Microsoft livestreamar Xbox Series X-nyheter nästa vecka

Robot
Microsoft livestreamar Xbox Series X-nyheter nästa vecka

"Ett nytt kapitel inom gaming", frestar man med.

#corona, #game-stack-live, #gdc, #microsoft


Medlem

Fasen vad intressant...

...men varför är Sony så in i h..sega med nyheter. Det är nästan så man oroar sig för att de inte har en produkt att leverera jämfört med Xbox.
Otroligt tyst

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Fasen vad intressant...

...men varför är Sony så in i h..sega med nyheter. Det är nästan så man oroar sig för att de inte har en produkt att leverera jämfört med Xbox.
Otroligt tyst

De lever på sin senaste seger över XBone. Men passar de inte sig så kommer MS köra över dem denna generationen. Håller med dig, de borde presentera mer.


signatur

I drank what?

Medlem

riktigt spännande!

Avstängd

Spännande. Kommer dock inte kolla någon stream. Kommer istället förlita mig på FZ att producera informativa nyheter istället


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av Mirage:

De lever på sin senaste seger över XBone. Men passar de inte sig så kommer MS köra över dem denna generationen. Håller med dig, de borde presentera mer.

Tror nog att någon överkörning inte kommer att ske. Förutom då om det inte släpps någon ps5 vill säga. Sony har allt för starkt fotfäste och att den digitala försäljningen ökat så pass mycket denna generation.

Eller så har vi väldigt olika definition av "köra över"


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Fasen vad intressant...

...men varför är Sony så in i h..sega med nyheter. Det är nästan så man oroar sig för att de inte har en produkt att leverera jämfört med Xbox.
Otroligt tyst

När dom väl visar upp sig kommer dom nog leverera ett par giganter på spelfronten, är min gissning. Skulle nog inte vara allt för orolig. Men håller med att dom är jävligt sega, kan tycka att det är dags snart.

Ska dock bli intressant och se vad PS5 kommer ha under huven rent prestandamässigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fezk:

När dom väl visar upp sig kommer dom nog leverera ett par giganter på spelfronten, är min gissning. Skulle nog inte vara allt för orolig. Men håller med att dom är jävligt sega, kan tycka att det är dags snart.

Ska dock bli intressant och se vad PS5 kommer ha under huven rent prestandamässigt.

Ja men det börjar bli sent nu. Xbox börjar rulla sin snöboll bara större och större.

Efter Ori nu, Ge mig bara ett Fable snälla!!!!!!!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Fragtjuv

Ja, Microsoft över verkligen på men tror nog att Sony lurar där i skuggorna och kommer att släppa något inom en snar framtid.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tror nog att någon överkörning inte kommer att ske. Förutom då om det inte släpps någon ps5 vill säga. Sony har allt för starkt fotfäste och att den digitala försäljningen ökat så pass mycket denna generation.

Eller så har vi väldigt olika definition av "köra över"

Fast så sade de etablerade telefonföretagen också om Apple och deras iPhone.

Jag vet MS redan är etablerade, men grejen är att om nu MS kan presentera riktigt bra, och Sony lever på PS2an och PS4ans framgångar, så finns det risk att MS "tar över" denna generationen, så som 360 stod sig starkt mot PS3an. Som exempel.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Fast så sade de etablerade telefonföretagen också om Apple och deras iPhone.

Jag vet MS redan är etablerade, men grejen är att om nu MS kan presentera riktigt bra, och Sony lever på PS2an och PS4ans framgångar, så finns det risk att MS "tar över" denna generationen, så som 360 stod sig starkt mot PS3an. Som exempel.

Absolut kan dom stå sig starkt. Men att köra över? Nej


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nog för att Sony har ett övertag, men börjar allt bli dags att släppa lite info snart nu. Det går ju faktiskt att köra ett live event för dem (Sony) också i corona hysterin.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Gregerory:

...men varför är Sony så in i h..sega med nyheter. Det är nästan så man oroar sig för att de inte har en produkt att leverera jämfört med Xbox.
Otroligt tyst

PS4 har FF7 nästa månad, Last of Us 2 i maj och Ghost of Tsushima i juni.

Till skillnad mot MS har Sony lite krut kvar i nuvarande generation innan man börjar "tjata" om nästa.

Medlem

Tycker Microsoft har fått till bra design som tilltalar mig. Men jag har lovat mig själv att inte köpa en Xbox då spelen kommer till PC..... men så tänkte jag (fast då kom inte spelen på PC) även med denna och sitter ändå med en XOneX. 🙈
Men ju mer Microsoft visar upp av sin konsol så kan Sony tweaka sin så de i alla fall ligger hyffsat när Microsoft i prestanda.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Tycker Microsoft har fått till bra design som tilltalar mig. Men jag har lovat mig själv att inte köpa en Xbox då spelen kommer till PC..... men så tänkte jag (fast då kom inte spelen på PC) även med denna och sitter ändå med en XOneX. 🙈
Men ju mer Microsoft visar upp av sin konsol så kan Sony tweaka sin så de i alla fall ligger hyffsat när Microsoft i prestanda.

Jag tror prestandan är redan satt i PS5an, vad än Microsoft visar.
Tar betydligt mer än 6-12 månader att sourca tillverkare, säkra produktion och hantera logistiken än så.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Jag tror prestandan är redan satt i PS5an, vad än Microsoft visar.
Tar betydligt mer än 6-12 månader att sourca tillverkare, säkra produktion och hantera logistiken än så.

Det har läckt så mycket på båda sidor att det knappast finns några överraskningar kvar. Nästa steg är väl egentligen bara design av PS5... Och spel så klart. Det står klart att Series X kommer vara mer kraftfull. Då är frågan om PS5 kommer vara kraftfull nog för att vara ett jättestort kliv från Pro. Jag tror att PS kommer tappa lite på att vara mindre kraftfull om de inte ligger aningen lägre i pris. Men varumärket Playstation är så starkt så det kommer att vara på marginalen. Microsoft däremot måste nog ligga på samma pris men högre prestanda för att sno marknadsandelar. Och på det leverera bra spel snabbt för att bibehålla momentum.

Medlem

Tycker det är dumt att series X håller tillbaka på eventuellt exklusiva titlar till denna nya konsoll första året. (om jag fattat rätt)

Det behövs dragplåster och exklusiviteter, och det är ju där som playstation har visat sig skina om och om igen. Jag förstår att utvecklare gärna inte släpper exklusivt pga. att en ny generation inte är lika etablerad och de riskerar att förlora på det, men precis som Sony sponsrar vissa studios kunde ju Ms gå in och säga, hej ni får fullt stöd av oss att göra en exklusiv titel så ni behöver inte oroa er, kör skiten ur den nya konsollen och visa vad den går för!

Blir en PS5 för mig först och främst.

Medlem
Skrivet av heady89:

Tycker det är dumt att series X håller tillbaka på eventuellt exklusiva titlar till denna nya konsoll första året. (om jag fattat rätt)

Det behövs dragplåster och exklusiviteter, och det är ju där som playstation har visat sig skina om och om igen. Jag förstår att utvecklare gärna inte släpper exklusivt pga. att en ny generation inte är lika etablerad och de riskerar att förlora på det, men precis som Sony sponsrar vissa studios kunde ju Ms gå in och säga, hej ni får fullt stöd av oss att göra en exklusiv titel så ni behöver inte oroa er, kör skiten ur den nya konsollen och visa vad den går för!

Blir en PS5 för mig först och främst.

Det har du rätt i. Just nu, eller när dem nu kommer, behöver man inte ha en Series X för att få Xbox Game Studios alla spel i 4k60fps. Har man en One X så är den biten ordnat. Men för att få en del nya Sony spel måste man köpa en PS5a.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Men för att få en del nya Sony spel måste man köpa en PS5a.

Vilka spel är det?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vilka spel är det?

Godfall bland annat.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Godfall bland annat.

Okej, jag har bara hört om Godfall, därför jag undrar.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Okej, jag har bara hört om Godfall, därför jag undrar.

Gissningsvis också Horizon 2: Zero Night.

Avstängd
Skrivet av Stadigast:

Det har läckt så mycket på båda sidor att det knappast finns några överraskningar kvar. Det står klart att Series X kommer vara mer kraftfull.

Varifrån får du den infon?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar