Krönika – Därför kan inte E3 bli helt digitalt

Medlem
Skrivet av Rockemup:

Blir det enbart digitalt så får vi inga mer "you're breathtaking" m.m.

Som Rockemup skrev. Enbart digitala event inget sådant längre. Förra året det var helt Breathtaking.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Som Rockemup skrev. Enbart digitala event inget sådant längre. Förra året det var helt Breathtaking.

2019 satte ribban högt upp igen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mervärdet för dig är ju att nån du känner igen kan berätta hur det känns att spela. Det får du inte om företagen bara streamar från spelen.

Man kan själv få spela det istället för att en journalist säger vad han tyckte?
Nu kan man lägga upp demot i molnet och låta vem som helst ha tillgång och testa det

Redaktör
Skrivet av Karmak:

Man kan själv få spela det istället för att en journalist säger vad han tyckte?
Nu kan man lägga upp demot i molnet och låta vem som helst ha tillgång och testa det

Det har företagen kunnat göra länge, men inte gjort. Jag tvivlar på att ett inställt E3 gör någon skillnad, men förhoppningsvis.


signatur
Pansarknekt

Finns inget som ersätter det fysiska mötet enligt mig. Sitta på en chat och trycka tummar är för mig ingen kommunikation utan mer signalering. Inte för att jag någonsin skulle åka till E3, ser på FZ.se som mina minions för det. Därav nyttan med ordentlig gamingjournalistik som filtrerar bruset.


signatur

Ooooh the drama!

Skribent

Det skulle onekligen vara en stor förlust att bli av med det fysiska E3, givetvis för konsumenter, men även för spelutvecklarna själva eftersom det sker mycket "networking" på sammankomster som E3.

Medlem

De som säger gå helt digitalt har aldrig varit på en mässa, oavsett om det är en spel, barn eller motormässa så finns där en speciell känsla i hallarna. Vågar ju inte skriva att där finns något speciellt i luften.

Medlem

Vilket år försvann booth babes?

Medlem
Skrivet av BlackZam:

De som säger gå helt digitalt har aldrig varit på en mässa, oavsett om det är en spel, barn eller motormässa så finns där en speciell känsla i hallarna. Vågar ju inte skriva att där finns något speciellt i luften.

Jag har varit på mässor, och jag skulle säga jag föredrar det helt digitalt. Som tidigare talare nämnt, det hade haft en positiv miljöpåverkan som ren bonus. Samt, det går att göra det tillgängligt till en större publik. Som någon annan nämnde också, gör spelbara demos/streams inför ett event. DigiE3 tror jag är rätt väg att gå.


signatur

I drank what?

Medlem

Håller helt klart med! Men ser fortfarande fram emot E3 med FZ, det finns ändå en gemenskap här på FZ som är annorlunda andra forum. Visst, ibland är det lite skitsnack i trådarna men överlag är det ett gäng goa människor som samlas kring sitt spelintresse. Och med FZ redaktionen har man en till kompis i bekantskapen som alltid är trevliga och roliga. Fortsätt med det ni gör, sluta aldrig!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nu när E3 ändå ställs in så hade det ju varit ett ypperligt tillfälle att testa med att ha E3 i VR istället. Speciellt nu när VR lär få sig ett uppsving i och med HL: Alyx.

This

Med vr så försvinner hela argumentet att det blir så opersonligt och enkelriktat. Ex Bigscreen utvecklarna skulle enkelt kunna modifiera sitt för att skapa ett virtuellt E3. Eedan nu så kan du hosta vr lan och dela din skärm med de andra. samt att de har avtall med filmbolag för virtuella filmvisningar med biljettköp och hela köret.

Vore ju en bagatell till att expandera det till att du får faktiskt kan skicka dina inputs till deras dator, och på så sätt testa deras spel.

Det enda man tappar är ansiktsuttrycken, hela kroppsspråket är redan där i vr.

Skägg.
10 Chambers

VR är ju ball men det är fortfarande färre än 1 % av Steam-användarna som har ett.


signatur
Medlem

På vilket sätt är E3 "personligt"? Bara en massa överförfriskade idioter som skriker "woohoo" varje gång någon nämner ordet "exklusiv".

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vilket år försvann booth babes?

Det året måtte i alla fall ha varit det sämsta året

12
Skriv svar