Skakigt rykte: Sony vill köpa loss Silent Hill, Metal Gear och Castlevania

Robot
Skakigt rykte: Sony vill köpa loss Silent Hill, Metal Gear och Castlevania
Medlem

"Metal Gear – planen är remakes av de två första Metal Gear Solid-spelen från slutet av 90 talet respektive början av 00-talet, med en viss Hideo Kojima bakom spakarna."

Typ bästa spelnyheten på år och dar!

Medlem

hade varit sjukt najs om detta blev verklighet, men konami lär väl ge dom kalla handen..

Medlem

omg tänk er ett nytt MGS spel med Decima motorn. En reboot utan Kojima men kan jobbar som konsult.

Avstängd
Skrivet av SWEBarb:

hade varit sjukt najs om detta blev verklighet, men konami lär väl ge dom kalla handen..

Jag tror det går alltid att förhandla.
Om dem kan mötas någonstans där både parter är nöjda med de avtal som ligger på bordet.
Då borde det väl kunna gå ?

Medlem

Och inte ett ord om Suikoden, min favorit när det gäller Konamis spelserier. Skulle väldigt gärna vilja se en Suikoden 1-5 samling till PS4.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hade varit sjukt najs om detta blev verklighet, men konami lär väl ge dom kalla handen..

Det hade det verkligen varit nice, hoppas det händer och Konami inte vill behålla för att göra såna där hazardspel med kulor.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ett nej från Konami borde ha o göra med annat än pengar iaf så djupa fickor som Sony har

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kazutoyo:

Och inte ett ord om Suikoden, min favorit när det gäller Konamis spelserier. Skulle väldigt gärna vilja se en Suikoden 1-5 samling till PS4.

Du anar inte hur mycket jag håller med dig. Suikoden II är ett av min favoritspel genom alla tider, och femman visade ju att serien var på rätt väg igen. Vill ha mer!


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Espresso_Bengt:

Ett nej från Konami borde ha o göra med annat än pengar iaf så djupa fickor som Sony har

Fast har Sony verkligen så djupa fickor? Som jag uppfattat det så går det väl inte speciellt bra för Sony när det kommer till mobiler, tv:n mm. Är väl egentligen bara Playstation-avdelningen som går plus.

Hade varit grymt om det här var sant. Silent Hill hade jag inte tackat nej till!

Medlem

Vore otroligt grymt, MGS 1 är ett av favoritspelen någonsin med riktigt härliga cutscenes. Jag diggade verkligen Twin Snakes remaken som gjorde allt så mycket bättre men ändå respekterade källmaterialet.

Konami har ju inte varit intresserade av att lyfta dessa serier i fansens riktning och detta vore underbart om IP:na kom loss.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Ett nej från Konami borde ha o göra med annat än pengar iaf så djupa fickor som Sony har

Som tur är så har allt att göra med pengar! Sony har numera helt ok fickor. Men glöm inte att de bara för ett par år sedan fick sälja av massa skit för att vara lönsamma. De värderas dessutom bara till fickpengar i jämförelse med MS, Apple och Amazon (vilka alla tre faktiskt är med och konkurrerar i spelbranchen).

Medlem
Skrivet av jehuty:

omg tänk er ett nytt MGS spel med Decima motorn. En reboot utan Kojima men kan jobbar som konsult.

Tänkte skriva precis samma sak:)
Verkar vara en väldigt bra motor att utveckla till och Kojima har erfarenhet av den. Det skulle ju vara grymt och antagligen fungera väldigt bra till dessa tre IPs.

Hoppas Sony får den prestandan som det ryktas om(11TF och snabbare lagring än Series X).

Sjukt taggad för next-gen.

Kontot avslutas

Metal Gear skulle behöva köpas loss eftersom jag tror att Hideo Kojima är den enda som kan hålla serien vid liv, men jag skulle hellre se remakes av MSX spelen Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake då dessa spelen startade denna spel serie en gång i tiden.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag vill ha ett nytt Silent hill som man får mysiga mardrömmar av!

Medlem

Oerhörda nyheter, om de skulle stämma. Tre av mina favoritserier genom tiderna, som samtliga skulle må bra av en nystart. Varför inte låta någon av Sonys egna studios hjälpa till? Sonys egna spel den här generationen har ju varit enastående.

Medlem

Hoppas att det stämmer


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känns ju vettigt, iallafall... Känns ju som IP Sony skulle vara bra mycket bättre på att vårda än Konami... Och som också bör vara värd mer för Sony än Konami.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Om dom gör det kanske får ett ny metriod vania eller till och med Castlevania anniversary collection 2 som inhåller dom resterande spelen till PS4-5, PC och så.

Medlem

kan ju alltid hoppas konami säljer silent hill iaf. dock kommer ju jävla exklusiviteten in i bilden igen blir man tvungen till köpa nya ps eller räcker pc senare launch?

jag köper nog denna generationen xbox då jag har en känsla xbox kommer ha duktigt mycket fler titlar än ps med tanke på alla studios dom köpte upp.

men ja who knows kanske blir båda 2

Medlem
Skrivet av FuzioN:

kan ju alltid hoppas konami säljer silent hill iaf. dock kommer ju jävla exklusiviteten in i bilden igen blir man tvungen till köpa nya ps eller räcker pc senare launch?

jag köper nog denna generationen xbox då jag har en känsla xbox kommer ha duktigt mycket fler titlar än ps med tanke på alla studios dom köpte upp.

men ja who knows kanske blir båda 2

De har köpt studios så kanske.
Men jag roade mig för ett tag sen med att gå in på metacritic och sortera spelen efter högsta betyg.
De ENDA spel som var exklusiva för Xbox som hade 90%+,på TRE generationer, var Halo och Gears of War-serierna.
Kan minnas lite fel, men typ så
Jämför man med Sony som har samma multiplatformspel så var det betydligt fler och mer varierade titlar.

Nintendo låg också bra till

@hoppalämgdhopp @maq777

Vi får väl se hur djupa de här, de är inte lika djupa som MS, Apple eller Google nej. Men kanske man kan hoppas Konami hellre säljer till ett annat japanskt bolag?

Medlem
Skrivet av Evilof:

De har köpt studios så kanske.
Men jag roade mig för ett tag sen med att gå in på metacritic och sortera spelen efter högsta betyg.
De ENDA spel som var exklusiva för Xbox som hade 90%+,på TRE generationer, var Halo och Gears of War-serierna.
Kan minnas lite fel, men typ så
Jämför man med Sony som har samma multiplatformspel så var det betydligt fler och mer varierade titlar.

Nintendo låg också bra till

Jo jo förra generationen som vart nu hade xbox inte många spel jag syftar på kommande jag själv säger ps har bättre spel och fler exklusiva än xbox denna, nu syftar jag på dom nya lådorna.

Medlem

Ah, ett 3D-Bloodborne. Till skillnad mot det 2D-Bloodborne som finns i dag 😅

1
Skriv svar