Command & Conquer Remastered får AI-förbättrade FMV-sekvenser

Robot
Command & Conquer Remastered får AI-förbättrade FMV-sekvenser

Men de kommer garanterat vara precis lika ostiga som vi minns dem.

#Command-and-conquer, #Petroglyph, #Red-alert


Medlem

Kommer bli köp dag 1!

Gnällkuk

Ptja, såg ju bättre ut men kanske inte så dramatiskt mycket bättre. Nåja, det gör ju inte så mycket, men glad att de valde att behålla orginalen!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det gör verkligen ont i hjärtat att originalinspelningarna verkar vara förlorade.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Känns som en väldigt passionerad remaster iallfall, kudos till att de försöker!
Nice med extramaterial!

Medlem

Ehm.. alltså jag tycker det ser för utsmetat ut. Jag tycker inte att pixelversionen till vänster är så dålig bara man inte drar upp det i fullkräm.

Medlem

Nå, de försökte i alla fall inte att spela in dom på nytt vilket vi alla skall vara tacksamma för.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ser tyvärr inte bättre ut, bara utsmetat. Man ser ju inga annsiktsutryck bättre eller så. Då behåller jag hellre den nostalgiska original videon. Däremot spelgrafiken ska bli intresant att få se

Medlem

Man blir lite förvånad över hur gamla studios verkligen inte har sparat på sina guldklimpar. Visst, utrymme kostar alltid pengar, ingen som trodde det skulle vara värt något, för vem trodde "remasters" och "remakes" i spelvärlden skulle bli en grej, men ändå... Folk verkar ju ha sparat på varenda C=64-spel och annat. Lite grävarbete så är det säkert någon rackare som sitter på inspelningarna någonstans.

Medlem

https://www.openra.net/

Medlem

Hoppas på en inte-så-saftig prislapp för dem. Blir köp om det är så.

ELF
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hoppas på en inte-så-saftig prislapp för dem. Blir köp om det är så.

Tror inte den blir allt för saftig med tanke på att CnC1 och RA1 är freeware numera.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Man blir lite förvånad över hur gamla studios verkligen inte har sparat på sina guldklimpar. Visst, utrymme kostar alltid pengar, ingen som trodde det skulle vara värt något, för vem trodde "remasters" och "remakes" i spelvärlden skulle bli en grej, men ändå... Folk verkar ju ha sparat på varenda C=64-spel och annat. Lite grävarbete så är det säkert någon rackare som sitter på inspelningarna någonstans.

Grejen med C64-spel är att även källmaterialet inte kräver särskilt mycket lagringskapacitet, relativt.
Det absolut största problemet är spel med FMV, där det dröjde rätt många år innan det blev rimligt att digitalt lagra källmaterial i ursprungskvalitet. Även ljud och musik i äldre spel komprimerades ofta, men inte till den enorma graden just FMV gjordes.

Vi pratar dessutom en studio som köptes upp och till viss del lades ned, och trenden med remastrade spel var fortfarande en rad år bort. Visst hade någon rejält passionerad Westwood- (alt. EA-)anställd kunnat åta sig att spara materialet, men där spelar saker som avtal och rättigheter också in, det är inte säkert att det var möjligt av en rad skäl.

Westwood under EA känns spontant som en studio/division som var lite för stor för att så betydande assets ska kunna ovetandes smugglas ut för att sparas hemma hos någon, men för liten för att en arkivering ska bekostas och/eller vara tekniskt möjlig. Spekulerar dock bara, hade varit kul att diskutera saken med gamla Westwood-folk.

Även om det svider rejält ser jag hypotetiskt varför materialet inte levt vidare.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Om ni vill veta lite rolig bakgrundsinformation om filmsekvenserna i C&C så lyssna på Retrohour (podcast)
Mycket underhållande när de pratar om hur företaget hyrde in en lokal teatergrupp!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om ni vill veta lite rolig bakgrundsinformation om filmsekvenserna i C&C så lyssna på Retrohour (podcast)
Mycket underhållande när de pratar om hur företaget hyrde in en lokal teatergrupp!

Den som ändå fick hänga med Joe Kucan och Frank Klepacki när de höll på och producerade...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av ulrik.borg:

Man blir lite förvånad över hur gamla studios verkligen inte har sparat på sina guldklimpar. Visst, utrymme kostar alltid pengar, ingen som trodde det skulle vara värt något, för vem trodde "remasters" och "remakes" i spelvärlden skulle bli en grej, men ändå... Folk verkar ju ha sparat på varenda C=64-spel och annat. Lite grävarbete så är det säkert någon rackare som sitter på inspelningarna någonstans.

Kan ju vara så att det har sparats och sen tappats bort på vägen någonstans där emellan när EA köpta upp Westwood. Jag tror nog de har frågat runt i de kanaler de kan innan de bestämde sig för att köra den här lösningen. När Anderson skulle leta upp originalet till sin film Event Horizon, så hittade han den efter mycket om och men förvarad i någon jäkla saltgruva i Transsylvanien. Så gamla filmer verkar kunna hamna lite varstans när det gäller förvaring.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

blir helt varm i hjärtat när man ser vilken passion dem lägger på det här

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Den som ändå fick hänga med Joe Kucan och Frank Klepacki när de höll på och producerade...

https://open.spotify.com/episode/1qYg8tXqJwjrA9L2fnZck7?si=IL...

enjoy!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har följt honom en drös år (dock är jag ingen fan av podcasts), hade ett par mailkonversationer med honom ett tag efter Red Alert 2 (var med och gjorde en mod, där jag frågade honom om rätten att baka in en låt från ett av hans album - vill minnas att det var från Rocktronic) och han verkar trevlig att snacka mer med.

Menade dock mer att ha åkt tillbaka i tiden till när de spelade in filmklippen till C&C och RA, hade varit riktigt kul att vara med där!

Tack för länken i alla fall! ^^ Får se om jag får tummen ur och lyssnar på den.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Har följt honom en drös år (dock är jag ingen fan av podcasts), hade ett par mailkonversationer med honom ett tag efter Red Alert 2 (var med och gjorde en mod, där jag frågade honom om rätten att baka in en låt från ett av hans album - vill minnas att det var från Rocktronic) och han verkar trevlig att snacka mer med.

Menade dock mer att ha åkt tillbaka i tiden till när de spelade in filmklippen till C&C och RA, hade varit riktigt kul att vara med där!

Tack för länken i alla fall! ^^ Får se om jag får tummen ur och lyssnar på den.

Jo jag förstod vad du menade - men jag tyckte det var ett bra tillfälle att promota en av världens bästa podcasts (ge den en chans, den är fantastisk).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar