đŸ•č FZ Game Jam 2020

Inaktiv
đŸ•č FZ Game Jam 2020

Info om Game Jamet
Hej medlemmar pÄ FZ! Detta Àr trÄden för alla er spelmakare dÀr ute som Àr sugna pÄ att gÄ in i vÄren med en speltÀvling. Tanken Àr att vi hÄller pÄ i fyra veckor utifrÄn de tre achievements/nyckelord vi tillsammans röstat fram och sen kommer de tre bÀsta bidragen koras av juryn som bestÄr av personer ur FZ:s ledning.

Inskickade bidrag
Rocket Riddles av @Latahunden
Moon Searching av @Morti
Fallet av @Honung
Jesus' Easter Adventure av @RiddarKatig
Vildmarken av @Dali
Take Me To The Moon av @grollo_92
Calle De Lanzacohetes av @maaex
Moonfender Calle av @Maxwarp @Iramirion @OckeNyberg & Hampus Hildenius
Museum of FPS av @Dvorak
Broken Moon av @joonsson

Regler
Spelet ska vara ett nytt projekt men
Det Àr tillÄtet att anvÀnda libraries och fÀrdiga assets som kod, grafik och ljud
Game Jamet hÄller pÄ i fyra veckor frÄn fredag 20/3 till fredag 17/4
Man kan delta ensam eller som en grupp, trĂ„d för gruppsökare finner man HÄR
Spelet ska innehÄlla de tre nyckelord som röstats fram till startskottet fredag 20/3 kl 20:00
Bidraget ska vara fÀrdigt och tillgÀngligt att spela senast fredag 17/4 kl 23:59 Söndag 19/4 kl 23:59

Temat bestÄr av MÄnen, Rocket Launcher, Calle och Regler Àr till för att brytas!

Skribent

Riktigt kul idé. Hade jag haft nÄgra som helst programmeringskunskaper hade jag lÀtt hÀngt pÄ. Kanske dags att börja plita pÄ Codecademy eller dylikt för att fÄ lite grundkunskaper.

Medlem

Skoj! Jag Àr pÄ!

@Jonny Myrén:
Det finns alltid Game Maker, Dreams eller dylikt alternativt sÄ kan du anvÀnda det som en att lÀrningstillfÀlle för att lÀra dig lite programmering!

Skribent

LÄter otroligt kul! Kan tyvÀrr inte bidra, men testar gÀrna!


signatur

Skribent pÄ FZ och allmÀnt olycklig.

phi
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Riktigt kul idé. Hade jag haft nÄgra som helst programmeringskunskaper hade jag lÀtt hÀngt pÄ. Kanske dags att börja plita pÄ Codecademy eller dylikt för att fÄ lite grundkunskaper.

Det Àr ju tur dÄ att man knappt behöver kunna programmera idag för att göra spel tack vare saker som t.ex. Unity's Visual Scripting m.m.

Inaktiv

Vad kul att ni Àr positiva till förslaget! Vi kan ju lÄta trÄden puttra pÄ en stund och se om det trillar in fler hemmasnickrare.

Personligen Àr jag för att det inte behöver vara digitala spel utan att man Àven fÄr göra analoga förutsatt att det gÄr att testa annars blir det ju svÄrt att rösta. HÄller Àven med om att man kan anvÀnda Dreams eller dylikt om man föredrar det.

SkÀgg.
10 Chambers

LÄter som en grym idé, och vi stöttar gÀrna pÄ alla sÀtt vid kan.

Medlem

Jag kan vara med pÄ nÄt skoj! Sitter o programmerar pÄ mitt lir just nu men ibland kan det vara kul att fÄ lite annat att tÀnka pÄ. VÀldigt mycket nÀtverk i mitt projekt just nu och det Àr rÀtt trÀligt att debugga och testa

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

LÄter som en grym idé, och vi stöttar gÀrna pÄ alla sÀtt vid kan.

Tusen tack Calle! Jag tog mig friheten att slÀnga ihop en liten logga i photoshop som jag redigerade in i första inlÀgget, om det Àr ok att anvÀnda FZ-loggan i det hÀr sammanhanget?

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Jag kan vara med pÄ nÄt skoj! Sitter o programmerar pÄ mitt lir just nu men ibland kan det vara kul att fÄ lite annat att tÀnka pÄ. VÀldigt mycket nÀtverk i mitt projekt just nu och det Àr rÀtt trÀligt att debugga och testa

GÄr det att kika pÄ spelet ditt nÄgonstans, typ bild eller video? Jag hÄller sjÀlv pÄ med ett spel som nu legat pÄ is ett tag som jag tÀnkt försöka fÀrdigstÀlla i Är men skulle vara kul att börja med nÄgot lite mer lÀttsamt Àn att sÀtta sig in i gammal kod

Medlem

@anon_119148: Det Àr inte mycket att visa upp just nu tyvÀrr, men kanske inom nÄgra veckor. har ingen grafik i det Ànnu utan bara massa nÀtverkskod och en idé. Synd att man suger pÄ att rita

SkÀgg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Tusen tack Calle! Jag tog mig friheten att slÀnga ihop en liten logga i photoshop som jag redigerade in i första inlÀgget, om det Àr ok att anvÀnda FZ-loggan i det hÀr sammanhanget?

Absolut, sÄ lÀnge det framgÄr att det i det hÀr lÀget Àr ett community-initiativ

Medeltidsman 🧔

Det hÀr lÄter ju superkul! Följer trÄden och blir det av lovar jag att koka ihop nÄgot mÀrkligt.


signatur

Lite spelslÀpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Redaktör

10 PRINT "LÄt FZ Game Jam 2020 börja!" 20 GOTO 10 RUN


signatur
Medlem

LÄter helt klart intressant, blivit för lite jammande för min del senaste Äret. Följer ocksÄ trÄden med intresse!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

10 PRINT "LÄt FZ Game Jam 2020 börja!" 20 GOTO 10 RUN

Du kan fÄ vara lead pÄ mitt projekt.

Medlem

Superkul! Jobbar som spelprogrammerare, hoppar gĂ€rna in i nĂ„got team om nĂ„gon har en rolig idĂ© och letar kodare 😊

Geeks Gaming

Kan ev bidra med 3D stuff och blueprint saker för ue4.
https://www.deviantart.com/jinxswe bara lite av de jag gjort. Inte orkat posta sÄ mycket.

Redaktör
Skrivet av robbis:

Du kan fÄ vara lead pÄ mitt projekt.

👓


signatur
Medlem

Menar ni att trÀffas och brainstorma fram ett spel som ni sedan skall bygga?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag Àr pÄ!
Om nÄgon inte kan koda men har bra idéer sÄ sammarbetar jag gÀrna


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

10 PRINT "LÄt FZ Game Jam 2020 börja!" 20 GOTO 10 RUN

Basic <3


signatur

IDKFA

Medlem

LÄter skoj. Kanske fÄr mig att fÄ tummen ur och faktiskt göra nÄt mer Àn en techdemo/motor. UngefÀr dÀr brukar mina projekt ta stopp.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:

LÄter skoj. Kanske fÄr mig att fÄ tummen ur och faktiskt göra nÄt mer Àn en techdemo/motor. UngefÀr dÀr brukar mina projekt ta stopp.

Krystat meme Äsido sÄ Àr det (tyvÀrr) stor igenkÀnning pÄ det du sÀger. Samma sak varje gÄng att jag pÄbörjar ett kanske lite för ambitiöst projekt för min nivÄ och tÄlamod och det gÄr jÀttebra i början nÀr man gör allt det roliga som snickra ihop olika system osv men sen nÀr grovgörat kommer sÄ kör det ihop sig

Medlem

Game Jam eller lokalt game jam. Aldrig hört det tidigare faktiskt o visste inte vad det var. Det menas att man gör spel tillsammans alltsÄ? Kan tyvÀrr ingenting om spelutveckling personligen. Kul initiativ iaf. Hoppas ni fÄr det att fungera.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windowsℱ 10 Home || Cool MasterÂź || IntelÂź Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUSℱ GeForceÂź GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByteℱ Z170 Gaming k3 || EVGAℱ 600W || KiOXiAÂź Exceria 420Gb SSD || Seagateℱ Barracuda 2TB HDD || ROCCATℱ Tyon --Laser || Logitecℱ G710 || ASUSℱ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhofℱ 250 Mbit --Fiber || OpenVPNℱ + WireGuardℱ ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Game Jam eller lokalt game jam. Aldrig hört det tidigare faktiskt o visste inte vad det var. Det menas att man gör spel tillsammans alltsÄ? Kan tyvÀrr ingenting om spelutveckling personligen. Kul initiativ iaf. Hoppas ni fÄr det att fungera.

"Lokalt game jam pÄ FZ" var lite överflödigt skrivet av mig, menar förstÄs ett vanligt game jam för medlemmarna pÄ FZ Game Jams i min uppfattning Àr att folk kommer överens om ett tema eller kör helt öppet sen har man en vis tid pÄ sig att individuellt eller i lag skapa ett spel baserad pÄ sagt tema och sedan röstar man pÄ de man gillar mest.

En stor poÀng med game jams tror jag Àr att man fÄr en ursÀkt att skapa ett lite mindre spel vilket kan vara ett skönt avbrott frÄn eventuella mastigare projekt man jobbar pÄ.

Medlem

Det hÀr lÄter vÀldigt spÀnnande!! Jag har inte sÄ mycket tid just nu sÄ det kanske inte blir sÄ mycket engagemang frÄn min sida, men jag Àr definitivt intresserad!

Medlem

LÄter otroligt kul! Jag har bara lekt runt med högnivÄsprÄk, men har nyligen börjat dyka ner lite lÀgre - C/C++. Riktigt lÀskigt det dÀr nÀr man börjar lÀra sig lite svÄrare sprÄk, men attans vilken respekt man utvecklar för folk som kan det hÀr pÄ riktigt.

Jag stöttar gÀrna pÄ alla sÀtt och vis jag kan. Kommer följa det hÀr nÀra och kommer att hojta till direkt ifall jag ser en möjlighet att bidra pÄ nÄgot sÀtt.

Kör pÄ nu!

Medlem

Jag Àr deltar gÀrna.

AvstÀngd

LÄter skoj. Har aldrig jammat förut men nÄgot ska man nog lyckas slÀnga ihop.

Skriv svar