Vad gillar ni för öl? 🍺

Medlem

Utvald ölkultur

Verdant - Headband

Amundsen - Dessert in a can chocolate peanut butter caramel brownie

Nerdbrewing - Break Imperial Apple Pie

The Rare Barrel - Entanglement Vintage 2017


signatur

Burn in the light.

Medlem

Var ute och åt middag förra helgen och drack Wisby Pils (fat) och Wisby Weisse (flaska)
Riktigt goda öl som ska jag handla nästa gång jag köper öl.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Loxus:

Hur många öl har du där? 😁

862 check-ins, 723 unika öl. Har haft Untappd sedan 2015.

Medlem

Har två öl från IPA-mästarna Apex på kylning. En till i kväll och en till i morgon. Har även en Dimma från Dugges och Burnt Mill samt en Stigbergets x Garage Oceans Apart WCIPA i kylen. Nu den 28/2 kommer ett intressant släpp på Systembolaget med bl a Apex Martin The Martian IPA, Gamma Chelate, Lervig Supersonic, och framför allt Stigbergets/Omnipollo Phantastica. 2 mars kommer sedan ett Lokalt och småskaligt-släpp som är brutalt. Jag fick ihop åtminstone ett dussin öl som jag MÅSTE ha.

Medlem
Skrivet av redruM:

Utvald ölkultur

Verdant - Headband
https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/83...

Amundsen - Dessert in a can chocolate peanut butter caramel brownie
https://scontent-iad3-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/81...

Nerdbrewing - Break Imperial Apple Pie
https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/84...

The Rare Barrel - Entanglement Vintage 2017
https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/81...

*drool*

Skrivet av Tröjan:

862 check-ins, 723 unika öl. Har haft Untappd sedan 2015.

Bra jobbat 😁 639 sen 2013 här

Medlem

Hade varit ball att jämföra e-peen i Untappd.
Blir nog svårt dock då jag inte gillar pretto-öl och i stort sett bara dricker heineken, peroni och diverse veteöl.
Blir inte mycket poäng där inte 🤣

Men jag vet vad jag gillar så det kan kvitta!

Medlem

Det blir dyrt det här. På fredag ser det ut så här:

Stigbergets X Omnipollo - Phantastica 69.90:-
Lervig Supersonic 59.90:-
Gamma Chelate 60:-
Apex Martin The Martian 49.90:-

Summa: 243.70 kr.

Den 2 mars blir det ännu värre:
Apex Acme 49.90:-
Brekeriet Pink Passion 34.90:-
Brewski Strawberry Pie 38.90:-
Duckpond Frooty Froots 44.90:-
Fermenterarna Miss Mapleicious 42.90:-
Gamma Freak Wave 53.90:-
Jämmerdalen Father Of Serpents 89:-
Morgondagens Hockeyfrilla Fizzy Dizzy 39.90:-
O/O 50/50 Mosaic/Citra IPA 44.90:-
Stigbergets Lurifax 37.90:-

Summa: 485:10 kr.

Avstängd
Medlem

@AplAy: Kan vara rykte osv men jag har hört att Corona (ölen) fick en uppsving av viruset. Försäljningsmässigt


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

@Ariath: såklart, det är ju vaccin..

Medlem

Stigbergets X Omnipollo - Phantastica framflyttad till 13 mars tyvärr.

Medlem
Skrivet av Ariath:

@AplAy: Kan vara rykte osv men jag har hört att Corona (ölen) fick en uppsving av viruset. Försäljningsmässigt

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Alla tror de är komiker med en Corona i handen och något korkat skämt i stil med ”oj hjälp jag har Corona i munnen!!!111”

Medlem

Ikväll blev det en Odd Island Brewing

Medlem
Skrivet av Ariath:

@AplAy: Kan vara rykte osv men jag har hört att Corona (ölen) fick en uppsving av viruset. Försäljningsmässigt

Tror det var att dom vinstvarnade, vilket betyder att dom kommer göra mycket lägre vinst än förväntat.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

@adfactory: All PR är bra PR eller?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Var över på finska sidan för att köpa lite bastu-öl.
Karhu är en bra finsk öl, vet inte om den finns i Sverige. Ganska standard men god i bastun

Sen ett tips, jag var i Danmark och Köpenhamn förra sommaren och där fanns det en bar som hade över 100 kranar med olika sorter.
Mest microbryggerier gissar jag men jag köpte en Ale (ej IPA) och en stout. Båda var riktigt goda men jag vet inte alls vilket märke.
Nu kanske detta är ingen big deal för er som bor i södern kanske varit i Köpenhamn 100ggr men jag som bor 100mil norr om Stockholm var de det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var över på finska sidan för att köpa lite bastu-öl.
Karhu är en bra finsk öl, vet inte om den finns i Sverige. Ganska standard men god i bastun

Jag kan glatt meddela att Karhu finns att köpa på dom flesta systembolag.

Jag föredrar Whisky över öl men Pilsner Urquell är riktigt god.

För några år sedan köpte jag en sån här låda och det var väldigt god öl.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Jag kan glatt meddela att Karhu finns att köpa på dom flesta systembolag.

Jag föredrar Whisky över öl men Pilsner Urquell är riktigt god.

För några år sedan köpte jag en sån här låda och det var väldigt god öl.
https://brill.se/system/uploads/storage/article_image/asset/6...

Ok det hade jag ingen koll på.
Det är nått man köper få vanliga affären i Finland annars


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

I dessa tider, Corona såklart!

Medlem

Inte öl men finns det nån alkoholfri dryck som smakar som Baracrdi breezer watermelon?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Någon som drack sin första öl och kände det här var riktigt gott? Har aldrig träffat någon som tyckt det nämligen men finns säkert någon.

Inaktiv
Skrivet av BooliBoo:

Någon som drack sin första öl och kände det här var riktigt gott? Har aldrig träffat någon som tyckt det nämligen men finns säkert någon.

Jag har ett vagt minne att jag tyckte smaken var rätt bra, kanske inte fantastisk men positiv iaf.

Inaktiv

På tal om Corona så hörde jag en kompis läsa nån artikel att det fanns förvånansvärt många amerikaner som vägrade dricka ölen nu efter viruset. Jag kan inte garantera sanningshalten då jag inte orkat leta fram artikeln men det kan säkerligen stämma att det finns folk som är så jävla dumma att de tror att det finns ett samband där.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har ett vagt minne att jag tyckte smaken var rätt bra, kanske inte fantastisk men positiv iaf.

Var det positiva att du blev full eller smaken? 😉

Inaktiv
Skrivet av BooliBoo:

Var det positiva att du blev full eller smaken? 😉

Jag har inget minne av att jag blev full (var väl 8-12 år när jag fick smutta lite)

Medlem
Skrivet av anon_119148:

På tal om Corona så hörde jag en kompis läsa nån artikel att det fanns förvånansvärt många amerikaner som vägrade dricka ölen nu efter viruset. Jag kan inte garantera sanningshalten då jag inte orkat leta fram artikeln men det kan säkerligen stämma att det finns folk som är så jävla dumma att de tror att det finns ett samband där.

Låter som bullshit för att förstärka bilden av att amerikanare är idioter.

Tänk om folk hade snackat på samma sätt om andra kulturer.

Typ afrikaner eller araber. Man hade ju blivit kallad rasist direkt. Antar att det är fritt fram att driva med och förlöjliga kulturer som till majoritet består av vita människor.

Intressant fenomen! 🤔

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Någon som drack sin första öl och kände det här var riktigt gott? Har aldrig träffat någon som tyckt det nämligen men finns säkert någon.

Högst osannolikt. Öl är, precis som t ex whiskey och vin, en förvärvad smak. (Aquired taste).

Tror inte någon med normal smaklökar dricker en öl för första gången och tänker ”jävlar! Detta var gott. Kommer dricka det hädanefter istället för vatten och/eller läsk och saft”.

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

Låter som bullshit för att förstärka bilden av att amerikanare är idioter.

Tänk om folk hade snackat på samma sätt om andra kulturer.

Typ afrikaner eller araber. Man hade ju blivit kallad rasist direkt. Antar att det är fritt fram att driva med och förlöjliga kulturer som till majoritet består av vita människor.

Intressant fenomen! 🤔

Jag tog mig tid (ca 5 sekunder) att söka fram artikeln. Det var inte bara CBS som skrivit om undersökningen utan det dök upp en rad olika nyhetssidor. Sen får du göra som du vill med den här informationen. Som jag skrev tidigare är jag inte förvånad om det skulle vara sant, inte just för att de är amerikaner även om det förstås passar in på nidbilden av den dumma amerikanen, utan att jag tror det finns människor världen över som tror det finns en koppling mellan ölet och viruset.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har inget minne av att jag blev full (var väl 8-12 år när jag fick smutta lite)

Det ska börjas i tid för att gilla öl. 😉

Skrivet av Jiminy:

Högst osannolikt. Öl är, precis som t ex whiskey och vin, en förvärvad smak. (Aquired taste).

Tror inte någon med normal smaklökar dricker en öl för första gången och tänker ”jävlar! Detta var gott. Kommer dricka det hädanefter istället för vatten och/eller läsk och saft”.

Det är ett socialt spel med alkohol precis som med kaffe. Man är ju lite utanför om man inte gör dessa saker.

Inaktiv
Skrivet av BooliBoo:

Det ska börjas i tid för att gilla öl. 😉

Det är ett socialt spel med alkohol precis som med kaffe. Man är ju lite utanför om man inte gör dessa saker.

Så är det Men jag ska understryka att det var ofantligt små mängder, alltså bara för att smaka, inte dricka.

Skriv svar