Call of Duty: Warzone har attraherat 15 miljoner slagskämpar

Robot
Call of Duty: Warzone har attraherat 15 miljoner slagskämpar
Inaktiv

Brukar inte gilla BR men detta var ganska roligt.
Men det kan inte vara så roligt för konsolfolket som kör med handkontroll eller? Spelet är ju jättesnabbt. Körde med två höglevlade snubbar med PS-symbol och de dog vid första eldstriden.

Gen
Medlem

Testade det i går och måste säga att det tog emot att behöva ladda ner 180 gig bara för testandets skull. Hade vart gött om man bara kunde ladda ner Warzone eller bara MP osv.

Hursomhelst liknar det APEX i upplägget men har inte samma mobilitet, det liknar PUBG i realism men ser lite sämre ut, dock flyter det mycket bättre pga. att det är tekniskt mer förfinat. Ser dock inga liknelser till Fortnite och personligen måste jag säga att jag inte gillar att köra Squad så jag avinstallerade det efter två matcher.

Medlem

Jag provade det i går kväll hade riktigt kul.
Otroligt nog vann jag den första matchen jag spelade.
Jag sprang omkring som en yr höna och dom andra två släpade med mig till seger.
Riktigt patetiskt men ganska humoristiskt på samma gång

JackFrags summerar hur galet spelet är ganska bra i den här videon.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Brukar inte gilla BR men detta var ganska roligt.
Men det kan inte vara så roligt för konsolfolket som kör med handkontroll eller? Spelet är ju jättesnabbt. Körde med två höglevlade snubbar med PS-symbol och de dog vid första eldstriden.

Jag spelar med en konsol spelare och han klarar sig jävligt bra. Kör jag 1v1 mot honom har han ingen chans men MP går det bra för honom.

SoL
Medlem

Då kanske dom kan uppmuntra att inte spela crossplay. Disablar jag crossplay funktionen hittar jag inga andra spelare

FM-guru
F.d. Sisyr

Blir nog att testa. Min SSD grinar dock över 180 gig.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Brukar inte gilla BR men detta var ganska roligt.
Men det kan inte vara så roligt för konsolfolket som kör med handkontroll eller? Spelet är ju jättesnabbt. Körde med två höglevlade snubbar med PS-symbol och de dog vid första eldstriden.

Jag och brorsan kör på PC med varsin kontroll, fungerar skitbra! Inte vunnit än men hamnar oftast på topp 10.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag spelar med en konsol spelare och han klarar sig jävligt bra. Kör jag 1v1 mot honom har han ingen chans men MP går det bra för honom.

Har de hjälp av något liknande autoaim?

Medlem

Det blir bara svart när jag ska logga in och då är jag är tvungen att ctrl+alt+deleta bort mig och stänga ner processen för att komma ur det. När jag startar det nästa gång och det frågar om jag vill pröva safe-mode istället (och gör det) så blir det inte svart men inloggningen blir aldrig klar.

Total fail.

Medlem

Plunder är så galet kul! Det är sådan tempo om man vill vinna.
Enda nackdelen är att jag känner av en viss campingmentalitet hos vissa, känns inte som det passar i cods tempo?? Visst i gamla slöa pubg, men här? nää, det är bara fel.

Inte kört cod sedan mw2 så kanske är vanligt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tycker grundmekaniken är rolig men blir så fruktansvärt trött på alla dessa multiplayerspel som tvingar ihop en i en squad med randoms. Likt Valves beslut med Danger Zone är det otroligt dumt att inte ha möjlighet att spela själv.

Medlem

Ja det är gratis och folk testar väl spelet om det är något för dom. Det intressanta är dock att se hur många som spelar om ett år som APEX.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har de hjälp av något liknande autoaim?

Frågade honom hur stark auto aim är men han sa att han inte märker av det så mycket.

Medlem
Skrivet av henkka:

Det blir bara svart när jag ska logga in och då är jag är tvungen att ctrl+alt+deleta bort mig och stänga ner processen för att komma ur det. När jag startar det nästa gång och det frågar om jag vill pröva safe-mode istället (och gör det) så blir det inte svart men inloggningen blir aldrig klar.

Total fail.

Nu fick jag det att fungera. Ominstallerade spelet.. då kraschade det inte iaf men det gick fortfarande inte att logga in. Googlade runt lite och hittade något om att köra en "merge" på call of duty id och battle.net id. Sagt och gjort och äntligen fungerar det. Så j*vla efterblivet system.

Medlem

För den här typen av spel känns det initiala spelarantalet som 'testar' spelet inte viktigt.. Det är ju spel som är 'games as a service', och vinst-modellen (vad som definierar framgång för det spelet) handlar ju främst om att ha kontinuerliga spelare och dedikerade fans. Det är ju dom som pröjsar.

Att ett nytt Call of Duty-spel som är en Battle Royale som dessutom är gratis kommer få väldigt många initiella spelare är ju självklart... Medans om det kan behålla spelare är det som är en viktiga frågan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har hunnit spela en del på PS4 och har riktigt kul! Kommer definitivt spela en hel del framöver, men jag är ganska säker på att det inte kommer ta över BR-tronen från Apex för egen del. Dels saknas det strategiska djupet som olika specialförmågor ger, matcherna blir alltför långa vilket gör tempot väldigt märkligt och tyvärr är ping-systemet långt ifrån lika intuitivt som i Apex. Tempot i core gameplayet är högt och alla konfrontationer är i sann cod-anda, dock kan det bli en hel del tid som bara ägnas till lootande och har man dött (och förlorat i gulag) kan man få spectata sin polare i 20 min innan den hunnit loota tillräckligt mycket cash för att respawna en. Visst, kartan och designen på den är makalös, men personligen hade jag föredragit en mindre karta med max 100 spelare för att tydligare matcha gameplay-tempot - det som cod alltid gjort så bra.

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Har hunnit spela en del på PS4 och har riktigt kul! Kommer definitivt spela en hel del framöver, men jag är ganska säker på att det inte kommer ta över BR-tronen från Apex för egen del. Dels saknas det strategiska djupet som olika specialförmågor ger, matcherna blir alltför långa vilket gör tempot väldigt märkligt och tyvärr är ping-systemet långt ifrån lika intuitivt som i Apex. Tempot i core gameplayet är högt och alla konfrontationer är i sann cod-anda, dock kan det bli en hel del tid som bara ägnas till lootande och har man dött (och förlorat i gulag) kan man få spectata sin polare i 20 min innan den hunnit loota tillräckligt mycket cash för att respawna en. Visst, kartan och designen på den är makalös, men personligen hade jag föredragit en mindre karta med max 100 spelare för att tydligare matcha gameplay-tempot - det som cod alltid gjort så bra.

Vi brukar loota 6000 (kör duo) direkt för loadout. Sen munitions box. Tar inte alls lång tid att få ihop cash. Dör en av oss brukar de inte ta mer än under 5 min att få ihop 4500 för ress 🤔

Medlem

Äntligen ett kul och snyggt BR-läge som jag gillar, där jag inte hela tiden dör först av alla. Och kan komma tillbaka efter att jag dött.


signatur

autograph

NuZ
Testpilot

Fruktansvärt rörig och hemsk meny, samma vapen progression som i vanliga med vapen i battle pass osv och tvingas till squad utan solo läge, Nej nej nej nej tack! Snyggt och flyter på bra på PS4, xbox och PC (testat på alla) med crossplay och cross progression och enkelt att hitta varandra. Episk bra ljud i allt förutom vapen. Riktigt ballt med Gulag.

2/5 av mig, precis som vanliga spelet.

Om du gillar Blackout gillar du detta ”clusterfuck” till mtx styrt spel.
Spela hellre Apex Legend eller Fortnite.

Edit
De måste göra detta fristående i både progression och klient. Tänk på oss med SSD och avskyr CODs årliga ”jippo-penga-ätande-kostymnisse-spel”. De bör/måste också göra ett solo och duo läge också då det är t.ex de som begränsar Apex. De borde förstå det för lär inte finnas någon som lägger pengar på detta då det är ett årligt spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"Let the good time roll"
https://9gag.com/gag/aV0r5pO


signatur

autograph

Medlem

Det smarta som dom gjort jämfört med Apex var att släppa fler kartor och modes med en gång, kommer hålla intresset uppe. Synd bara att deras ping system inte är lika bra.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Det smarta som dom gjort jämfört med Apex var att släppa fler kartor och modes med en gång, kommer hålla intresset uppe. Synd bara att deras ping system inte är lika bra.

Håller på med om att pingsystemet i apex är 10 gånger bättre än COD's. Det känns väldigt clunky. Dock gillar jag BR-läget det lilla jag har testat, känns som att det kanske kan finna sin plats mellan Apex och PUBG.

Medlem
Skrivet av RykoStars:

Håller på med om att pingsystemet i apex är 10 gånger bättre än COD's. Det känns väldigt clunky. Dock gillar jag BR-läget det lilla jag har testat, känns som att det kanske kan finna sin plats mellan Apex och PUBG.

Ja sen måste du vara sjukt exakt med det du pingar, vilket kan vara lite svårt i stridens hetta på konsol

Medlem

Provade lira med handkontroll idag, på PC. Det förklarade en hel del varför man ibland instant dör när folk skjuter på en. Aim-assist:en i detta spelet är ju helt crazy. Så fort du siktar in så låser den på fienden, och följer automatiskt med deras rörelser så länge du siktar lite grann med pinnen.

Att blanda handkontroll och mus/tkb fungerar inte. Blir alltid obalanserat på ena håller eller andra... men det här var bland det värsta jag sett.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Provade lira med handkontroll idag, på PC. Det förklarade en hel del varför man ibland instant dör när folk skjuter på en. Aim-assist:en i detta spelet är ju helt crazy. Så fort du siktar in så låser den på fienden, och följer automatiskt med deras rörelser så länge du siktar lite grann med pinnen.

Att blanda handkontroll och mus/tkb fungerar inte. Blir alltid obalanserat på ena håller eller andra... men det här var bland det värsta jag sett.

Varför är det så?
Hur kan vissa spela med aim-assist?


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Därför att spelet är crossplay. Konsol och PC spelare spelar tillsammans.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@autograph: Därför att spelet är crossplay. Konsol och PC spelare spelar tillsammans.

Jag vet. Min fråga var mer om varför det finns vissa som använder aim-assist?!
Och varför det används? Det borde inte ens finnas. Det låter ju som fusk!
Eller lika för alla?
Matcherna borde väl sorteras efter de som spelar med, eller utan, denna "funktion".
Är det skicklighet eller fusk som ska avgöra i ett spel?


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Aha, jag som missförstod. Men det är ju för de som spelar med handkontroll. Utan det så är såna här spel ospelbara på handkontroll. Det är bara att titta på PUBG på konsol när det lanserades exempelvis, där fanns ingen aim-assist... och då såg strider ut så här: https://youtu.be/MdGBwrJ6rtI?t=109

Det fungerar ju dock när alla har samma förutsättningar, men när de mixar olika kontrolltyper blir det skumt. Antingen dominerar mus/tgb eller så "hjälper" de spelarna på handkontroll på traven... och då blir det orättvist på andra hållet. Crossplay är ingen bra ide i min menig. Tyvärr man kan inte stänga av det i Warzone på PC. :/

Medlem

Spelade det nyss. Var inte kul för fem öre.

12
Skriv svar