Istället för E3 – Xbox och (sannolikt) Ubisoft kör digitala event

Robot
Istället för E3 – Xbox och (sannolikt) Ubisoft kör digitala event
Medlem

Frågan är nu om det här är sista spiken i kistan för E3. Nu när alla blir tvingade att göra egna event kanske många företag kommer gilla det bättre (mer kontroll) och fler hoppar av E3 2021.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Frågan är nu om det här är sista spiken i kistan för E3. Nu när alla blir tvingade att göra egna event kanske många företag kommer gilla det bättre (mer kontroll) och fler hoppar av E3 2021.

Risken finns plus kostnaden är ju mindre.

Skägg.
10 Chambers

Man ska dock inte underskatta spektakeleffekten. E3 för ändå folk att samlas och verkligen hungra efter nyheter. Den effekten får man inte av en separat livestream.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man ska dock inte underskatta spektakeleffekten. E3 för ändå folk att samlas och verkligen hungra efter nyheter. Den effekten får man inte av en separat livestream.

Spektakeleffekten är förvisso sann, men avhopparna kan ändå köra streams och dylikt i samband med e3/valfri mässa


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Då kan man också sluta med Gamescom och liknande då man kan göra allt online endå.

Jag var med på Gamescom 2018 som representant för ett spelföretag och det kändes där att utvecklare och liknande kunde komma mer i kontakt med spelare och journalister. Vart mer personligt än att ha allt online. Samt att man gav ut väldigt mycket gratis saker som t-shirts och liknande som är bra reklam. Använder fortfarande min Total War Arena, Destiny 2 samt andra tröjor.

Det kan vara billigare att ha det online men at göra det lilla extra och träffa folket gör att journalister skriver lite snällare i sina rescensioner.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrAg00nEn:

Spektakeleffekten är förvisso sann, men avhopparna kan ändå köra streams och dylikt i samband med e3/valfri mässa

Många kommer göra just den kalkylen efter sommaren, vad ger mest bang for the buck. Magkänslan säger att vi behöver liknande tillställningar i spelbranschen men jag kan också ha fel.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Många kommer göra just den kalkylen efter sommaren, vad ger mest bang for the buck. Magkänslan säger att vi behöver liknande tillställningar i spelbranschen men jag kan också ha fel.

Hur som helst så tror jag att det är många som kommer att testa 2021. Om det ger frukt är en annan fråga. 2022 tidigast kommer dom kanske tillbaka


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

E3 har överlevt andra saker. E3 överlevde Sony's avhopp. Så länge Microsoft är där plus i stort sett hela spelbranschen kommer E3 att överleva det här med.

Avstängd

Sony kom verkligen billigt undan i år. Kanske var det Sony som skapade den nya coronasträngen för att rädda sig själva från förnedring. Förbannade japaner!!!

Frilansare

Tror att behovet av att träffas face to face alltid kommer att finnas där. Det är så djupt mänskligt. Men i vilken form det blir återstår att se. det var ju inte som att E3 inte hade problem innan den här skiten träffade fläkten.

1
Skriv svar