Vilket spel eller spelserie hade du helst vela se i film- eller serieform?

Medlem

Hunt showdown.
Så jävla cool miljö och annorlunda.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vill ha en Hitman-serie med 12 st 50-minuters-avsnitt per säsong! Helst 10 säsonger framöver. Skall utspela sig över hela världen i sann Hitman-anda och bjuda på ett 'contract' per avsnitt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Metro film eller serie har jag väntat på länge. Baserad på böckerna alltså och inte spelen.

Vad är det för skillnad? Är dem någon annanstans i böckerna? Är det andra karaktärer i böckerna? Är det annorlunda hur det blir en katastrof?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag hade nog gärna vilja sett en redigt bra gjord Sleeping Dogs film. Spelet är ju fantastiskt. 😊
Även Saints row serien hade kunnat blivit bra galet och vuxet. 😉

Medlem

Monkey Island serien!
Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
samt Fallout.

Avstängd
Skrivet av bent toe:

Vad är det för skillnad? Är dem någon annanstans i böckerna? Är det andra karaktärer i böckerna? Är det annorlunda hur det blir en katastrof?

Böckerna har långsammare tempo, mindre action men är mycket mycket djupare och skrämmande. Spelen skrapar typ bara lite av hela storyn på ytan.

Blev lite besviken på spelen då dom spelifierat så pass mycket. Skulle passat mycket bättre som third person adventure än fps. Ryser i kroppen bara att tänka på vilket mästerverk det kunde blivit med till exempel naughty dog bakom spakarna.

Om du inte läst böckerna ännu så kan jag varmt rekommendera dom.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Bioshock.
GTA Vice City.

Medlem

Mass Effect
Assassin's Creed
Metal Gear Solid
Life is Strange


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Eve online skulle kunnas göra som en bra mörk sci-fi series det finns så satans mycket lore att gå på plus 3 noveller. Vill ha mer bra sci-fi är så satans less på all jävla desperate houses wives och tonårs serier och skit ska få 1000 sesonger medans bra sci-fi dör mellan 1-4 sesonger typ Dark matter, Kill joyes, Tera nova Defience var rikigt bra series baserad på spel men dog efter sesong 3

Medlem

Ori 1 och ori 2!!
Skullmonkey;)
Zelda fast mer som the witcher. Eh vet inte.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Böckerna har långsammare tempo, mindre action men är mycket mycket djupare och skrämmande. Spelen skrapar typ bara lite av hela storyn på ytan.

Blev lite besviken på spelen då dom spelifierat så pass mycket. Skulle passat mycket bättre som third person adventure än fps. Ryser i kroppen bara att tänka på vilket mästerverk det kunde blivit med till exempel naughty dog bakom spakarna.

Om du inte läst böckerna ännu så kan jag varmt rekommendera dom.

Låter spännande men läser inte skönlitteratur. Inväntar alltid serie/filmatiseringen.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag vet inte, men ett spel jag skulle vilja se baserat på en anime serie är Starzinger. shit va den va bra som liten, skulle vilja återuppleva den berättelsen igen.

Kontot avslutas

Nu var det länge sedan jag såg något som var gjort efter ett spel, men det mesta som jag har sett har dock varit mycket sämre än spelen och har enligt mig inte passat som film.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Life is strange!!

Och Anthem... jag menar.. SPELET kommer aldrig ge oss nån mer story :/

Software wizard

Division-spelen, högaktuella i dessa tider...

Medlem

Hade gärna sett film/serie på alla feta spel genom tiderna.

Blir det bra = Win!
Blir det dåligt = Bull! Next!

Bättre att ta risken och eventuellt få något bra än att skita i det och inte få något bra alls...

Inaktiv

dragon age
elder scrolls
gta
metal gear solid

Medlem

Potty pigeon regisserad av Uwe Boll.

Annars hade jag gärna sett en serie baserad på Mass Effect universumet. Älskar settingen...

Skriv svar