Skådisar till The Last of Us?

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som rätt lättspelade roller. Spelar nog ingen större roll (pun intended), så länge det är kompetenta skådespelare. Kan ju även tycka att det är rätt ointressant om skådisarna ser ut som karaktärerna gör i spelet. Ok att man inte tar in folk som ser TOTALT annorlunda ut - typ Kevin Hart och Melissa McCarthy - men annars... meh.

Men okej, trådämnet var att ge drömförslag. Då säger jag kanske... Barry Pepper och Florence Pugh? Skådisar av högsta klass som kanske går att få till ett sådant projekt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Känns som rätt lättspelade roller. Spelar nog ingen större roll (pun intended), så länge det är kompetenta skådespelare. Kan ju även tycka att det är rätt ointressant om skådisarna ser ut som karaktärerna gör i spelet. Ok att man inte tar in folk som ser TOTALT annorlunda ut - typ Kevin Hart och Melissa McCarthy - men annars... meh.

Men okej, trådämnet var att ge drömförslag. Då säger jag kanske... Barry Pepper och Florence Pugh? Skådisar av högsta klass som kanske går att få till ett sådant projekt.

Knasigt egentligen hur de flesta ofta verkar gå efter utseendet och inte hur de skulle skådespela. Även om det är kul att dela bilder handlar väl det ändå om hur de presterar och inte hur de ser ut? Även om det givetvis också är viktigt, men det är ju inte som att Joel och Ellie har en unik look som ingen annan har.

Mvh Tråkmåns


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Många riktigt dåliga förslag här. Danskjäveln är ju inte särskilt lik Joel i utseende förutom skäggväxten eventuellt. Kommer inte på något vettigt förslag själv just nu men någon måtta får det ändå vara

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Knasigt egentligen hur de flesta ofta verkar gå efter utseendet och inte hur de skulle skådespela. Även om det är kul att dela bilder handlar väl det ändå om hur de presterar och inte hur de ser ut? Även om det givetvis också är viktigt, men det är ju inte som att Joel och Ellie har en unik look som ingen annan har.

Mvh Tråkmåns

Så är det. Vare sig Joel eller Ellie har någon form av säreget utseende som skapar karaktär och därmed kräver en viss typ av utseende från skådespelarhåll. Som jag skrev i mitt föregående inlägg finns det förstås vissa grundläggande aspekter rörande utseendet att förhålla sig till, men i övrigt är det ett rätt fritt spelrum. Det är som sagt lättspelade roller och det finns garanterat mängder av skådespelare som kan klara av dem med bravur. Vikten ligger snarare vid att få till ett starkt manus för TV-serien samt att man får in rätt folk i produktionen (i form av regi, foto, sets osv).

Och synsättet är inte att vara tråkmåns; det är ju så det ligger till, liksom.

Medlem
Medlem

Dafne Keen som Ellie?

Dafne är ju redan på HBO i rollen som Lyra Belacqua i TV-serien His Dark Materials
och är dessutom i rätt ålder.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Dafne Keen som Ellie?

Dafne är ju redan på HBO i rollen som Lyra Belacqua i TV-serien His Dark Materials
och är dessutom i rätt ålder.

Mycket bra förslag!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T-bolt:

Dafne Keen som Ellie?

Dafne är ju redan på HBO i rollen som Lyra Belacqua i TV-serien His Dark Materials
och är dessutom i rätt ålder.

Bra spaning!


signatur
Medlem

Skum moderering här. Flera jabbar mot Greta Thunberg från olika håll men när jag tog upp ett aktuellt och sannolikt scenario ifall Netflix fått dealen så blev mitt inlägg raderat.

🤔

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Skum moderering här. Flera jabbar mot Greta Thunberg från olika håll men när jag tog upp ett aktuellt och sannolikt scenario ifall Netflix fått dealen så blev mitt inlägg raderat.

🤔

Skillnad på att länka en bild och skriva att man inte vill ha en afroamerikansk Joel eller en "gender fluid binary hen" som Ellie. Scenariot du beskrev händer inte så ofta som folk påstår, samt att du, med din historia, mest troligen bara ville skapa kaos i tråden med inlägget.

Har du några fler frågor eller funderingar gällande modereringen är du varmt välkommen att slänga ett meddelande till oss.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skillnad på att länka en bild och skriva att man inte vill ha en afroamerikansk Joel eller en "gender fluid binary hen" som Ellie. Scenariot du beskrev händer inte så ofta som folk påstår, samt att du, med din historia, mest troligen bara ville skapa kaos i tråden med inlägget.

Har du några fler frågor eller funderingar gällande modereringen är du varmt välkommen att slänga ett meddelande till oss.

Lol! Vi säger så

Skägg.
10 Chambers

Kom på att vi inte har snackat så mycket om Tommy, Joels brorsa som ändå har en framträdande roll. Två personer känns redan nu gjutna.


signatur
Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Det finns redan en skådis som är fruktansvärt lik Tommy. Det har ALLTID poppat upp i huvudet på mig när jag spelar TLOU, men jag kommer aldrig inte på vad karljäveln heter.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Knasigt egentligen hur de flesta ofta verkar gå efter utseendet och inte hur de skulle skådespela. Även om det är kul att dela bilder handlar väl det ändå om hur de presterar och inte hur de ser ut? Även om det givetvis också är viktigt, men det är ju inte som att Joel och Ellie har en unik look som ingen annan har.

Mvh Tråkmåns

Svårt att veta hur de kommer skådespela, även de bästa skådisarna har gjort kassa insatser
Utseendet däremot är väldigt lätt att gå på.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bogani:

@Carl Johansson-Sundelius:

Det finns redan en skådis som är fruktansvärt lik Tommy. Det har ALLTID poppat upp i huvudet på mig när jag spelar TLOU, men jag kommer aldrig inte på vad karljäveln heter.

Haha... och chansen att jag kommer på det åt dig känns som minimal


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Json_81:

Svårt att veta hur de kommer skådespela, även de bästa skådisarna har gjort kassa insatser
Utseendet däremot är väldigt lätt att gå på.

Visst, men det är ju också det som egentligen ger minst. Även om det givetvis är viktigt att försöka vara lik så behöver man ju inte ofta anstränga sig.

Ta Peter Parker t ex. Snygg och poppis, ful med glasögon och se ut som en nörd. Allt funkar beroende på historien, sedan är det skådespeleriet som är viktigast.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gerald Butler som Joel ofcourse.

Medlem

signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Frilansare
Medlem

Tycker Justin Theroux hade passa bra, men han kanske ser lite för ung ut. Han är ganska underskattad skådspelare, riktigt duktig i The Leftovers.

Medlem

Här har vi två skådespelare med erfarenhet och bra dynamik. Henry Cavill och Freya Allan. Givetvis får Cavill ett digitalt pålagt* skägg eftersom han måste vara renrakad för en annan roll. Men vi har sett att sådant funkar förr. Och Freya Allan... jösses, här har jag faktiskt inget sarkastiskt att säga. En duktig skådespelare.

Om Cavill och Allan inte är lediga rekommenderar jag denna dynamiska far och son-duo. Som bekant har de redan gjort en överlevnadsfilm tillsammans (då i regi av en formtoppad M. Night Shyamalan). Därtill är Will Smith rutinerad och folkkär samtidigt som hans son... säkert är en fin person. Kritikerna kanske skulle säga att Jaden är av fel kön, etnicitet och ålder - men sådant skrattar såväl jag som Hollywood åt.

...vilket alternativ skulle ni minst ogärna se?

*Skägget är även här pålaggt. Men jag är så förbaskad skicklig i photoshop att det nästan ser äkta ut. Beklagar det!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av adde111:

Tycker Justin Theroux hade passa bra, men han kanske ser lite för ung ut. Han är ganska underskattad skådspelare, riktigt duktig i The Leftovers.

https://biiinge.konbini.com/files/2017/04/leftovers-2.jpg

https://s.abcnews.com/images/Entertainment/HT-theleftovers-Ju...

Hade funkat!


signatur
123
Skriv svar