Nya Silent Hill-rykten pekar återigen på två spel; mjuk reboot och Kojima-comeback

Robot
Nya Silent Hill-rykten pekar återigen på två spel; mjuk reboot och Kojima-comeback

De första två Silent Hill var riktigt bra, hoppas det kommer något likvärdigt...

Medlem

Hoppas dom inte gör ett silent hill i första persons vy tycker det ska vara 3e persons vy

Medlem

Man kan ju alltid hoppas att det dyker upp något nytt och bra från Silent Hill. Får denna ryktade reboot samma kärlek som säg, Resident Evil 2-remaken så kan det nog bli riktigt trevligt.

Förövrigt gjorde Akira Yamaoka riktigt trevlig musik i Silent Hill, satte verkligen stämningen i spelen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om man får drömtänka lite och Konami har tillåtit Kojima att göra nästa silent hill igen så kommer det bli ful tjut av lycka.!

Medlem

Dessa rykten låter riktigt smaskiga och jag hoppas verkligen de stämmer. Det behövs mer skräckspel av större kaliber o inte bara indie horror som dock oftast är jäkligt bra gjorda. Men jag önskar mer AAA skräck. Silent Hill som serie är för anrik för att bara kastas bort av KONAMi.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Håller Silent Hill 2 som det bästa survival horror-spelet som finns, även om jag håller Resident Evil som serie något högre.

Medlem

@Fezk: Oj, va nostalgisk man blev nu, gåshud 😜 Yamaokas musik var bara så bra!. Jag lyssnade väldigt ofta på denna också


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Allt lät jättebra fram till sista meningen om att det eventuellt blir avsnittsbaserat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas hoppas hoppas Konami och Kojima blir polare igen. Skiter i Silent Hills, men vi behöver MGSVI med Kojima!

Medlem

Hoppas hoppas! Silent Hill 2 är en av mina starkaste spelupplevelser och jag håller det som ett av de tre bästa spelen någonsin.

Medlem

Ett av (många) rykten kring vad Bluepoint håller på med har varit att de håller på att göra om Metal Gear Solid.

Om detta rykte om Silent Hill stämmer så ökar nog chansen att det faktiskt kan vara vad Bluepoint håller på med. Konami har inte mycket spelproduktion längre men man kanske samarbetar med Sony kring mer IP än Silent Hill.

1
Skriv svar