Första intryck – Nioh 2

Robot
Första intryck – Nioh 2

Team Ninja bjuder på uppföljare skräddarsydd för fansen.

#nioh-2, #team-ninja


Medlem

Älskar Dark Soulsspelen,Bloodborne och Sekiro. Spelade Nioh i ett tiotal timmar gissar jag på men tröttnade sen på att alla banor i stort sett hade likadana fiender, nån sorts japanska demoner i all oändlighet kändes det som. Så trots att spelet var habilt annars så tröttnade jag på de och slutförde aldrig...

... min fråga, är Nioh 2 värt att skaffa ifall man tröttnade på ettan pga dålig variation fiender? Är ju lite sugen trots allt, och kanske borde ge Nioh en tredje chans nån dag och köra igenom den.

Medlem

Spelar Nioh i detta nu och tycker att det är väldigt bra. Jag har nog inte lagt såhär mycket tid på ett "singleplayer" spel. Vad jag har kunnat se verkar det som att de hittat fler färger i Nioh 2. Nioh blir lite väl grått/brunt emellanåt. Längtar verkligen till släppet av Nioh 2.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av DrDoom:

... min fråga, är Nioh 2 värt att skaffa ifall man tröttnade på ettan pga dålig variation fiender? Är ju lite sugen trots allt, och kanske borde ge Nioh en tredje chans nån dag och köra igenom den.

Det är bättre variation.. på de japanska demonerna. Större fokus på den biten än så länge, även om mänskliga fiender så klart finns kvar.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Spelar Nioh i detta nu och tycker att det är väldigt bra. Jag har nog inte lagt såhär mycket tid på ett "singleplayer" spel. Vad jag har kunnat se verkar det som att de hittat fler färger i Nioh 2. Nioh blir lite väl grått/brunt emellanåt. Längtar verkligen till släppet av Nioh 2.

Köpte det på rean under helgen, men refundade det.
Har ej kört Dark Souls (än) så det är kanske inte så oväntat att man inte fastnade helt för det.
Man får väl erkänna att man förmodligen är mer åt casual hållet förmodligen i den genren á la Darksiders (även om 3:an lånade vissa inslag i striderna i Soulslike). Sen var menyhanteringen omständligt nåt så förbannat.

Försöker bredda mina alster med annat än rollspel och diverse skjutspel osv men allt är nog inte menat för mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Nioh 2 och PoE:Delirium till helgen. Kommer bli svårt att välja vad man ska spela.

Medlem

så kommer denna till PC eller är det bara till PS4, till en viss tid eller ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Blessus:

så kommer denna till PC eller är det bara till PS4, till en viss tid eller ?

Det har inte utannonserats till PC. Förhoppningsvis dyker det upp så småningom, men det lär i så fall dröja.

Medlem

Spela ettan men tröttnade på att alla vapen hade samma animationer samt dålig variation på både banor och fiender som bara re-skinnades i all evighet. Så måste nog avvänta recensionen, litar på att den blir bra!

Medlem

Det fanns mkt att gilla med första Nioh men tyvärr så kändes det snabbt väldigt repetitivt så jag tröttnade till slut och spelade inte ens klart det tyvärr.
Hoppas 2an har bättre variation.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det har inte utannonserats till PC. Förhoppningsvis dyker det upp så småningom, men det lär i så fall dröja.

skit också


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

@Gustav Höglund Vad blev ditt slutbetyg? Kan inte se att det postats något igår om slutgiltiga omdöme och betyg.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

@gh0glund Vad blev ditt slutbetyg? Kan inte se att det postats något igår om slutgiltiga omdöme och betyg.

Det kommer säkert. Artikeln hette ju "Första intryck – Nioh 2".

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Det kommer säkert. Artikeln hette ju "Första intryck – Nioh 2".

Jo det gör det säkert men det stod i artikeln att det skulle komma till release på fredag.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Lasrod:

Jo det gör det säkert men det stod i artikeln att det skulle komma till release på fredag.

Blev skjutet på till på måndag!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

1
Skriv svar