Quiz – Vad kan du om älskade subgenren metroidvania?

Robot
Quiz – Vad kan du om älskade subgenren metroidvania?

Nya Ori är metroidvania av världsklass. Vad kan du om andra metroidvania-titlar?

#fz, #quiz


Medlem

4/10. Vet faktiskt inte vad Metroidvania är för genre. Gissar på någon slags plattformsspel. #skämmas #inteorkatgooglapåtrettiotreår


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag tänkte att nu minsann kommer jag kamma hem fullpotten. Castlevania pulserar i mina ådror! Lyssnade till och med passande nog på Resurrection of the Night: Alucard's Elegy när Quizet dök upp på hemsidan.

...5/10.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

pfff, 2/10.... visserligen har jag inte spelat ett enda av de dära spelen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox

7/10


signatur

Jump in.

Medlem

Bara gissningar rakt igenom gav 5/10 ^^

Medlem

3 av 10 men jag har enbart spelat castelvania och moetriod och batman spelen så kan inte ett skit om det andra spelen.

Medlem

9/10, gissade på en fråga och hade ingen aning om fråga 7 eller 8 tror jag det var.

Medlem

chansa på sista

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Livet är ett metroidvania och du ger dig inte förrän du upptäckt 100 procent av kartan. (Bildcred: Jeremyvania)

::::::::::::: Gick rätt så bra måste jag säga ::::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

2/10


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot

8/10. Fin quiz som vanligt, Fredrik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

9/10. 50/50 kunskap respektive tur på denna.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

1
Skriv svar