Recension – Ori and the Will of the Wisps

Robot
Recension – Ori and the Will of the Wisps

Andra Ori är större, vackrare och mer än första. Tyvärr brister det just nu på Xbox One.

#moon-studios, #ori-and-the-will-of-the-wisps


Medlem

Och jag som hade tänkt spela på just Xbox...får väl spela på PC istället.

Redaktör
Skrivet av HejHej.ac:

Och jag som hade tänkt spela på just Xbox...får väl spela på PC istället.

Det kommer en patch till Xbox på releasedagen, förhoppningsvis gör den saker bättre.


signatur
Medlem

Gamepass och play anywhere antar jag så man kan ju välja PC om man har en.
Kanske hoppar lite fram och tillbaka.

Redaktör
Ponny
Skrivet av pacc:

Gamepass och play anywhere antar jag så man kan ju välja PC om man har en.
Kanske hoppar lite fram och tillbaka.

Exakt så. Jag kunde bara byta från tv:n till datorn och fortsätta där jag var. Som sagt är rejäl patch utlovad till releasen imorgon, och förhoppningsvis rättar den till en del stök.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det blir køøøøbe jee!!

Medlem

Härligt. Då vet jag vad jag kommer att spela fram till Resident Evil 3-releasen

Redaktör
Ponny

This just in! Har tillbringat de senaste timmarna med dag ett-patchen (5,51 GB stor) och konstaterar stora förbättringar. Längst ner i recensionen finns en ruta med några konstateranden. Brasklappen är dock att jag har en Xbox One X, så hur hur original-Xbox One drar nytta av patchen återstår att se. Men har du en X-variant verkar det just nu vara medvind för Ori and the Will of the Wisps.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Finns det på Steam? Eller någon annan PC plattform förutom win store?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Wow, verkar vara riktigt omtyckt. Kul att det blev ännu en höjdare. Årets förmodligen mysigaste upplevelse. Ska köra det första spelet en andra gång innan jag tar mig an detta.

Redaktör
Ponny
Skrivet av DrAg00nEn:

Finns det på Steam? Eller någon annan PC plattform förutom win store?

Japp, det släpps även på Steam.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Härligt! Ser fantastiskt trevligt ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Så självklart köp för min del. Vet inte hur många gånger jag skrivit här att Ori and the Blind Forest är ett av mina asboluta favoritspel, fullkomligt underbart. Och jag förväntar mig inget mindre att uppföljaren. Helgen är uppbokad.

Medlem

Ser ju otroligt ut!

It's not a lake, it's an ocean

Ori-mligt!

Jag tyckte det första Ori var galet utmanande, vet inte om jag vågar ge mig på detta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Grym recension, Fredrik. Ska bli riktigt kul att prova. Otroligt fräsch och tilltalande design.

Redaktör
Ponny

@Jonny Myrén: Tack! Och ja, det finns väldigt mycket att älska här.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ribcage:

Wow, verkar vara riktigt omtyckt. Kul att det blev ännu en höjdare. Årets förmodligen mysigaste upplevelse. Ska köra det första spelet en andra gång innan jag tar mig an detta.

Kan ha gjort just detta innan jag tog tag i Ori "2". ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag tyckte det första Ori var galet utmanande, vet inte om jag vågar ge mig på detta.

Samma här, spelet låg helt klart väldigt nära min smärtgräns men jag klarade det iallafall.

@Fredrik Eriksson:
Är lite nyfiken på det nya checkpoint-systemet, är det helt fritt från eget val som i första spelet och istället satt till fasta bestämda punkter? Är det långt mellan dessa punkter så man får spela om långt om man dör? Är dom snälla och sätter en punkt innan denna där passager där man blir jagad och måste stressa? Är ju drygt att behöva spela om långa enkla partier för att komma till den svåra man dör många gånger på

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan ha gjort just detta innan jag tog tag i Ori "2". ^^

85% klar nu. Snart snart kan jag påbörja uppföljaren

Redaktör
Ponny

@hunden: Tycker det fungerar helbra. Är checkpoints i princip hela tiden, så särskilt mycket behöver man aldrig spela om. Så ja, de är väldigt snälla. (Förutom den elaka buggen som eliminerade checkpoints, men den ska vara borta nu och den stötte jag bara på en gång. Det var jobbigt nog.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Perfekt, tack för svar. Då blir det nog ett köp framöver, när jag får en lucka i min evigt växande backlog.

Skägg.
10 Chambers

Testade på Xbox One S All Digital, shit vad dålig prestanda. Jag är inte så känslig men väldigt osugen att lira vidare efter introt. Testa det på Game Pass innan ni köper och tänkt lira på Standard-Xbox.


signatur
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ori-mligt!

Jag tyckte det första Ori var galet utmanande, vet inte om jag vågar ge mig på detta.

Samma här. I slutet var jag nära på att ge upp, men jag är glad att jag inte gjorde det
Jag kommer nog avvakta med köp tills definitive edition som jag gjorde med första dock

jbx
Medlem

Har testat det på pc, ett par timmar blev det. Underhåller och är estetiskt vackert. Inga som helst prestanda problem på pc (än så länge?) Kontrollen är svin-tight också.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Fragtjuv

Kanske dags att installera det första och dra igenom nu då!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Har nu spelat igenom spelet och för mig är detta 5/5!
Det är så otroligt vackert visuellt och spelkontrollerna är ruskigt tajta.
Det förekommer vissa partier i spelet som kan vara kluriga, men långt ifrån omöjliga.
Både detta spel och föregångaren Ori and The Blind Forrest är fantastiska spel som jag anser att man bör ge en chans.
Har spelat PC-versionen.

1
Skriv svar