Medlem
Studioheadset

Funderar på att köpa studioheadset, vad är det man ska kolla om för att hitta ett par bra lurar? (till för gaming) är less mitt sennheiser game one.

Medlem

Skulle rekommendera ett Audio Technica ATH-M50x med en AntLion ModMic.

Medlem

Jag kör själv ett par AKG K712 Pro, och är redigt nöjd.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

M50x är helt okej, definitivt hållbar (snart 5 år här) men förvänta dig inte att bli wow:ad av ljudet. Det är inte dåligt, bara inte riktigt något som sticker ut från mängden. Så vad du betalar för är främst hållbarheten, där har inte heller varit någon form av kabelbrott på sladdarna som följde med, så det borde vara en bra indikator. Logo-plasten har spruckit och öronmuffarnas fake-PVC läder har lossnat som dålig bilfärg pga vanlig slitage, men lurarna är hela och fungerar fint. Är definitivt ett bra exempel på "Buy nice or buy twice" och tutar på som en gammal Volvo.

Där är många rekommendationer för Sennheiser HD650, kanske värt att lyssna på.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

@ohem: är Sennheiser HD 599 något att ha?

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

@ohem: är Sennheiser HD 599 något att ha?

Ganska säker på att jag provade dom förut. Riktigt välbalanserat fint ljud. Basen fanns där, men saknade det riktiga trycket. Så för gaming, helt säker på att de funkar fint. Så länge man inte behöver den där djupa mullrande basen. Isåfall börjar hörlursförstärkare bli aktuellt. Och gärna lurar i lite högre prisklass. Sneglade på hd650 ett tag. Ligger runt 3000:-
Annars ska Logitech G Pro X hörlurarna funka finnemang. Rätt bra prisklass för ett par standardlurar. Inte fått chansen att prova Logitechs utbud ingående än. Men är imponerad av både deras tangentbord och trådlösa möss.

Själv kör jag med Arctis 7. Har 7.1, är trådlösa och funkar för mig. Var lite besviken vid första uppstart. Men man vänjer sig, samtidigt som man tweakar till inställningarna. Men börjat kolla mig runt efter något mer high-end. Börjat inse att jag kommer få lägga runt 8000-10 000:- när det väl beger sig. Så 7'orna får duga ett tag till. (Man får hoppas det är bra kvalité på dom...)

Men om du verkligen vill ha studio headset till bra pris, så ska Superlux vara riktigt bra "bang for the buck".
Eller ett par fetare, kom inte på vad de hette först, men fann dom idag. DT900, men dom verkar kräva hörlursförstärkare för att prestera.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Köp en bra hörlursförstärkare med DAC + Beyerdynamic DT1990 alt en Schiicht Hel + Beyerdynamic MMX 300v2

Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet!

Medlem

jag kör med beyerdynamic dt990, 600 ohm varianten. man måste dock ha en hörlursförstärkare för att kunna driva dom. använder en scarlett 18i8 usb utombordare för det. ljuvligt ljud, inte bara för studiojobb men för musik, film och spel!

1
Skriv svar