Doom Eternal rullar i 60 fps på PS4 och Xbox One

Robot
Doom Eternal rullar i 60 fps på PS4 och Xbox One
Medlem

Nåt annat hade jag inte väntat mig. Vore konstigt om de valde att halvera frameraten från Doom 2016

Medlem

Helt rätt val för den här typen av spel. Troligtvis har de väl rätt aggressiv dynamisk upplösning för att åstadkomma detta, men jag skulle ändå säga att det är att föredra över 30 FPS.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

ID är fortfarande optimeringens kungar.

Medlem

Skulle väll inte ens fungera i 30fps ett sånt här spel tänker jag.
Man orkar inte ens spela långsamma 3d person spel i 30FPS om man vant sig med högre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Man kommer långt på bra optimering


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Då borde det väl även rulla på bra på PC.

Medlem

Stadia då?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Oh grymt jobbat, det här sticker ut i 30fps-träsket

Gen
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Då borde det väl även rulla på bra på PC.

Med tanke på hur sjukt bra Doom 2016 rullar lär detta inte rulla sämre direkt.

Medlem

Bra! Men det säger väl inte så mycket egentligen om man inte nämner upplösningen? Är det 480p som gäller?

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Stadia då?

Hörde på Stadiacast att det är 4k 60fps på Stadia

Skrivet av Schluug:

Bra! Men det säger väl inte så mycket egentligen om man inte nämner upplösningen? Är det 480p som gäller?

Förra Doom rullade på i 60 fps i 1080p på PS4:an medans Xbox One hade en dynamisk upplösning som ibland dippade under 1080p. Lär väl vara samma i det här spelet då.

Medlem

Ett praktexempel på grym kod👌 ID Software = kungar 👊

Medlem

Synd att spelet inte stödjer native Mus och tangentbord som CODMW PS4 gör. Hade köpt det annars.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle väll inte ens fungera i 30fps ett sånt här spel tänker jag.
Man orkar inte ens spela långsamma 3d person spel i 30FPS om man vant sig med högre

Det funkar rätt bra handhållet i 30fps på switch. Fast helt klart mycket bättre på pc, xbone och ps4.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Det funkar rätt bra handhållet i 30fps på switch. Fast helt klart mycket bättre på pc, xbone och ps4.

Där ser man, inte spelat Doom på switch då kan inte säga.

Switch överlag tycker jag är stabil fast det mesta kanske går i 30fps där också? Jag vet inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska bli intressant att se hur detta levererar på Stadia. De har tydligen samarbetat med Google redan sen tidigt i processen, precis som med Baldurs Gate 3.

Medlem
Skrivet av Stadigast:

Ska bli intressant att se hur detta levererar på Stadia. De har tydligen samarbetat med Google redan sen tidigt i processen, precis som med Baldurs Gate 3.

Ja, Det blir väl ett av de första spelen som skapats med "Stadia in mind" och inte är en simpel port.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Ja, Det blir väl ett av de första spelen som skapats med "Stadia in mind" och inte är en simpel port.

Låter riktigt intressant! Tror på Stadia som plattform så ska bli kul att se!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Där ser man, inte spelat Doom på switch då kan inte säga.

Switch överlag tycker jag är stabil fast det mesta kanske går i 30fps där också? Jag vet inte.

Rätt mycket går i 60 när man dockar den men jag är inte säker på hur det är bärbart.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Rätt mycket går i 60 när man dockar den men jag är inte säker på hur det är bärbart.

Ok jag spelar mest bärbart men det flyter fint oftast dom spelen jag spelar.
Det enda som haft prestandaproblem är Zelda breath of the wild och Links Awakening. Men dom spelet spelade jag mest dockat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar