldreligionen som inte riktigt var kompatibla med mina dialogval. Jag tar inget ansvar!

Jag har varit på Skellige förut, men kände mig inte riktigt färdig i storstan. Men nu blir det havsdoft, allvarliga män i päls och brudar med vingar!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

...som inte riktigt var kompatibla med mina dialogval. Jag tar inget ansvar!

Jag skrattade högt när jag läste ovanstående.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Är lvl 16 men har fortfarande inte tagit båten till Skellige. Har flera ogjorda quests som ber om att bli fixade först. Har så svårt att släppa dom. Är på "A towerful of nice" och är glad att jag inte skippade det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Akronym:

Jag skrattade högt när jag läste ovanstående.

Skrivet av Svengben:

Är lvl 16 men har fortfarande inte tagit båten till Skellige. Har flera ogjorda quests som ber om att bli fixade först. Har så svårt att släppa dom. Är på "A towerful of nice" och är glad att jag inte skippade det.

Går ju verkligen att dröja sig kvar i områden, långt efter att man är överlevlad.


signatur
Medlem

Hur går det på kärleksfronten då? Bara vänner eller vänner med fördelar?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T-bolt:

Hur går det på kärleksfronten då? Bara vänner eller vänner med fördelar?

Nobbade Kiera, försöker kila stadigt med Yennefer. Vi har haft ett par dejter, bland annat på en enhörning. Triss verkar också villa gänga, har något ”väldigt viktigt” att diskutera i enrum. Anar oråd!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nobbade Kiera, försöker kila stadigt med Yennefer. Vi har haft ett par dejter, bland annat på en enhörning. Triss verkar också villa gänga, har något ”väldigt viktigt” att diskutera i enrum. Anar oråd!

Kom ihåg, "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"!

Skägg.
10 Chambers

Felt cute. Might delete later.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jultomten?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T-bolt:

Jultomten?

Hohoho, finns det några snälla barn vi kan röva bort till Witcher-skolan här? 2 av 10 överlever!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hohoho, finns det några snälla barn vi kan röva bort till Witcher-skolan här? 2 av 10 överlever!

Är det så bra att ta snälla barn till den skolan?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Precis anlänt Skellige är Level 21 och 47 tim in, Lord Of Undvik är inte att leka med satan här snackar vi lång quest.....


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Medlem

Varför är Armborsten så värdelös? Har en i nivå med min lvl och lite fina pilar att skjuta med men den verkar bara kittla monstren. Särskilt lite synd eftersom striderna ändå kan bli onödigt enformiga, ett vettigt distansvapen hade kunnat hjälpa till med det.

Medlem
Skrivet av Svengben:

Varför är Armborsten så värdelös? Har en i nivå med min lvl och lite fina pilar att skjuta med men den verkar bara kittla monstren. Särskilt lite synd eftersom striderna ändå kan bli onödigt enformiga, ett vettigt distansvapen hade kunnat hjälpa till med det.

Bra fråga. Den är däremot väldigt effektiv mot drowners under vattnet och även mot typ harpyor har jag för mig. Annars funkar den väl bara till att få ner flygande varelser på marken. Håller med att den hade kunnat få vara lite mer användbar.

Frilansare
Skrivet av Svengben:

Varför är Armborsten så värdelös? Har en i nivå med min lvl och lite fina pilar att skjuta med men den verkar bara kittla monstren. Särskilt lite synd eftersom striderna ändå kan bli onödigt enformiga, ett vettigt distansvapen hade kunnat hjälpa till med det.

Skrivet av Ftmch:

Bra fråga. Den är däremot väldigt effektiv mot drowners under vattnet och även mot typ harpyor har jag för mig. Annars funkar den väl bara till att få ner flygande varelser på marken. Håller med att den hade kunnat få vara lite mer användbar.

Hatade verkligen "armborstpistolen". Geralt skulle aldrig nedlåta sig!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UniMatrixZ:

Precis anlänt Skellige är Level 21 och 47 tim in, Lord Of Undvik är inte att leka med satan här snackar vi lång quest.....

Riktigt bra questlinje, känns ju dessutom hyfsat essentiell för hela Skellige.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joakim Bennet:

Hatade verkligen "armborstpistolen". Geralt skulle aldrig nedlåta sig!

Ja, den är ju i stort sett menlös, förutom för att skjuta ner flygfän och undervattensmiffon. Trodde det skulle vara en stor grej när de introducerade den inför första bossfighten men de måste ha kommit av sig under utvecklingen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, den är ju i stort sett menlös, förutom för att skjuta ner flygfän och undervattensmiffon. Trodde det skulle vara en stor grej när de introducerade den inför första bossfighten men de måste ha kommit av sig under utvecklingen.

Använder personligen Aard+svärd i sekvens mot flygfän, i alla fall mindre flygfän om de inte är för många.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ögonblick Ostdeluxe: Geralt (jag) mördar några monster/banditer och bönderna kan därför återvända hem. Eller till något fult vägaltare. Allt sker i utdragna scener och Geralt står alltid och ser jäääkligt nöjd ut med sig själv. Gärna i solnedgång bakom sig.

Jag har helt klart mindre problem med den bilden än med bonläppen till vänster som alltid kommer återvändande från att uppenbarligen sprungit därifrån med svansen mellan benen, och uppvisar ett stort mått attityd och "swagger" i sin hållning!

Medlem

Fy faen alltså, har återupplivat mitt spelande! Har kanske spelat runt 250-300 timmar sen jag började om (klarade det mesta av Red Baron första gången innan saker kom emellan)...totala antalet timmar (inklusive lite afk) är 413!
Är nu klar med Huvudspelet och är i färd med att påbörja HoS (första expansionen) och jag har aldrig njutit så av ett spel. Fick lyckligtvis vad jag antar att vissa kallar "good/the witcher ending", och det är jag nöjd med, även ifall jag ser fram emot nästa genomspelning där jag inte "dubbeldippar" ;D

Aaah, kommer suga på lyckoruset lite till

Medlem
Skrivet av Ender:

Fy faen alltså, har återupplivat mitt spelande! Har kanske spelat runt 250-300 timmar sen jag började om (klarade det mesta av Red Baron första gången innan saker kom emellan)...totala antalet timmar (inklusive lite afk) är 413!
Är nu klar med Huvudspelet och är i färd med att påbörja HoS (första expansionen) och jag har aldrig njutit så av ett spel. Fick lyckligtvis vad jag antar att vissa kallar "good/the witcher ending", och det är jag nöjd med, även ifall jag ser fram emot nästa genomspelning där jag inte "dubbeldippar" ;D

Aaah, kommer suga på lyckoruset lite till

Fan vad kul att läsa! Det händer inte ofta att man får en sådan upplevelse som du beskriver, glad över att du har fått minst en.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers

Hej, hej hallå dagboken!

Kul att fler verkar ha plockat upp tråden eller upplever det från allra första början. Efter att ha kört sidouppdrag i en halv evighet påbörjade jag nu main på Skellige, bara sisådär 6 levlar över rekommenderade. Är ni som jag, kör gärna huvudfåran som ganska överlevlade för att slippa hamna i en fight som blir jobbig?


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hej, hej hallå dagboken!

Kul att fler verkar ha plockat upp tråden eller upplever det från allra första början. Efter att ha kört sidouppdrag i en halv evighet påbörjade jag nu main på Skellige, bara sisådär 6 levlar över rekommenderade. Är ni som jag, kör gärna huvudfåran som ganska överlevlade för att slippa hamna i en fight som blir jobbig?

Nej, jag har någon form av tvångsbeteende när jag gäller rpgs i olika former. Jag sparar alltid main till sist och ser till att köra alla side quests jag hittar innan jag trummar vidare på main story. Har du en pil i norr mot objective? Då flöjtar vi söderut! Generellt sett brukar ju main story kunna vara lättare än vissa sidouppdrag så när man gör så kan det också bli lite som du nu, att man är rejält mycket mer levlad än vad som krävs, på gott och ont.

Det var dock inget svårt att ha det beteendet med Witcher 3 eftersom sidouppdragen ibland var såna höjdpunkter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hej, hej hallå dagboken!

Kul att fler verkar ha plockat upp tråden eller upplever det från allra första början. Efter att ha kört sidouppdrag i en halv evighet påbörjade jag nu main på Skellige, bara sisådär 6 levlar över rekommenderade. Är ni som jag, kör gärna huvudfåran som ganska överlevlade för att slippa hamna i en fight som blir jobbig?

Brukade köra side quest när jag visste att jag inte kunde sitta så länge, blev lagom portioner. Main quest blev för helgnätter då jag kunde ta mig tid. Gjorde att jag byggde upp ett sug för huvudspåret, jag unnade mig main quest , gärna med ett glas whiskey, undermedvetet blev det rött under blood and wine...vilken tid!

Medlem

Jag brukar oftast köra på med huvudstoryn i möjligaste mån men kör sidouppdrag vid behov


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skägg.
10 Chambers

Hem ljuvfa hem!

Det finns få platser som väcker så mysiga, varma känslor som stället där man uppfostrades. Där man hälldes i diverse gifter och mutagener, fick sina ögon förändrade och fick se typ nio av tio kamrater dö på kuppen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hem ljuvfa hem!

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1421013?key=566633185f36306fb26...

Det finns få platser som väcker så mysiga, varma känslor som stället där man uppfostrades. Där man hälldes i diverse gifter och mutagener, fick sina ögon förändrade och fick se typ nio av tio kamrater dö på kuppen.

Är det Kaer Morhaen, Hogwarts eller vilken svensk högstadieskola som helst vi pratar om här nu?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Renfis:

Är det Kaer Morhaen, Hogwarts eller vilken svensk högstadieskola som helst vi pratar om här nu?

Samma byggkvalitet som alla svenska skolor byggda på 50-talet i tegel.


signatur
Skägg.
10 Chambers

I övrigt, kan inte bara trollen få leda hela jäkla samhället? Bästa karaktärerna.


signatur
Skriv svar