Äntligen till PC - Horizon Zero Dawn Complete Edition

Medlem

Äntligen. Hoppas på Bloodborne också. Det spelet är gjort att spelas på PC.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

And so it begins...

Ohhh Babylon 5 referens där. Gåshud.

Nästan lika bra som

"What do you want?"

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Är Complete Edition som släpps, skulle ju vara konstigt annars.

https://store.steampowered.com/app/1151640/Horizon_Zero_Dawn_...

Men snart kommer väl folk börja gnälla om Sony inte tillåter nVidia köra det via GeForce Now.
Till alla er så säger jag att man redan idag kan spela det på PC via PS Now.

Visst kanske det går att lira via PS Now.... med 30 fps och input lag.

Det finns ju en anledning till varför folk vill ha en ordentlig PC port på konsolspel(dom flesta). ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jösses vilken påminnelse att jag fortfarande inte har lirat det på PS4, kommer säkert att hinna köpa det till PC innan.

Medlem

Gurra = svenske Jason Schreier confirmed.

Medlem
Skrivet av loerk:

Meh. Helt värdelös AI med en så dåligt skriven story att man behövde en skämskudde när man kollade cutscenes.
Jag står nog över.

Får hålla med tyvärr. Klarade spelet men oj vilken gäspning för egen del. Kände verkligen noll för precis varenda karaktär vilket gjorde att jag knappt ville kolla cutscenes öht. Fint var det iaf😄.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Blir det nu jag spelar klart spelet?!

Ja det tycker jag. Skäms på dig annars Bennet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Känns bra att även PC-spelare ska få spela den här generationens bästa open-world spel!

Dags att köpa spelet en tredje gång alltså. Smart drag


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Spelhistoriens mest överskattade spel (kommer från en som älskar open-world spel, i princip det enda jag spelar.)

Vare sig story, uppdrag, lore eller rollspelande är något att ha. Karaktärerna är till största delen riktigt tråkiga också, huvudpersonen tycker jag man fått till iofs.

Väldigt fin grafik dock.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Känns bra att även PC-spelare ska få spela den här generationens bästa open-world spel!

Det har vi ju redan gjort i flera månader, RDR2 släpptes i höstas


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Spelade ett par timmar men sedan hamnade det på hyllan. Det hade dock inget med spelet i sig att göra, utan att röstskådespelaren för huvudkraktären är samma som gör rösten till Chloe i Life is Strange som var spelet jag spelade innan. Fick klump i magen varje gång Aloy pratade.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Man behövde en skämskudde när man kollade cutscenes.

Haha hade exakt samma känsla.
Fint spel men fan, jag var tvungen att ge upp pga superpinsam dialog och lamt manus. Det klev rätt i alla 'lazy writing'-fällor som fanns.

Medlem

En liten hint från Cory Barlog om att God of War släpps till PC? Hehe, eller så är det ingenting, men vem vet.

https://twitter.com/corybarlog/status/1237456036904062976


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av loerk:

Meh. Helt värdelös AI med en så dåligt skriven story att man behövde en skämskudde när man kollade cutscenes.
Jag står nog över.

Storyn är helt klart bra, men presentationen (kameravinklar, animationer, ibland manus och regissering av rösterna) av dialoger lämnade verkligen mycket att önska. Kan dom bara polera uppföljaren till samma nivå som andra av de stora ps4-titlarna så kan spelet bli helt fantastiskt, men nu fäll det tyvärr på den fronten.

I övrigt fenomenalt spel. Design och ett universum som slagit det mesta jag spelat.

Medlem

Allt hänger på kontrollerna, styrningen och GUI. Om det inte är så förbaskat handkontrollsanpassat som många spel är så kan det vara ett köp. Inväntar recensioner baserade på PC-upplevelsen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett lysande spel, så grattis alla PC-spelare som inte har spelat det än.

Medlem

Tycker dt är det bästa spelet jag någonsin spelat. Klarat det på platinum och kört igenom det fyra gånger. Blev sugen på att spela det igen faktiskt. Storyn är episkt bra så fattar inte att folk kan tycka så annorlunda faktiskt.

Medlem

@Smultronizer: Jag kan bara instämma. Storyn och världsbygget är i en klass för sig. Hur deras myter och religioner sömlöst knyter an till bakgrundshistorien samt hur kulturerna formats av lokala förhållanden är fullständigt mästerligt gjort. Samma sak med hur ledtrådar om världens historia portioneras ut i precis lagom stora bitar för att man hela tiden ska vilja ha mer. Det enda spelet som är jämförbart är Mass Effect, men jag tror tamejtusan att HZ:D vinner den kampen.

Så när jag läser kommentarer från folk som tycker annorlunda dör jag lite inombords. Stackars arma krakar som inte får uppleva vad jag har upplevt.

Det ska dock sägas att jag i viss mån kan hålla med om att karaktärerna är träiga. Bland "nutida" karaktärer är det egentligen bara Rost och Vala som jag knyter an till. Övriga känns mest funktionella, eller på sin höjd som goda historieberättare. Det är emellertid inget som jag stör mig på. Tvärtom kan jag känna att det gör Aloys önskan att förstå världens historia trovärdigare. Lite som att... hon saknar nära vänner i nutid och därför får hon något slags relation till karaktärers som sedan länge är döda. (Det är i varje fall min välvilliga tolkning)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Bästa spelet som gjorts. Hade det till min PS4, ska nog köpa det till PC också bara för att få njuta av det igen i väntan på uppföljaren till PS5. Grym story, fantastisk grafik, perfekt känsla med handkontroll och bara helt underbart! Känns ju bara kul att fler får möjlighet att spela det, dumt att gnälla på att det kommer till PC.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Är Complete Edition som släpps, skulle ju vara konstigt annars.

https://store.steampowered.com/app/1151640/Horizon_Zero_Dawn_...

Men snart kommer väl folk börja gnälla om Sony inte tillåter nVidia köra det via GeForce Now.
Till alla er så säger jag att man redan idag kan spela det på PC via PS Now.

Kan jag sätta settings på ultra och köra det i mer än 30fps på PS Now?

Medlem

Tack gode fan för det, provade det till ps4 pro, men det var hackigt, seg fps och förbannat hemskt att styra karaktären med en handkontroll, hur kan folk vara okej med detta?

inb4 konsolbönderna skriker om att 30fps är en filmisk upplevelse.

12
Skriv svar