Officiellt: E3 ställs in på grund av coronaviruset

Robot
Officiellt: E3 ställs in på grund av coronaviruset
Avstängd

Väldigt bra agerat med tanke på omständigheterna.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Håller med bra agerat med tanke på vad lätt det är för virus att sprida sig när så mycket folk är nära inpå varandra.

Medlem

Inte helt med på resonemanget. Klart bra iofs att det ställs in med bra framförhållning, men å andra sidan lär väl virusutbrottet ebbat ner till juni?

Ambassadör
Xbox

Xbox kommer att köra ett digitalt event!

https://twitter.com/XboxP3/status/1237768900244156417


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Natrium:

Håller med bra agerat med tanke på vad lätt det är för virus att sprida sig när så mycket folk är nära inpå varandra.

Ny forskning visar även att viruset kan stanna i luften upp till 30 minuter och safezone ligger på 5 meter. Tidigare trodde man att det var 5 minuter samt att safezone var 1,5 meter från smittad person. Så tror nog vi får läsa om väääldans många events som blir inställda.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Undrar om det kommer hända något som gör att spelnyheterna och utannonseringarna osv klustras, som dom görs av E3...

Eller kommer utvecklare, utgivare osv bara vid olika tider under året släppa videos och utannonseringar.. Så som det redan börjat tippa en del åt med Sonys och Nintendos val av att göra en 'konferens' via video bara.

Jag behöver ingen E3 jag tar lika gärna den typ av Nintendo Direct (osv) videos/streams... Det är dock kul när det blir lite festival när dom klustras lixom..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så överdrivet med Corona just nu. Det är ju flera månader kvar. Medier som skrämmer upp folk med den aktiva rapporteringen som målar upp en bild där folk måste hamstra för att överleva. Jag tror att siffran i Sverige som nu sägs vara uppåt 500 närmare är 10.000 tals men att vissa har små eller inga symptom alls. I Kina är det nog miljoner. Så att bara sätta vissa i karantän känns ganska meh. Förstår inte varför folk orkar lägga så mycket ork på det. Önskar jag fick lite corona, karantän 2 veckor är ju semester. Gejming 2 veckor, slipper karensdag nu oxå. Och smittbärarersättning. Win Win...

Medlem

Digitala event det här året då. Tråkigt för de som planerat en resa dit men vi får nog se nyheter ändå.

Avstängd

Ubisoft gick ut och sa att dom tittar på andra lösningar, dvs digitala.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Så överdrivet med Corona just nu. Det är ju flera månader kvar. Medier som skrämmer upp folk med den aktiva rapporteringen som målar upp en bild där folk måste hamstra för att överleva. Jag tror att siffran i Sverige som nu sägs vara uppåt 500 närmare är 10.000 tals men att vissa har små eller inga symptom alls. I Kina är det nog miljoner. Så att bara sätta vissa i karantän känns ganska meh. Förstår inte varför folk orkar lägga så mycket ork på det. Önskar jag fick lite corona, karantän 2 veckor är ju semester. Gejming 2 veckor, slipper karensdag nu oxå. Och smittbärarersättning. Win Win...

Verkar som att du inte förstår problematiken när det kommer till ett virus som ingen är immun mot och sprids så snabbt.

Tror inte du skulle tycka det är så win-win om du ligger med svår lunginflammation och med överbelastade sjukhus. Fortsätter spridningen i samma takt tar det inte länge förrän vi är i den situationen heller.

Men visst vore det bättre att bli smittad nu, när vården ännu räcker till.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

@robbis: hehehe, så sant så.

Lika bra imo att dom ställer in e3, har ju på senare år ändå bara varit en branschmässa där det schmoosas runt efter investerare. medans det som har varit intressant för gemene man har skett online eller på ett eget offsite event.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Så överdrivet med Corona just nu. Det är ju flera månader kvar. Medier som skrämmer upp folk med den aktiva rapporteringen som målar upp en bild där folk måste hamstra för att överleva. Jag tror att siffran i Sverige som nu sägs vara uppåt 500 närmare är 10.000 tals men att vissa har små eller inga symptom alls. I Kina är det nog miljoner. Så att bara sätta vissa i karantän känns ganska meh. Förstår inte varför folk orkar lägga så mycket ork på det. Önskar jag fick lite corona, karantän 2 veckor är ju semester. Gejming 2 veckor, slipper karensdag nu oxå. Och smittbärarersättning. Win Win...

Det farliga är ju om det muterar och med tanke på vilken typ av virus det är och hur lätt det har för just att mutera (vilket det redan gjort minst 2ggr). Att förringa den risken är dumt.

Angående att "hamstra" som du så fint uttrycker det så är det ju bara att följa MSB riktlinjer i "Om kriget/krisen kommer". Och steget till en kris är nog inte allt för långt borta nu, menar ett helt land är i princip satt i karantän.

Medlem

Lika bra att ställa in. Desto längre man kan förlänga tiden innan det blir en ordentlig pandemi desto bättre för då hinner man kanske förbereda och jobba på vaccin.

Vet hur sjuk jag blev ett par år sen av influensan så man är inte så pepp på att få corona direkt.
Hela kroppen värkte, feberfrossa så man skakade. Kunde knappt kolla på film så nån semester var det inte direkt

Medlem

signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Inte helt oväntat. Vem fan vill åka till USA när det råder pandemi? Landet där sjukfrånvaro är en förmån...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd

I Kina har dom ju fått bukt med det nu. Där har folk börjat gå till jobben som vanligt osv.

Det kommer ordna sig här med.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

I Kina har dom ju fått bukt med det nu. Där har folk börjat gå till jobben som vanligt osv.

Det kommer ordna sig här med.

Kina har en extrem fördel att de är en auktoritär diktatur. Bara att låsa in folk till dess att smittan är utrotad.
Det går inte riktigt att göra så i västvärlden.

Plus att vi är rätt korkade och likt @robbis ovan förminskar faran med ett sådant här virus. Vi vet ju inte ens hur viruset fungerar, om det går att bli immun eller tror att man är småförkyld i två veckor och sen är det över. Det enda vi vet är att om vi kommer i kontakt med smittan så blir vi tveklöst smittade – sen om vi blir friska, sjuka för livet eller dör är lite av ett lotteri.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag hatar Corona. Både viruset och ölen.

Medlem

Då kom det något gott ur eländet i alla fall

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Jag hatar Corona. Både viruset och ölen.

jag har inte ens druckit den jävla ölen ens... tvivlar jag lär göra närmasta framtid heller..

Skrivet av SWEBarb:

jag har inte ens druckit den jävla ölen ens... tvivlar jag lär göra närmasta framtid heller..

Du missar ingenting. ¯\_(ツ)_/¯


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av robbis:

Så överdrivet med Corona just nu. Det är ju flera månader kvar. Medier som skrämmer upp folk med den aktiva rapporteringen som målar upp en bild där folk måste hamstra för att överleva. Jag tror att siffran i Sverige som nu sägs vara uppåt 500 närmare är 10.000 tals men att vissa har små eller inga symptom alls. I Kina är det nog miljoner. Så att bara sätta vissa i karantän känns ganska meh. Förstår inte varför folk orkar lägga så mycket ork på det. Önskar jag fick lite corona, karantän 2 veckor är ju semester. Gejming 2 veckor, slipper karensdag nu oxå. Och smittbärarersättning. Win Win...

The Division är ett spel som utspelar sig efter just ett sådant här virus utbrott. Tänk så tokigt det kunde bli.

Medlem

Precis som att arrangörerna bryr sig om smittspridning... E3 har säkert gått dåligt i flera år och dom vill bara ha en ursäkt att ställa in det. Coronaviruset kommer vara borta i slutet av april eller början på maj.

Medlem

Mycket misinformation som sprider sig om Coronaviruset, även här i denna tråden tråkigt nog.

Visst är läget allvarligit, men man skulle lätt kunna tro från hur folk beter sig att digerdöden är tillbaka. Men att man inget vet om viruset är absolut ren smörja.
Man vet inte bara hur den fungerar men också exakt hur den är uppbyggd via DNA-sekvensering.
De flesta som blir smittade får väldigt mild symptom om något alls, vilket också är varför viruset sprids så fruktansvärt snabbt. Och de som faktist riskerar bli dödligt sjuka är människor med nedsatt immunförsvar och hjärt-lung funktion, och särskilt utsatta där är våra äldre.
Immunitet är dock inget att räkna med, då vi redan har 4 stycken varianter av coronavirus bland våra vanliga säsongsvirus som orsakar förkylningar, vilket vi är oförmögna att utveckla långvarig immunitet emot, och SARS-CoV-2 blir nu högst troligen den 5:e, med tanke på hur försök att stoppa spridningen har misslyckats.
Inte heller är SARS-CoV-2 ett jättefarligt "snabbt muterande" virus, utan faktiskt av sin natur som ett coronavirus mindre benägen att mutera än någon annan virusgrupp. Anledningen till detta är att Coronavirus besitter ett mekanism för replikerings korrekturläsning, som minskar risken för mutation när den förökar sig.(Notera vänligen att detta INTE betyder att den inte muterar över huvudtaget.)

Det vi måste bli bättre med är grundläggande hygien och hålla oss hemma när vi är sjuka, och det gäller inte bara nu. Folk hasar sig till jobbet när de är småkrassliga och sprider allehanda säsongsvirus årligen, och enligt vissa undersökningar så är det så mycket som 75% av människor som inte tvättar händerna efter att ha varit på toaletten.

Att helt tappa huvudet som världen verkar göra nu(tack vare media och särskilt social media) kommer troligen orsaka mer skada än själva viruset, och till ingen nytta i längden.

Medlem

detta blir E3s doom början av slutet för dem.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Så överdrivet med Corona just nu. Det är ju flera månader kvar. Medier som skrämmer upp folk med den aktiva rapporteringen som målar upp en bild där folk måste hamstra för att överleva. Jag tror att siffran i Sverige som nu sägs vara uppåt 500 närmare är 10.000 tals men att vissa har små eller inga symptom alls. I Kina är det nog miljoner. Så att bara sätta vissa i karantän känns ganska meh. Förstår inte varför folk orkar lägga så mycket ork på det. Önskar jag fick lite corona, karantän 2 veckor är ju semester. Gejming 2 veckor, slipper karensdag nu oxå. Och smittbärarersättning. Win Win...

lol.. som att Corona skulle försvinna om några månader, det kommer vara kvar mycket längre än så naturligtvis.. Om några månader kommer det såklart vara tiofaldigt värre än vad det är nu, rätt självklara grejer.

Folk som inte preparerar är idioter... Bara kolla på länder som italien m.m... De som preparerat där är nog väldigt tacksamma att de gjorde det med tanke på att typ allt är nedstängt.

Det kommer bara eskalera, det finns inget annat scenario. Sverige är otroligt dåligt rustat också, vi är på top 10 över de länder som har mest smitta per capita. Finns inte en chans att stoppa det här med tanke på hur våra politiker hanterar det (dvs knappt alls).

Corona ger permanenta skador på lungorna, precis som SARS och AIDS (delvis liknande virus). Så tja, vill man ha ärrvävnad på lungorna så .... MIn kompis barn dog precis i dagarna av just ärrvävnad på lungor (mycket problem då hon var barn), hon blev bara 35 år.

Dödligheten kan vara mycket större än vi vet, detta eftersom komplikationerna kan vara sådana att man kan leva med det i väldigt många år innan det tillslut ger problem.

Medlem

Snart blir det förbjudet att hänga i grupp även här på FZ när storebror rycker in. Datavirus kan spridas ordentligt fort!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ja det är inställt i år. Kommer tillbaka nästa år.

Medlem

Kul med alla experter här. I Italien är bara alla sjukhus fullbelagda och alla respiratorer är upptagna. "Vanlig influensa" Jo tjena

12
Skriv svar