Team 17 slutar maska – nytt Worms släpps efter fyra års väntan

Robot
Team 17 slutar maska – nytt Worms släpps efter fyra års väntan

Senaste spelet, Worms W.M.D, släpptes 2016.

#team-17, #worms


Moderator | Testpilot

Bryr sig någon om det här?

Nu är jag en riktig tråkmåns, men jag har spelat många av de senaste titlarna på lan och tycker det inte är någon större skillnad på dem. Nästan värre än Cod och AssCred.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillar nog Worms 1 mest av dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bryr sig någon om det här?

Nu är jag en riktig tråkmåns, men jag har spelat många av de senaste titlarna på lan och tycker det inte är någon större skillnad på dem. Nästan värre än Cod och AssCred.

Jag gör.

Har spelat worms sen Amiga och tycker fortfarande de är roliga.
Men jag tycker nog de kunde nöjt sig med att släppa dlc snarare än hela spel då de inte direkt känns vidare som nytänk.
3d worms var dock skit


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Gillar nog Worms 1 mest av dom.

Kommer ihåg att vi på gymnasiet (mitten på 90-talet) ibland lirade lite Worms på datorerna i C-huset på rasterna.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Avstängd

Worms 1 = Legenden börjar
Worms 2 = Legenden visar slutpotentialen
Worms Armageddon = Legenden har nått sin nirvana
Worms 3D och resten = Vad helsike är detta för smörja???

Medlem

De peakade vid Worms 2 IMO. Men jag är en sucker för 2D Worms så nog kommer jag hålla ögonen på detta.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har nog bara haft roligt med Worms i hot-seat multiplayer och den tiden känns sedan länge förbi. Har dock goda minnen från serien så hoppas ändå på något roligt.

Serien nådde för övrigt sin höjd med World Party.

Medlem

Hade ju varit roligt om de introducerade lite nya spellägen. Ett spelläge som möjliggör så att alla kan röra sig samtidigt likt Liero. Eller varför inte en minecraft version av spelet? Möjligheterna finns.

Medlem

Worms Armageddon är det jag spelat mest, dock på N64. Många nätter med kompisar som sov över, sover folk över hos varandra fortfarande som man gjorde när man var liten? Eller spelar man allt online hemma idag ? Hehe

phi
Medlem

Första Worms spelades på varje rast på mellanstadiet till dess att vår lärare upptäckte att vi hade döpt ett lag efter lärare och satt och vi skrek om hur vi skulle spränga henne åt helvete med heliga granater.

Blev föräldrarsamtal med henne och rektorn efter det.

Medlem

Ska vi gissa att ett av de nya spellägena är Battle Royale med 100 spelare?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vileoxe:

Gillar nog Worms 1 mest av dom.

Inte dumt, men får nog säga att tvåan är min favorit.

Medlem

Bara jag som ser potentialen i ett Worms till mobilen? Eftersom det är turbaserat skulle det funka ypperligt att spela på distans mot barndomsvännerna.

Förövrigt peakade serien med Armageddon. Fy satan vad vi har spelat Shots Worms (dra en shot varje gång en mask dör) i det spelet.

Ah, vilka minnen jag inte minns..

Medlem

Worms WMD var/är rätt kul ändå.
Det på PS4at och sen Heroes of Might and Magic 3 på "TV-datorn" med trådlöst mus o tangentbord som man kan skicka fram o tillbaka är en perfekt häng-kväll.

Medlem

Hade varit kul att se ett nytt worms i 3D

Medlem

Bästa minnena var av worms armageddon. Vilket beroende framkallande spel o roligt o frustrerande på samma gång!
Hoppas att det blir bra!

Inaktiv

Värst vad folk hatar på Worms 3D, jag tycker det var grymt kul!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Bara jag som ser potentialen i ett Worms till mobilen? Eftersom det är turbaserat skulle det funka ypperligt att spela på distans mot barndomsvännerna.

Förövrigt peakade serien med Armageddon. Fy satan vad vi har spelat Shots Worms (dra en shot varje gång en mask dör) i det spelet.

Ah, vilka minnen jag inte minns..

Det har ju funnits i åratal?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@AplAy: Det gamla hederliga worms med Monty Python-fraserna var guld


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag tyckte Hogs Of War med Rick Mayalls röst var bättre än Worms 3d


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Kleptoman: Haha, är det så? Har inte så bra koll på mobilmarknaden får jag erkänna. Får spana in det då.

Medlem

Kul men Worms är för mig bara nostalgi från när jag var yngre och spelade Worms 2 med vänner och lekte att maskarna var olika personer.

Medlem

Har haft ofantligt roligt med Worms 2 och Armageddon, men det känns som att det finns väldigt litet att tillföra konceptet med ett nytt spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent
Skrivet av AplAy:

Worms 1 = Legenden börjar
Worms 2 = Legenden visar slutpotentialen
Worms Armageddon = Legenden har nått sin nirvana
Worms 3D och resten = Vad helsike är detta för smörja???

Håller med, men tycker att Worms WMD ändå var tillbaka i form. Har spelat det mycket med mina vänner senaste åren.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Redaktör
Skrivet av Ender:

VoRms?


signatur
Medlem

Worms United och Worms World Party är dom jag kört mest.

phi
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det har ju funnits i åratal?

I snart tio år till och med.

KoP
Medlem

Worms D.C. på Amigan var nog det senaste Worms jag spelade. Vi körde det så intensivt att jag känner mig mättad på Worms än idag.

12
Skriv svar