GOG-releasen var bara början, Westwoods Blade Runner får remaster

Robot
GOG-releasen var bara början, Westwoods Blade Runner får remaster

Förutom pc släpps det till PS4, Switch och Xbox One.

#blade-runner, #nightdive-studios


Medlem

Yeeeeeeeeesssss!!!!! Fan tror jag drömmer


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Håhåhå. Minns att jag såg lite bilder och filmer från det i barndomen och har alltid varit sugen på att lira det, är väl dags när detta sker då!

Medlem
Medlem

Är spelet bra?

Medlem

Bästa spelnyheten på ett tag

Geeks Gaming
Skrivet av Flugsaft:

Är spelet bra?

Det är ju såklart lite äldre och tiden har satt sina spår men som spel är det sjukt bra!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är spelet bra?

Originalet? Om man som jag är ett stort fan av Blade Runner så är det nog inte många spel som slår det. Körde om det igen för några år sedan och det håller fortfarande. Westwood förstod vad som gjorde Blade Runner till just Blade Runner. Utan att spoila något så kan jag säga att det finns anledning till att spela det mer än en gång.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är spelet bra?

Spelade igenom det i höstas när ScummVM fick officiellt stöd för det (troligen ingen slump att en officiell Remastered kommer nu strax efter) och vad väldigt förvånad över hur modernt spelet kändes. Trots att grafiken är realistisk.

Själva spelet i sig var dessutom riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är spelet bra?

Det är hur bra som helst, med cyberpunk vibbar. RIktigt skoj att äventyra och lösa gåtor. Rekommenderar det varmt!!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag har kvar min gamla "fetlåda".

Jag har varit sugen att spela det igen men har för mig att jag läst om att det kan vara krångligt att få igång nuförtiden?

Medlem

Smarta personer vid ScummVM-teamet spenderade omkring 8 år av sin fritid med att "reverse-engineera" hela spelet så det är helt spelbart och släpper all kod fri. Sedan kommer Nightdive Studios några månader senare och säger "Blade Runner source code was lost. We painstakingly reverse-engineered the code"? Kan ju inte låta bli att undra hur mycket deras kod är lik koden från ScummVM?

Skrivet av Margy:

Jag har varit sugen att spela det igen men har för mig att jag läst om att det kan vara krångligt att få igång nuförtiden?

Det är rätt lätt tack vare ScummVM.

Skrivet av Flugsaft:

Är spelet bra?

Ett av dom absolut bästa licensspelen i mitt tycke. I stort sett bara Batman Arkham-spelen är bättre.

Medlem

Eftersom jag ÄLSKAR Blade Runner och hör från er att spelet är riktigt bra blir det o prova på detta när remaster kommer!

Medlem

Underbar nyhet!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar