Vilket spel eller spelserie hade du helst vela se i film- eller serieform?

Medlem

Untitled Goose Game

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Metro film eller serie har jag väntat på länge. Baserad på böckerna alltså och inte spelen.

Har för mig att det är något på gång där. En rysk film om jag inte missminner mig.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Håller med om det mesta du skriver om dagens pk-klimat men det verkar som du missat The Witcher. Är du säger att det var längesen!?

Det blev riktigt bra och det är en vit heterosexuell man i huvudrollen. En väldigt kåt och sexuellt aktiv sådan också

Dock så var det ju planerat att Ciri var huvudrollen från början samt så sökte dom någon "BAME (black, Asian and other minority ethnic)" för att spela rollen, varför kan man fråga sig? ^^ Men det blev väl ett sådant liv att så inte blev fallet.(uppenbarligen)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Dock så var det ju planerat att Ciri var huvudrollen från början samt så sökte dom någon "BAME (black, Asian and other minority ethnic)" för att spela rollen, varför kan man fråga sig? ^^ Men det blev väl ett sådant liv att så inte blev fallet.(uppenbarligen)

Fast var det så? Som jag läste i någon tweet var det bara att de öppnade upp castingen för alla oavsett om du var svart, asiat eller vit. Vilket sen blev förvrängt en del i media till att de sökte specifikt för en svart eller asiatisk tjej till att spela Ciri.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Omfg det finns ju nästan rl-film! (Skrev om det som min önskan tidigare). Ok det här är ljusår från vad jag vill ha men ändå, coolt.
https://m.youtube.com/watch?v=x1S5QTRm3BY

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast var det så? Som jag läste i någon tweet var det bara att de öppnade upp castingen för alla oavsett om du var svart, asiat eller vit. Vilket sen blev förvrängt en del i media till att de sökte specifikt för en svart eller asiatisk tjej till att spela Ciri.

Well, det stod inte specifikt Ciri där jag läste. Men det stod bl.a. detta i castingen "looking for a 16 or 15 year old BAME girl who can play down to 13/14. Must not be older than 18 years old" - vilket jag antar är Ciri.

Men kan mycket väl stämma som du skriver.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Well, det stod inte specifikt Ciri där jag läste. Men det stod bl.a. detta i castingen "looking for a 16 or 15 year old BAME girl who can play down to 13/14. Must not be older than 18 years old" - vilket jag antar är Ciri.

Men kan mycket väl stämma som du skriver.

ja jag kan inte backa upp det nu för hittar inte tweeten, men det var ju andra barn med i serien så kan ju vara vem som helst egentligen. Nu blev ju castingen bra oavsett så inte så mycket att orda om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mafia (ettan) som en serie.
S.T.A.L.K.E.R. som en/flera långfilmer.
Något i KOTOR eran (manus inte baserat på något spel)

Medlem

the division skulle bli en grym serie

Medlem

Warcraft hade nog gjort sig bra som serie, särskilt Arthas storyn. Destiny och The Division hade nog blivit bra med.


signatur

Good Night, Good Luck

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johlor:

ja jag kan inte backa upp det nu för hittar inte tweeten, men det var ju andra barn med i serien så kan ju vara vem som helst egentligen. Nu blev ju castingen bra oavsett så inte så mycket att orda om.

Det var Ciri det gällde, enligt National Youth Theatre som publicerar en massa casting calls. Såhär löd denna casting call;

"Location: Budapest

CIRI LEAD ROLE. OPTIONS REQUIRED
Cirilla. The Lion Cub of Cintra

Looking for a 16 or 15 year old BAME girl who can play down to 13/14. Must not be older than 18 years old."

Här är en länk som listar denna casting call i dess helhet; https://thewitcher.tv/ciri-casting-call-aims-for-diversity

Nu anställde man förstås en vit skådespelare i slutändan, men nog får jag medge att det är en märklig casting call. Hade det omvända skett (att man specifikt letade efter en vit skådespelare för en karaktär som inte var vit i förlagan) är det nog en lågoddsare att det snackats om whitewashing i media.

Medlem

Två favoriter skulle vara Metro och Prey (2017). Fenomenala upplevelser som säkerligen skulle bli en upplevelde utan dess like, film eller serie.

Medlem

Okej, jag håller med om att kotor skulle bli bra serie.

Medlem

Läste precis att de kommer att göra en film om Borderlands, så får hoppas att den blir bra.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Läste precis att de kommer att göra en film om Borderlands, så får hoppas att den blir bra.

Min första tanke var "Åh nej."

Min andra tanke var, tja, den kan ju förmodligen inte bli sämre än storyn i Borderlands 3.

Så...

Go for it!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Min första tanke var "Åh nej."

Min andra tanke var, tja, den kan ju förmodligen inte bli sämre än storyn i Borderlands 3.

Så...

Go for it!

Ja men det beror väl lite på vilken story man väljer att göra. Tales of the borderlands har ju ändå blivit rätt hyllade story mässigt

Medlem

En prequel till Subnautica som handlar om besättningen på Degashi. De har ju en färdig trailer att utgå från...

https://www.youtube.com/watch?v=Rz2SNm8VguE

Fast det får gärna som spelfilm snarare än animerat...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

En Filmtrilogi med Legacy of Kain för att få med så mycket av allt som händer.
En film eller två med God of War skulle vara gudomligt!

Borderlands är ju pågång så Check på den

Vampire: The Masquerade skulle bli en grym serie

Medlem
Skrivet av MrStrange:

The Last Of Us hade jag inte tackat nej till att få se som serie eller film

Förutspådde jag detta?


signatur
Medlem

Jag tänker Elder Scrolls. Med tanke på all lore som finns i spelen kan man ju göra hur mycket som helst. Jag tänker kanske en miniserie i stil med Black Mirror. Varje avsnitt är ~1 timma långt, och handlar om olika karaktärer.

Ett avsnitt handlar om en lönnmördare som rekryteras av Dark Brotherhood.
Ett avsnitt handlar om en person som ska reda ut ett fall om invånare som mystiskt försvinner spårlöst om natten.
Ett avsnitt handlar om ett hemsökt hus.
Ett avsnitt handlar om en grupp individer som är på jakt efter en mytomspunnen vit hjort

Det finns hur mycket som helst att filmatisera från Elder Scrolls.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Death Stranding. Det finns så mycket mer att berätta om än vad vi fick se i spelet.

Medlem

Warcraft
Starcraft
Diablo
Warhammer
God of war
The last of us
Fallout
Assassin's creed

Är några som hade kunnat bli riktigt bra serier. Filmer känns för korta när det finns så mycket att berätta

Skribent
Skrivet av MrStrange:

Förutspådde jag detta?

He is the chosen one!

Skribent

Ett påkostat och välskrivet Mass Effect i serieformat. Alternativt The Binding of Isaac med Danny DeVito i huvudrollen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

No Man's Sky!
Vaknar upp i en främmande värld och blir ständigt jagad av Sentinels, Sci-fi/skräck/romans.

Medlem

SimCity


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

The Last Of Us hade jag inte tackat nej till att få se som serie eller film

Medlem

Med risk att låta negativ så gillar jag när spel förblir spel och inte blir film/serie...

För mig har video-format svårt att slå spel-format. Och det blir ju ändå sörja av det i flesta fall.

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Metroid
Zelda
Gears of War
Metro
Fallout
Elder Scrolls
Dungeons & Dragons

Skriv svar