Final Fantasy VII-veteran återvänder gärna till Parasite Eve

Robot
Final Fantasy VII-veteran återvänder gärna till Parasite Eve

Yoshinori Kitase tycker att seriens karaktärer är värda någon form av comeback.

#Parasite-eve, #Square-enix, #Yoshinore-kitase


Medlem

Ja!! Favvospelet på PS2!

Medlem

Släpptes till PS1 dock, samma sak med uppföljaren....

Medlem

Ja tack, Parasite Eve II var ett favoritspel från barndomen!

NuZ
Testpilot

Första spelet jag hade ”import version” på PSX när jag var yngre. Återvänder fortfarande till de spelen ibland. Central Park och Isbjörnbossen är oförglömliga. När man alltid slutar med att uppgradera SMG hela spelet. I 2an med grottorna i öknen nästan i början av spelet är också fantastiska spelmoment. Riktigt bra spel och hoppas 1an släpps i EU så man kan få tag i en ”laglig” kopia på PS5 om den nu blir bakåtkompatibel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Ett nytt Parasite Eve i samma stil som första vore riktigt häftigt! Har för mig att de ändrade striderna i tvåan på något sätt som jag inte gillade (spelade aldrig klart det ens). Någon som kan påminna mig vad som var annorlunda?

Så länge man inte fortsätter på trean, det spelet var verkligen skräp. Har dock inte spelet de första två (ja, jag har verkligen börjat i fel ände här) och har alltid varit sugen. En remake a la RE2 skulle jag verkligen inte säga nej till.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Sen utspelade sig ju parasite eve i nutid också vilket är ganska unikt i spelsammanhang och i New york. Minns när jag klarade extrabossen längst upp i crystler building.

Medlem

Jag gillade första spelet men 2an ändra de så pass att det inte blev kul för de som jag som ville ha som första spelet.

Skribent
Skrivet av Fader Konungen:

Så länge man inte fortsätter på trean, det spelet var verkligen skräp. Har dock inte spelet de första två (ja, jag har verkligen börjat i fel ände här) och har alltid varit sugen. En remake a la RE2 skulle jag verkligen inte säga nej till.

Spela ettan. Ett av mina favoritspel på PS one. Rankar det högre än RE 1 och 2 (vilket jag säkert är ganska ensam om).

Skrivet av Shadee:

Spela ettan. Ett av mina favoritspel på PS one. Rankar det högre än RE 1 och 2 (vilket jag säkert är ganska ensam om).

Det roliga är att jag faktiskt har första spelet samt en chippad Playstation och har nog haft spelet i ...fem år? Har tyvärr aldrig blivit av, likadant med spel som Silent Hill 2, Suikoden, Diablo 2, Chrono Cross med mycket mera...

Men nån dag.;)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Första Parasite Eve spelet gillade jag skarpt, tvåan föll mig inte alls i smaken

1
Skriv svar