Vad spelar du i karantän?

Skägg.
10 Chambers
Vad spelar du i karantän?

Läget i samhället ser ut som det gör och att sättas i karantän i två veckor kan ju låta tråkigt för många men för oss spelentusiaster finns det ändå en liten morbid lockelse. Så ponera att du hamnar i en situation där du måste hålla dig inom hemmets ramar i 14 dagar med så liten kontakt med andra människor som möjligt - vad och kanske framförallt hur spelar du?

Om vi ska göra det enkelt för oss kan vi räkna på det som två arbetsveckor, vilket ger minst 80 timmars speltid. Då finns det ändå gott om tid att vila, sova och ta hand om personlig hygien samt äta tre mål mat om dagen.

Vad tar du tag i?

Är det nu du gräver ner dig i ett rollspel som gör anspråk på alla dessa timmar eller fördelar du tiden mellan instant gratification-pangande i Call of Duty med svårmodigt äventyrande i någon indietitel? Kanske har du inställningen att du ska klara så många spel som möjligt och hur spelar backloggen in i det här? Blir det skåprensning eller investerar du i nytt och fräscht?


signatur
Medlem

Jag skulle förmodligen dra igång en genomspelning av Final Fantasy IX, X, eller kanske VIII. Runda av med en massa rundor av World of Warships och man är nästan frisk och tillbaks i rutin igen!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Känner att nu är perfekta tillfället att plöja igenom spel. Så jag följer tråden så man kan få lite tips. Gärna strategi

Redaktör
Ponny

Xcom-spelen är helt fenomenala att grotta ner sig i, men tunga rollspel är ju inte heller dumt. Kanske växla mellan Xcom 2: War of the Chosen och Bravely Second på min nyinköpta 3DS...? (Den gamla fick en pil i knät.) Ja, så får det (eventuellt) bli.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Jag skulle nog ta och verkligen sätta mig in i Total War: Warhammer 2. Lirade ettan i ett antal timmar, men orkade aldrig sätta mig in i strategier och spelmekanik verkligen ordentligt.

Medlem

Har en rome 2: total war-kampanj med divide et impera-modden igång så jag har så jag klarar mig..

Medlem

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Varje längre ledighet jag har så brukar jag försöka planera in ett rollspel. Så får väll ta upp en från högen och spela då


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Jag kan arbeta hemifrån så det blir tyvärr inte mycket spelande i händelse av karantän.

Men om jag är sjuk så lär det bli något hjärndött, typ Doom, Wolfenstein eller dylikt. Skönt att inte behöva tänka för mycket när febern bränner.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Skulle sätta mig och spela igenom Hero Quest + Expansionen på min ZX Spectrum.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kanske man i så fall skulle försöka att "vinna" Mount & Blade Warband


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag har pumpat gudomligt puder i Österrike i en vecka. Tyvärr fick idag skidkompisen bekräftat corona, och jag - frisk som en nötkärna - är satt i karantän i två veckor av min arbetsgivare. Kommer följa den här tråden.

Medlem

Hoppas jag får de när ff7 remake kommer så kan man i lugn å ro spela det helt ostört!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hannes.theorell:

Jag kan arbeta hemifrån så det blir tyvärr inte mycket spelande i händelse av karantän.

Men om jag är sjuk så lär det bli något hjärndött, typ Doom, Wolfenstein eller dylikt. Skönt att inte behöva tänka för mycket när febern bränner.

Doom Eternal släpps ju passande nog nästa vecka

Skrivet av superapan:

Jag har pumpat gudomligt puder i Österrike i en vecka. Tyvärr fick idag skidkompisen bekräftat corona, och jag - frisk som en nötkärna - är satt i karantän i två veckor av min arbetsgivare. Kommer följa den här tråden.

Ouch!


signatur
Redaktör

Jag vet EXAKT vad jag skulle göra: benchmarka det senaste spelet från studion som är orsaken till att FZ finns, och sen invänta embargolyft och berätta hur det flyter. Ähum...


signatur
Medlem

Den nya path of exile ligan som kommer imorgon! Börjar med hela helgen sen får vi se.

Skrivet av Tomas Helenius:

Jag vet EXAKT vad jag skulle göra: benchmarka det senaste spelet från studion som är orsaken till att FZ finns, och sen invänta embargolyft och berätta hur det flyter. Ähum...

Bekräftat från säker källa, NYTT QUAKE!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Dayz är ju passande.
Annars hunt, cod, farming sim, bfv, wreckfest, dirt rally, two point hospital och kanske en genomspelning utav tlou eller nått uncharted.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

The Division 2 passar väl bäst med tanke på temat i spelet. Sedan det nysläppta Ori an the Will of the Wisps som jag precis startat upp. De två borde räcka ett bra tag framöver.

phi
Medlem

Börsen. Blankar allt och drygar ut mina veckor till två decennier istället.

Inaktiv

Division 2 med nya expansionen och sen växla med EFT och möjligtvis något storstrategi som HoI eller liknande.

Men känner jag mitt jobb rätt så hade nog telefonen ringt och uppgifter fördelats likväl.

Medlem

Two Point Hospital hade passat väldigt bra

Medlem

Brädspel med barnen.

Medlem

Donkey Kong Country 1, 2 och 3.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Ook
Bibliotekarie (UU)

Spel med dystopiskt/undergångstema passar nog bra i sådant här läge. Tur att man då inte spelat igenom Fallout 4 och något spel inom Metroserien.

Medlem

jag undviker redan folk och är utan job.

Jag spelar Witcher 1 enhanced edtion(Vilket jag kan säga har underbar story men fy fan hatar combat och spelet cracha utan anledning flera gånger )

Skyrim håller på spela igenom den stora moden beyond bruma

Fallout 4 håller på med Nuka world DLCn

Spelar även en del FFXIV.

Medlem

Jag skulle ta tillfälle i akt att dra igenom RDR2 som jag bara skrapat på ytan av sedan pc-releasen. Bör hinna klart hela storyn och lite till på 80 timmar.

Medlem

Före 20:e mars 2020: Elder Scrolls Online

Efter 20:e mars 2020: Animal Crossing


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Dr Mario? Theme Hospital? Resident Evil?
Skämt åsido så hade jag passat på att grotta ner mig i något riktigt krävande och göttigt. Typ Lewis Hamiltons time trials DLC:n i GT Sport.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Har just nu fastnat i Train Sim World 2020 och skulle förmodligen kunna spendera ett par veckors karantän som lokförare.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skriv svar