Här har du mardrömskraven för Doom Eternal på pc

Robot
Här har du mardrömskraven för Doom Eternal på pc

Id Softwares nya spelmotor blir krävande.

#doom-eternal, #releaselistan


Medlem

Jag tycker det är inte så krävande. Minimum borde flesta datorer klara av.

Medlem

Meh trodde det var den 20 mars.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer nog kunna köra HIGH settings iaf i 1080p med mitt GTX 980. ja är nöjd!

Medlem

But can it run Crysis?

Medlem

Intressant kontrast, tror det var igår som nyheten kom att Doom Eternal flyter på med 60 fps på gamla PS4an. S j u k t.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ligger lite under 4k60fps-kravet, men får väl köra på 1440p-skärmen istället då


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kan nog maxa det mesta på 1440p i alla fall. Datorn pallar nog köra 30 FPS i 4K, 60FPS blir svårt. Men i 1440p borde det bli mer än 60FPS i alla fall. GTX2080 har jag men kommer inte ihåg vad för CPU, får checka ikväll efter jobbet.

Medlem

Meh sitter ändå för långt ifrån tvn för att ha nytta av 4k. 1440p/ultra blir fint!

Medlem
Skrivet av Troll1:

Meh sitter ändå för långt ifrån tvn för att ha nytta av 4k. 1440p/ultra blir fint!

Spelar du PC på TV:n?

Medlem

Man behöver ju inte köra ultra heller.
Ger otroligt lite bättre grafik medans är otroligt mycket mer krävande.
Så länge man är över min så kan man spela dagens spel med bra flyt om man inte är rädd för att ändra i inställningar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Från ultra-super-duper-nightmare-kraven:
CPU: Core I9-9900K, AMD Ryzen 7 3700X

Presterar inte 3900 och 9900 ganska likt? Hur kommer det sig då att dom kräver en bättre Intel-prosessor än motsvarande AMD?

//LD

Medlem

Oj det var fan saftigt, jämför med maxkraven för Red dead 2 tex. Isf ska det fan vara bästa grafiken ever oxå!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Från ultra-super-duper-nightmare-kraven:
CPU: Core I9-9900K, AMD Ryzen 7 3700X

Presterar inte 3900 och 9900 ganska likt? Hur kommer det sig då att dom kräver en bättre Intel-prosessor än motsvarande AMD?

//LD

Amd har väl alltid varit liiite starkare än intel även vid samma mhz? Lr har jag fel


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tycker det är inte så krävande. Minimum borde flesta datorer klara av.

Men minimum vill man ju inte ha master race!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Amd har väl alltid varit liiite starkare än intel även vid samma mhz? Lr har jag fel

Intel har haft bättre spelprestanda generellt sedan 2007 i alla fall. Jag tror att de har valt de två processorerna för att de har 8 kärnor och 16 trådar. Systemkraven till spel brukar alltid vara ganska obalanserade mellan Nvidia, Intel och AMD, på pappret.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spelar du PC på TV:n?

Skulle det vara något konstigt?

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Från ultra-super-duper-nightmare-kraven:
CPU: Core I9-9900K, AMD Ryzen 7 3700X

Presterar inte 3900 och 9900 ganska likt? Hur kommer det sig då att dom kräver en bättre Intel-prosessor än motsvarande AMD?

//LD

CPU gör väldigt lite i 2160P, det är Gpu som är flaskhalsen. Så i verkligheten kvittar det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spelar du PC på TV:n?

Det gör jag också, sålde min skärm när jag köpte en Lg oled.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spelar du PC på TV:n?

Skärm och tv är samma sak i mitt tycke år 2020. Kör även jag dator på en 4ktv. Väldigt bra kvalité.
Det här kanske man får skit för men bara att plugga in xbox eller dualshock kontroll funkar fint i nästan alla spel. Skönt att luta sig tillbaks i soffan och spela.

Medlem

Motorn kommer vara väldigt skalbar att kunna köras på mycket äldre system till kraftigare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Undrar om 2x 2070 super Sli och i9-9900KF klarar maxa? Nån som vet bättre?

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det gör jag också, sålde min skärm när jag köpte en Lg oled.

Min pc står i hemmabion i källaren, så jag kör pc via projektorn numer. Körde via tv:n i flera år innan dess. Känns väldigt förlegat att tänka att en pc per automatik är låst till ett skrivbord.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Meh sitter ändå för långt ifrån tvn för att ha nytta av 4k. 1440p/ultra blir fint!

Yep, både pc och konsol kör jag i min fina lg oled 55". Och allt kör jag med min trogna DS4, inklusive wow

Medlem

Förra spelet var ju riktigt väloptimerat. Hoppas detta är det också.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Min pc står i hemmabion i källaren, så jag kör pc via projektorn numer. Körde via tv:n i flera år innan dess. Känns väldigt förlegat att tänka att en pc per automatik är låst till ett skrivbord.

Ja det är ett förlegat synsätt som oftast "okunniga konsol peasants" brukar uttala sig om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör

Nyhet uppdaterad med officiella releasetiderna. Spelet blir upplåst vid midnatt fredag den 20:e på PS4 och Xbox One, och på eftermiddagen på pc. Förladdning nu på Xbox, 48 timmar innan release på pc och PS4.


signatur
Medlem
Skrivet av magma:

Motorn kommer vara väldigt skalbar att kunna köras på mycket äldre system till kraftigare.

https://youtu.be/9S5ABf53rDo

Roligt att han kallar ps4 pro och xbonx för nya. Pro kom ut 2016.
https://youtu.be/9S5ABf53rDo?t=210

Medlem
Skrivet av Yabba:

Skulle det vara något konstigt?

Jag brukar göra det också ibland. Men gör det mindre efter att jag köpt Switch. Tycker att FPS spel blir lite lidande av att köra på TV. Så kör bara plattform & rpg m.m. där och då duger Switchen bra. Annars så får datorn ta t.ex FPS, strategi & management-spel. De två senare fungerar bra tillsammans med att kolla streams på andra skärmen samtidigt. Doom känns lite för snabbt för TV.

Medlem

Så 120 fps 1440p.
Inte illa pinkat. Lite konstigt att de inte kan krama ur mer dock.

12
Skriv svar