Wolcen-utvecklarna ändrar framtidsplanerna för att fixa spelet

Robot
Wolcen-utvecklarna ändrar framtidsplanerna för att fixa spelet

Fyra månaders buggstädning väntar.

#releaselistan, #steam, #wolcen


Medlem

Taken King. Elite Task Force. Project Health. Elite Task Force 2. Anthem 2.0. Och nu "Operation Second Dawn".

Man blir ju lite less.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tror det blir svårt att locka tillbaka spelare om det enda som erbjuds är buggfixar.

Medlem

Måste säga att jag älskade Wolcen första två veckorna, spelade ca 100 timmar totalt. Men när dom tog bort allt det roliga, nerfade all critical hit damage, och nerfade melee till botten i stort sett, och även dom enda två roliga specsen in game som hade flow till grunden så var det tyvärr tvärstopp. Just nu är spelet enormt tråkigt, otroligt långsamt och absolut ingen flow. Dom gick från att ha 120k online eller liknande en fredag kl 19, till att ha typ 20k en fredag kväll samma vecka dom kom in med nerfsen, och nu har dom under 10k, i talande stund under 4k.

Hur dom kunde förstöra spelet så mycket med ett par riktigt pissiga beslut som inte ens handlade om buggar, det är fan beyond me.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Måste säga att jag älskade Wolcen första två veckorna, spelade ca 100 timmar totalt. Men när dom tog bort allt det roliga, nerfade all critical hit damage, och nerfade melee till botten i stort sett, och även dom enda två roliga specsen in game som hade flow till grunden så var det tyvärr tvärstopp. Just nu är spelet enormt tråkigt, otroligt långsamt och absolut ingen flow. Dom gick från att ha 120k online eller liknande en fredag kl 19, till att ha typ 20k en fredag kväll samma vecka dom kom in med nerfsen, och nu har dom under 10k, i talande stund under 4k.

Hur dom kunde förstöra spelet så mycket med ett par riktigt pissiga beslut som inte ens handlade om buggar, det är fan beyond me.

Det är troligen så att alla som testade spelet även utvecklarna själva, tyckte det var bra under early access. Sedan släpptes spelet då var det var FÖR bra och man tvingades hetsnerfa spelet.

Det låter kanske hårt, men det är väl egentligen den enda förklaringen, annars hade "nerfsen" inte behövt ske, för balansen hade varit annorlunda från början.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tåget har redan åkt, tyvärr så missade de tåget för länge sen. Man kan ju inte säga att man är redo och ljuga för det slutar ju inte bra i längden. Kolla på EA games hur dom håller på och ta beta-testa till trippel A företaget som gjorde fallout 76. Försvara inte företaget nu och säg, dom var bara 40 pers! Och!! Dom sa att de var redo för full release! Men icke sa Nicke dom slutade med att tappa runt 100k spelare efter 3 veckor med server lag och mega buggar som dödade spelarnas progress osv. Hade dom fortsatts i early access ett tag till och släppt spelet som det är nu fast versionen 0.8 lr 0.9 så hade problemet varit mer okej."Det är inte hur spelet släpps, det är vad spelet blir sen" vilken clown sa så ? Hmm 🤔

Medlem

Jättebra initiativ! Påminner mig om Hello Games och No Man's Sky.

Stora förläggare använder oftast pengarna till NYA lanseringar. Så det glädjer mig oerhört med den här nya "förlåt vi ska använda pengarna för att fixa detta"-trenden.

Till er som känner er brända. Sluta förhandsboka! Sluta Day1-köpa. Kolla recensioner, så kommer plånboken tacka er!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Måste säga att jag älskade Wolcen första två veckorna, spelade ca 100 timmar totalt. Men när dom tog bort allt det roliga, nerfade all critical hit damage, och nerfade melee till botten i stort sett, och även dom enda två roliga specsen in game som hade flow till grunden så var det tyvärr tvärstopp. Just nu är spelet enormt tråkigt, otroligt långsamt och absolut ingen flow. Dom gick från att ha 120k online eller liknande en fredag kl 19, till att ha typ 20k en fredag kväll samma vecka dom kom in med nerfsen, och nu har dom under 10k, i talande stund under 4k.

Hur dom kunde förstöra spelet så mycket med ett par riktigt pissiga beslut som inte ens handlade om buggar, det är fan beyond me.

Dom gjorde det man ska undvika vilket är att nerf för hårt och istället ska man buffa dom andra förmågorna.

gillade min teleport med spinnande yxor build då det gav, som du sa, ett flow till spelet. Det var kul men efter att dom nerfade spinnande yxor förloarde man flytet i spelet för mig. Finns säkert en annan spec men måste då hitta helt ny gear för att anpassa mig vilket är mycket tid att grinda lägre nivåer. Kommer säkert spela Wolcen igen om någon månad eller så då det var rolgit

Medlem

är lite över lvl 35.. har inga problem än så länge.. gillar spelet starkt.. mycket bättre än poe..

Medlem

@SWEBarb: Kan du förtydliga vad som POE gör sämre än Wolcen? Jag har lagt 900 timmar i POE och tycker Wolcen ser ut som rena tramset i jämförande, men måste såklart testa först innan jag vet säkert, därför jag frågar dig


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Till er som känner er brända. Sluta förhandsboka! Sluta Day1-köpa. Kolla recensioner, så kommer plånboken tacka er!

Jag sitter i den båten. Vilket skräp spel. Att spela igenom det var en övning i frustration på grund av alla buggar.

Du har helt rätt dock, vid det här laget är mitt eget fel. Borde veta bättre. Köpa grejer dag 1 går inte idag, standarden för vad som anses vara okej att släppa har gått för lågt.

Men att spel som No Man's Sky får till och med beröm för att de fixade spelet... flera år efter release - vips, så glömde folk bort alla direkta lögner som kom ur utvecklarnas munnar vid lanseringen. Det sänder ju meddelandet till spelindustrin att detta är okej. Hur som så har du har rätt, måste sluta köpa grejer dag 1.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Men att spel som No Man's Sky får till och med beröm för att de fixade spelet... flera år efter release - vips, så glömde folk bort alla direkta lögner som kom ur utvecklarnas munnar vid lanseringen. Det sänder ju meddelandet till spelindustrin att detta är okej. Hur som så har du har rätt, måste sluta köpa grejer dag 1.

Det håller jag med om, förstår inte hur folk tänker där. Ja, det är ju bra att det fixas, men skall det inte vara åtminstonne 90% bra från början? Alla verkar älska no mans sky nu, men glömmer hur det var då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det håller jag med om, förstår inte hur folk tänker där. Ja, det är ju bra att det fixas, men skall det inte vara åtminstonne 90% bra från början? Alla verkar älska no mans sky nu, men glömmer hur det var då.

Det är väl så med allt, folk glömmer fort allt som var dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Köpte spelet under release och hade väl okej roligt! Körde ranged specc och hade en hel del problem med buggar och obalans medans min polare körde melee och drog genom allt utan problem.

Tyvärr är skadan skedd och ser mig inte återkomma till detta även om det skulle komma flera större patcher.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det håller jag med om, förstår inte hur folk tänker där. Ja, det är ju bra att det fixas, men skall det inte vara åtminstonne 90% bra från början? Alla verkar älska no mans sky nu, men glömmer hur det var då.

Visst är det jättetråkigt när något inte lever upp till förväntningar, absolut. Men varför är det viktigt att hålla agg? Man kan väl få älska No Man's Sky nu UTAN att glömma hur det var då?

No Man's Sky tog ju det största smörjet jag någonsin sett internet dela ut. Stämningsansökningar, dödshot, de fick sina sociala konton hackade för att inte tala om alla arga nyhetsbyråer som hakade på korståget.

Hur mycket är tillräckligt innan vi kan förlåta och gå vidare?

Medlem

Nej, det är dumt att hålla agg. Det är inte bra alls.
Men det är bra att komma ihåg att nästa gång Hello Games tänker släppa ett spel, där man pratar runt om allt och kors och tvärs, då bör man dra öronen åt sig till 100%, det samma gäller ju nu Wolcenutvecklaren.

Personligen köpte jag Wolcen för ett tag sedan, men har spelat väldigt lite, något känns konstigt när jag spelar det. Återkommer säkert till det senare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jag sitter i den båten. Vilket skräp spel. Att spela igenom det var en övning i frustration på grund av alla buggar.

Du har helt rätt dock, vid det här laget är mitt eget fel. Borde veta bättre. Köpa grejer dag 1 går inte idag, standarden för vad som anses vara okej att släppa har gått för lågt.

Men att spel som No Man's Sky får till och med beröm för att de fixade spelet... flera år efter release - vips, så glömde folk bort alla direkta lögner som kom ur utvecklarnas munnar vid lanseringen. Det sänder ju meddelandet till spelindustrin att detta är okej. Hur som så har du har rätt, måste sluta köpa grejer dag 1.

Vissa måste klart haft mer otur än andra.
Jag har nog 100 timmar spelade och har märkt av max 3 buggar, dessutom samma bug att man blivit pushad upp i ett träd och inte kunnat komma därifrån. Inte märkt av nått annat direkt buggvis. Dock är Endgame skit trist efter man kört 30 Expeditions.
Kampanjen hade jag inte ett enda problem med och den tyckte jag var riktigt rolig.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Sluta förhandsboka! Sluta Day1-köpa. Kolla recensioner, så kommer plånboken tacka er!

Nah... kommer aldrig sluta förhandsboka.
Har gott om pengar så det stör inte min ekonomi om jag måste lägga ner spelet någon månad.

Oftast är det mer gnäll än befogat dock men så är det ju överallt när människor har möjligheten att göra sin röst hörd online 😅

Medlem

Köra igenom acterna var 5/5! Hade personligen inga problem med buggar och fighterna var skitroliga! Där emot endgame sög hårt! Pallade till lvl 68!

1
Skriv svar