Efter spelflykten från Geforce Now ger Epic Games sitt fulla stöd

Robot
Efter spelflykten från Geforce Now ger Epic Games sitt fulla stöd

"Epic stöttar helhjärtat Geforce Now."

#epic-games, #geforce-now, #tim-sweeney


Medlem

Äntligen någon med lite vett innanför pannbenet. PR-drag eller ej, det är ett bra och rimligt uttalande som övriga bör ta efter istället för att försöka krama kronor ur varenda launcher på marknaden.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Varför känns det som att ingen förstår vad Geforce Now är? Vilka streamingtjänster är det han jämför med? Varför säger han att det är noll skatt på spelintäkter? Är inte det uppenbart när Nvidia inte säljer spelen?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför känns det som att ingen förstår vad Geforce Now är? Vilka streamingtjänster är det han jämför med? Varför säger han att det är noll skatt på spelintäkter? Är inte det uppenbart när Nvidia inte säljer spelen?

Jag tolkar "with zero tax on game revenue. " som att han syftar på att Nvidia inte tar ut någon avgift för att spelen ska finnas tillgängliga via Geforce Now. DVS. Det är gratis för företagen att finnas där, och de tar inte heller ut någon avgift via spelköp eller dylikt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Är det nya "coola" att hata på Nvidia nu?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är det nya "coola" att hata på Nvidia nu?

Linus Torvalds did it first!

Medlem

ReviewTechUSA gör bra videor om detta. Där han bland annat undrar. Till dem som har tagit bort sina spel. Om han får tillstånd att installera deras spel på sin dator. För Geforce Now använder bara sina servrar för spelandet.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är det nya "coola" att hata på Nvidia nu?

Yepp, förra året var det Steam och Intel, nu är det Nvidia.

Medlem

Jag provade att spela Grim Dawn via Geforce NOW. Det funkade faktiskt "hyfsat" kanske är bättre med något spel som är gjort ordentligt med kontroll men har inte testat det så långt. Hur som helst så flöt allting på helt perfekt


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Så varför går det då inte spela spel från Epic store på GeForce now?

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är det nya "coola" att hata på Nvidia nu?

Vilka hatar på Nvidia? Tycker det verkar som en bra tjänst som hyr ut datorkraft. Folk borde i så fall snarare hata på de nya tjänsterna som tar ut månadsavgift för att du skall komma åt dina spel.

Medlem

Första uttalande som får mig att se på epic med mer positiva ögon. Förhoppningsvis något de faktiskt menar, och inte bara ett pr initiativ. Handling visar mer än ord...

Medlem

Begriper inte varför dem tog bort sina spel. Man själv måste ju köpa dem först innan man får spela på geforce now som ett krav på att man äger det eller typ hyrar det som man gör på origin med vault spelen. Oavsett så tjänar spel företagen på att ha spelen på geforce now för att en som sitter på en dator som absolut inte klara ett spel man är sugen på att spela.. Säg att du/ni sitter på en i5-3570 med gtx 650 och vill spela som t.ex borderlands 3 kommer ju inte funka för 5öre. Men med geforce now så klara du att spela med samma settings på 100+ fps på ultra för att du spelar via en annan dator. Det tycker jag är bara +++..

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Första uttalande som får mig att se på epic med mer positiva ögon. Förhoppningsvis något de faktiskt menar, och inte bara ett pr initiativ. Handling visar mer än ord...

då kan du inte hängt med länge, tim sweeny är legend på nivå med john carmack, vad dom har erbjudit spelindustrin är monumentalt!

Jag gillar Epic i det här fallet också. Som någon skrev, varför försöka mjölka gamers på varje krona, hjälp varandra istället så blir affärsmodellen både lukrativ och bättre för alla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Inte från gamers iaf
Skrivet av Vileoxe:

Är det nya "coola" att hata på Nvidia nu?

Vi är just nu inne på att hata Bethesda, Epic och Blizzard.
Nvidia är ju spelutgivare som bråkar med

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

då kan du inte hängt med länge, tim sweeny är legend på nivå med john carmack, vad dom har erbjudit spelindustrin är monumentalt!

Nej, jag har väl inte det. Spelandet har dessvärre blivit 130 kr i månaden till blizzard de senaste månaderna. Resterande info kommer från fz... 😏

1
Skriv svar