Tjej-V i Cyberpunk 2077 får uppdaterad look, och "eget" omslag

Medlem

Jag väljer alltid att spela kvinna, om det går. Vet inte hur det kommer sig egentligen, men nu är vanan så djupt rotad att spelkänslan blir bättre med en kvinnokaraktär.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Jag väljer oftast den röstskådis som tilltalar mig näst. I AC Odyssey sprang den kvinnliga i cirklar runt den manliga skådisen, så det var ett lätt beslut.

Kan bli så att jag väljer kön beroende på vilken spelstil jag tycker är roligast.

Intressant.
Jag spelar alltid som Alexios.
Kassandra är bäst som Deimos tycker jag, hon som gör rösten till henne gör det så jävla bra.

Inaktiv

Eftersom man kan ha sex med folk så blir det man.

Medlem

Vem bryr sig om utseende på en karaktär i ett fps? Största misstaget med detta spel vara göra det till ett renodlat fps, varför inte ha 3rd person som alternativ för oss som inte står ut med fps?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Dom har ändrat så att alla videosekvenser är first person så man kommer aldrig se sig själv.

Jag är fortfarande litet bitter över det där. Litet, men det blir nog en flick- V hur som helst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Eftersom man kan ha sex med folk så blir det man.

Man kan säkert ha samkönat sex i det spelet, så då kan man hålla det till endast brudar så långt ögat kan nå

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Vem bryr sig om utseende på en karaktär i ett fps? Största misstaget med detta spel vara göra det till ett renodlat fps, varför inte ha 3rd person som alternativ för oss som inte står ut med fps?

Vilket märkligt resonemang. Varför vill man spela ett FPS om man inte står ut med det? Lite som att gnälla på att ett fightingspel inte är ett pusselspel istället.

Det hade krävts enorma resurser för att få båda att fungera och det är inte ens säkert att det hade blivit bra, man hade behövt göra stora uppoffringar i både spel- och miljödesignen.

Medlem

Synd att spelet är FPS. Hade varit mycket bättre i TP.

Medlem

Känner jag mig själv rätt så lär jag köpa två, tre exemplar av det här spelet, likt Witcher 3. Så det borde ju bädda upp för fler än en genomspelning.

ELF
Medlem

Kommer ju bli minst en genomspelning. Så båda könen får fladdra fritt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Va? Ska dom bara ha 2 olika kön med i spelet? Hallå? Osar 1900-tal...

Medlem

Spelar som man ofc 💪

Medlem

För tidigt att säga för mig, men det beror mycket på röstskådespelarna. Spelade som kvinna i Mass Effect och AC Odyssey för jag tyckte de manliga kändes alldeles för träiga. Blir att göra lite research innan det är dags att spela.

Inaktiv
Skrivet av Witchfinder:

Man kan säkert ha samkönat sex i det spelet, så då kan man hålla det till endast brudar så långt ögat kan nå

Sånt var bara intressant i filmen Blue is the warmest color.

eld
Medlem
Skrivet av hybris6:

Va? Ska dom bara ha 2 olika kön med i spelet? Hallå? Osar 1900-tal...

"höhö"

Man väljer kroppstyp och röst, så i princip så kan du ha vilken könstillhörighet du vill.

Medlem

Riktigt tråkigt att det är förstaperson tycker jag fortfarande, då jag gillar att se hur karaktären uttrycker sig (jag spelar trots allt inte mig själv), så hade så gärna sett alternativet. Det brukar bli en kvinnlig karaktär för mig.

Medlem

Lite sorgligt med MMORPG.. xD

För den som inte hängt med i förkortningar vid tidigt ursprung.
(Many Men Online Role Playing Girls)


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Min V skall vara en vit heterosexuell man 'cause immersion!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Men herregud, vad det blev hockey killar födda 92 här inne; ska ni dricka Norrlands å ta EPA:n hem från träningen eller?

Tror det blir en kvinna först, måste se ifall och om dom har gjort nånting du bara får uppleva som man eller kvinna.

Förresten, är Cyperpunk M-rated eller är det lika tamt som spel brukar; T-for teen?

Inaktiv
Skrivet av QuenchedAnger:

Men herregud, vad det blev hockey killar födda 92 här inne; ska ni dricka Norrlands å ta EPA:n hem från träningen eller?

Tror det blir en kvinna först, måste se ifall och om dom har gjort nånting du bara får uppleva som man eller kvinna.

Förresten, är Cyperpunk M-rated eller är det lika tamt som spel brukar; T-for teen?

Jag som tyckte helt tvärtom. Har alla förhöjda östrogennivåer eller varför vill alla spela som kvinnor?

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Lite sorgligt med MMORPG.. xD

För den som inte hängt med i förkortningar vid tidigt ursprung.
(Many Men Online Role Playing Girls)

Men va? Vad exakt är det som är så sorgligt? Ser ingen som helst poäng med att välja karaktär utefter mitt egna kön för jag kan ändå inte relatera till någon av karaktärerna och den världen de lever i. Folk som väljer att spela som man på grund av "immersion" måste ju ha en bra skev självbild.

Medlem

Jag kommer spela som man med mansröst. Spelade alltid kvinna förr i alla spel.

Medlem

Det är en intressant topic, jag har hört många I sina dagar säga att dom hellre tittar på en kvinnlig figur än en manlig, för mig är det mer vad som passar in I rollen som jag ska spela / Roleplay. Inte RP som stenhård RP men Vi tar som exempel jag lirar en warrior med tung armor och ett stort jävla svärd.
Då passar det mig att välja manlig karaktär, medans ska jag vara magiker eller tjuv/ninja någon som är smidig och snabb så kanske jag väljer en kvinnlig karaktär så länge det passar in på rollen jag ska spela då kör jag det. Mass effect körde jag manlig,

Skulle jag spela gears of war, kör jag manlig. Skulle jag spela något RPG spel som klassiska gamla Phantasy star online körde jag oftast force (magiker yrket I dom spelen) så körde jag kvinnlig, inte för att titta på figuren Å titta vilken rumpa eller byst utanför bara att det passar rollen jag ska spela och sen är det självklart lite att göra med I just PSO's fall att man inte får välja precis allt I utseende om man skulle vara en viss ras.

Både kvinnlig och manlig kan ha sin plats, dock gillar jag inte när "vissa" folk tvingar spelutvecklare att lägga in så man kan spela båda könen om det inte passar. Ta t,ex The witcher serien. Det handlar om att du ska spela som Geralt. Det ska inte finnas något val där och det behövs ej finnas heller.

Final fantasy spelen, det brukar oftast vara en manlig karaktär I huvudrollen förutom dom nyare av dom från FF 12 började de om jag inte miss minner mig, jag tycker Lightning som karaktär var jätte bra val och jag gillade den karaktären (dock ej spelen speciellt mycket) men karaktären I sig passade bra lika bra som Cloud gjorde I FF 7.

Jag hade inge problem alls att spela någon av dom spelen och tänkte för mig själv att bara för jag är man måste jag spela manliga karaktärer, utan jag tar det som ges och jag njuter av vad utvecklaren gjort med deras vision av spelet. Jag skulle aldrig vägra köpa ett spel bara för jag inte kunde spela manlig eller kvinnlig karaktär. Är spelet bra så är allt bra.

TLDR: Både manliga och kvinnliga karaktärer I spel är bra men inte ett måste, Jag går på vad utvecklaren har haft för vision för sitt spel.

12
Skriv svar