E3 ställs in enligt källor nära mässan

Robot
E3 ställs in enligt källor nära mässan

Sajten säger sig ha säkra källor hos ESA, organisationen bakom eventet.

#coronaviruset, #e3, #e32020


Fragtjuv

Jag har egentligen bara gått och väntat på det här beskedet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

NuZ
Testpilot

Hmm trist
Men säkerhet före finanser är bra beslut om det handlar om CoVid-19


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

Tompa var bergsäker i början av veckan, jag mer åt 50/50-hållet. Igår dividerade vi om vi skulle köpa relativt dyra tillägg till flygbiljetterna för att kunna avboka dem men bestämde oss för att ha is i magen.


signatur
Medlem

Det här året kommer bli sjukt tråkigt

Skribent
Skrivet av lyrael:

Det här året kommer bli sjukt tråkigt

Såja, såja. Vi får trösta oss med alla grymma spelsläpp under året. Och även om den fysiska mässan ställs in kan vi nog räkna med en del live-streamade presskonferenser och shower.

Fragtjuv

Ja. Alla kör ”Nintendo direct” istället. Frågan är väl hur en inställd mässa påverkar mässans framtid.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot

Väldigt väntat. Men för oss som följer E3 på distans lär det inte bli alltför stor skillnad? Trailers kommer rulla ändå.

Medlem

Men men men...hur ska man klara sig och hur ska man veta att sommaren börjat?

Kör det som tradition och följa det. En sommar utan E3 katastrof...


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Inte helt oväntat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av Mutumba:

Väldigt väntat. Men för oss som följer E3 på distans lär det inte bli alltför stor skillnad? Trailers kommer rulla ändå.

Ja klart alla vill göra reklam för sina spelsläpp.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mutumba:

Väldigt väntat. Men för oss som följer E3 på distans lär det inte bli alltför stor skillnad? Trailers kommer rulla ändå.

Och E3-studion kommer att köra!


signatur
Medlem

Bra då kan dom spara dom pengarna och göra bättre spel istället. Köra nyheterna via sociala medierna och köra livestreams istället. Betydligt mer tidseffektivt och ekonomiskt.
Vissa har till och med varit så avant-garde att dom körde det i VR

Skägg.
10 Chambers

Nyheten uppdaterad med nya källor.


signatur
Medlem

Hur är FZas strategi...köra egen trailer kavalkad med Calle som ciceron?

Om ja, vill jag dock se en parallellstream med Jocke och Gurra som kommenterar den första streamen med avseende på cringe, ljud och överhypad presentatör. E3 uppesittarstyle.

Medlem

Ganska väntat, men ändå jäkligt tråkigt.

Har alltid gillat E3, både det bra och dåliga. Visst kommer saker säkert live-sändas, antingen som vanligt eller något inspelat, men blir inte riktigt samma känsla utan livepublik och folk som kommer ut på scenen, kan man tycka.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Frilansare
Skrivet av Gregerory:

Hur är FZas strategi...köra egen trailer kavalkad med Calle som ciceron?

Om ja, vill jag dock se en parallellstream med Jocke och Gurra som kommenterar den första streamen med avseende på cringe, ljud och överhypad presentatör. E3 uppesittarstyle.

Så länge bolagen kör någon form av presskonferenser, med eller utan publik, så kommer vi att sända! Om sen Calle kommer göra en egen show återstår att se

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja klart alla vill göra reklam för sina spelsläpp.

Finns det ett enda AAA eller ens AA spel som inte skjuter på sin release tills next-gen?
Visst hade det varit trevligt med all hype och trailers, men om spelet så långt gånget så finns det nog goda möjligheter att få en bra release-deal med antingen Sony eller Microsoft och gratis reklam på deras stora presentationer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joakim Bennet:

Så länge bolagen kör någon form av presskonferenser, med eller utan publik, så kommer vi att sända! Om sen Calle kommer göra en egen show återstår att se


signatur
Medlem

Tur att de finns Gamescom men det kan också bli inställt om viruset är fortfarande ett problem.

Medlem

Förutom att E3 kan vara bra i marknadsföringssyfte så har utvecklare beskrivit det som ett bra tillfälle för att få respons på deras arbete, alltså inte bara i form av lön och recensioner som i vanliga fall. Mässan kan alltså också vara bra för arbetsmoralen.

Jag gillar nog E3 mer än att kolla på en redigerad förinspelad direkt, det är trevligare med en livesändning. Sen så kan ju en Nintendo direct handla om vad Nintendo vill göra reklam för medans en E3 presentation ofta vill ha positiv PR istället.

Avstängd

Dödsstöten för e3.
Kommer aldrig mer bli sig likt då många kommer få upp ögonen för att E3 inte längre behövs och att utvecklares ROI inte är värt ett e3 bås.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Dom kan gott presentera sina spel utan publik och lägga upp på Youtube. Lära sig att göra en digital E3.

Skägg.
10 Chambers

Mycket av E3 kan självklart köras digitalt men jag är övertygad om att fysiska möten alltid kommer att behövas. Intervjuer, hands-on, osv, går inte att ersätta med sändningar.


signatur
Medlem

Innan man gör en höna av en fjäder. Vänta på att ESA själva går ut med information om det är eller inte. Eller för den delen Microsoft.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mycket av E3 kan självklart köras digitalt men jag är övertygad om att fysiska möten alltid kommer att behövas. Intervjuer, hands-on, osv, går inte att ersätta med sändningar.

Detta kan faktiskt ändras i framtiden. En streamad intervju över nätet har fördelar med att man kan få med publiken direkt med frågor under intervjun.
Hands-on på spel borde gå att lösa med Gefore Now (eller andra streaming tjänster) där de skulle kunna ge exklusiv access för en kortare tid till enskild person. Osv.

Medlem

Sony och Microsoft får väl göra som Nintendo gör med Nintendo Direct.

Medlem

Domedagen är nära nu!! E3 är inställt på grund av förkylningen med extra allt. Ta skydd och hälsa inte på någon. Känner du dig nere stanna hemma för staten betalar, karensdagen är nu också borta. Oh kära nån! Vad ska vi ta oss till?

Jag vet vad jag ska göra iaf bunkra upp med lite snacks och ett par folkisar till D3 s20 och kanske slänga in ett par getögon på poe.

Ambassadör
Xbox

It's the end of the world as we know it


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Pratas om att det blir ett digitalt event i stället!


signatur

Jump in.

12
Skriv svar