Nej, Nemesis kan inte bryta upp Resident Evil 3:s "safe rooms"

Robot
Nej, Nemesis kan inte bryta upp Resident Evil 3:s "safe rooms"

Och pulsen sjönk kollektivt i spelvärlden.

#Capcom, #Resident-evil-3-remake


Medlem

Det där hade ju blibit århundrades läskigast spel om han kunde ta sig in i safe room area, pluss stress faktorn hade ju höjts till icke normala värden. "STARS" KA DUNK KA DUNK KA DUNK.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det där hade ju blibit århundrades läskigast spel om han kunde ta sig in i safe room area, pluss stress faktorn hade ju höjts till icke normala värden. "STARS" KA DUNK KA DUNK KA DUNK.

Håller med! Bortsliten från kistan när man står där och rotar. 😂😂😂

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det där hade ju blibit århundrades läskigast spel om han kunde ta sig in i safe room area, pluss stress faktorn hade ju höjts till icke normala värden. "STARS" KA DUNK KA DUNK KA DUNK.

Med tillräckligt stort intressant kan Capcom släppa en uppdatering med en ny svårighetsgrad som typ heter "You're never safe" där Nemesis kan gå in i alla rum

Medlem

Faen.
Måste ta och spela genom re2 remake, ett av få spel som ligger i backlogg, köpt men ej spelat klart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade aldrig 3an så jag hoppar nog denna. Hatar fortfarande att bli jagad.

Medlem

Hade inte varit mycket till safe room om han kunde.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

Gillade aldrig 3an så jag hoppar nog denna. Hatar fortfarande att bli jagad.

jäkla fegis.

Medlem

Att safe rooms är helt skyddade bara höjer spänningen i min mening. Om man behöver sitta på helspänn hela tiden blir det inte lika skrämmande. Bra skräck låter en pusta ut och slappna av då och då.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det där hade ju blibit århundrades läskigast spel om han kunde ta sig in i safe room area, pluss stress faktorn hade ju höjts till icke normala värden. "STARS" KA DUNK KA DUNK KA DUNK.

Skrivet av Molotov:

Faen.
Måste ta och spela genom re2 remake, ett av få spel som ligger i backlogg, köpt men ej spelat klart.

Skrivet av Pickadoll:

Gillade aldrig 3an så jag hoppar nog denna. Hatar fortfarande att bli jagad.

Gud, jag blev riktigt sugen att lira Resident Evil 2 remaken nu när jag läste era rader. Har bara klarat Leons campaign. Började på Claires? campaign för ett år sedan men sedan släpptes det nåt annat spel o jag gick vidare. Kom ihåg att den där satans Mr X hann börja jaga henne också. Glömmer aldrig hans tunga basfyllda steg från tiden med Leon i det där snuthuset. Wow.

Jag var helt ny till Resident Evil 2 då jag aldrig lirade originalet. Har heller aldrig lirat RE3 så det spelet ser jag fram emot big time.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Väntar fortfarande på en riktig remake av RE4!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Avstängd
Skrivet av Pickadoll:

Gillade aldrig 3an så jag hoppar nog denna. Hatar fortfarande att bli jagad.

Nu vet jag inte hur det står till i remaken men i originalet så skjöt man väl ner honom varje gång under sin första genomspelning? Då försvann han på ett tag och kom tillbaka först efter att man gått vidare i storyn.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Väntar fortfarande på en riktig remake av RE4!

Enda sättet att bidra till en sådan är ju att köpa remaken av RE2 och RE3. Capcom tillverkar inte dessa bara för skaparglädjen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Faen.
Måste ta och spela genom re2 remake, ett av få spel som ligger i backlogg, köpt men ej spelat klart.

Borde genast hamna högst upp på din backlog-lista enligt mig.

Skrivet av Hordaland:

Nu vet jag inte hur det står till i remaken men i originalet så skjöt man väl ner honom varje gång under sin första genomspelning? Då försvann han på ett tag och kom tillbaka först efter att man gått vidare i storyn.

Detta var alltid frivilligt men man fick riktigt fina uppgraderingar om man fick ner honom vissa gånger.

Skribent
Skrivet av Fletchett:

Att safe rooms är helt skyddade bara höjer spänningen i min mening. Om man behöver sitta på helspänn hela tiden blir det inte lika skrämmande. Bra skräck låter en pusta ut och slappna av då och då.

Håller delvis med, men om det alltid är farligt, men man inte vet när saker kan hända så funkar det. Handlar mer om hur mycket action och skrämselsaker som öses på. Görs det ätt kan rädslan att aldrig vara säker bli en horrible upplevelse. Tänker som i ZombiU på WiiU, när man står och letar i väskan efter saker och hela tiden måste ha uppsikt så ingen zombie dyker upp.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar