Half-Life-remaken Black Mesa är släppt

Robot
Half-Life-remaken Black Mesa är släppt

Sisådär 7 778 dagar efter originalets premiär.

#black-mesa, #half-life, #half-life-alyx, #valve


Medlem

Tycker jag läst den här nyheten minst en gång i veckan senaste tiden

Typ, nu är det äntligen färdigt, nu är det ute ur beta, nu är det äntligen släppt

Redaktör
Skrivet av Nioreh:

Tycker jag läst den här nyheten minst en gång i veckan senaste tiden

Typ, nu är det äntligen färdigt, nu är det ute ur beta, nu är det äntligen släppt

Hehe, ja, det har varit en del nyheter om det i flera års tid. Men aldrig att det faktiskt släppts, och jag är rätt säker på att vi inte kommer skriva det fler gånger heller.


signatur
Medlem

Fantastisk remake på ett fantastiskt spel. Finns inget mer att säga. Testa det om du är det minsta nyfiken på Half Life

Medlem

Härligt, ser fram emot den recensionen! Är det så att man darrar av upphetsning och mot all förmodan inte kan vänta så går det att hitta min purfärska recension i medlemssektionen så länge!

Medlem

Fantastisk trailer!

Medlem

Yay! Kommer köra i morgon!

Redaktör
Skrivet av Brona:

Fantastisk remake på ett fantastiskt spel. Finns inget mer att säga. Testa det om du är det minsta nyfiken på Half Life

Oh, trevligt! Lägger upp den så den syns lite mer. Tack!


signatur
Medlem

Jag spelade gratis versionen när man kunde spela hela spelet förutom alien banan. Är det någon skillnad på den versionen med den här förutom att man får hela spelet?

Medlem

Vettikattsingen vad som behövs ännu mer för mig än bara ännu en ny fps skjutare.
Känns som nått saknas.
Eller så har man väl kanske spelat för många.
Hmm..
Jag säger som Stefan Sauk... "Jag är skeptisk..."

Medlem

Måste medge att jag blir väldigt sugen på att lira igenom detta. Helvete så bra Half-Life 1-2 + episoder var när det begav sig, underbara spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag spelade gratis versionen när man kunde spela hela spelet förutom alien banan. Är det någon skillnad på den versionen med den här förutom att man får hela spelet?

Samma här och undrar samma sak. Kommer inte ihåg att det var stridsvagnar med i den versionen jag spelade i och för sig 🤔

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Samma här och undrar samma sak

Jag har undrat det i tidigare trådar, men ingen verkar riktigt veta. Troligen mindre uppdateringar här och där, men inget jag sett har varit världsomvälvande. Var iofs typ 7,5 år sedan jag spelade det, så mitt minne är inte helt glasklart.

Medlem

@jehuty:
@Nioreh:
@Nihuli:

Det har hänt mycket skulle jag vilja säga. Generellt är det ju samma spel, samma upplägg, men med Xen då. Däremellan har Source-versioner uppdaterats, många modeller har fått sig ett ansiktslyft. Texturer, effekter, ljud, och AI har förbättrats osv. Listan fortsätter.

Jag skulle se det som samma bil som lackerats om, polerats upp och fått sig en ny trimsats.

Medlem

rätta mig om jag har fel men Alyx utspelar sig mellan 1:an ovh 2:an väl? kan ju inte finnas en bättre tidpunkt att släppa detta nu. Blir köp!

Medlem

tack för den era svin!! Såg trailer och helt plötsligt så stod man i steam hylan och köpte Black Mesa och jag har spelet installerat redan hann inte skriva klart. Vi hörs då

Medlem

Vakten är inte helt övernöjd men fysikmotorn funkar iaf!

Medlem

Grafiken ser ut att komma från 2010 typ... Om man ska göra en remake på spelet, gör det då med modern grafik och våga skruva på manuset mm - precis som man gör med filmer.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Grafiken ser ut att komma från 2010 typ... Om man ska göra en remake på spelet, gör det då med modern grafik och våga skruva på manuset mm - precis som man gör med filmer.

Det tog 15år för spelet att släppas.

Medlem

Fattar inte, det kostar pengar, men jag har ju spelat det på steam innan? Var det gratis tidigare?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte, det kostar pengar, men jag har ju spelat det på steam innan? Var det gratis tidigare?

Ja det var en gratis mod innan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte, det kostar pengar, men jag har ju spelat det på steam innan? Var det gratis tidigare?

Det var en gratis mod, och den finns kvar. Men denna versionen är betydligt mer putsad, förbättrad och förlängd (flera timmar)

Vad är problemet med Valves egna remake? Inte testat den.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Vad är problemet med Valves egna remake? Inte testat den.

De har inte gjort nån remake på samma sätt som detta. De bara slängde in alla banor i source-motorn.

International
Man of Mystery

Så grymt skön feeling, önskar jag kunde spendera hela helgen med att sitta och spela igenom det!

Ljuden, rösterna och den allmäna feelingen, 10/10 rakt av!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Aj aj. Om det snart blir recension får jag väl skynda mig på att skriva klart den nya uppdaterade 1.0 texten i mitt - Black Mesa 'svensk text' mod.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska säga om spelet. Känns som att orginalet vad gjort för just speedruns allt ska gå skit fort, lika dant i det här spelet. Så det kändes ju lite onödigt med bättre grafik när du ändå springer igenom spelet skit snabbt.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Vad är problemet med Valves egna remake? Inte testat den.

Det är ingen remake, det är bara en portning till Source, det är alltså helt troget originalet men i en modernare motor. Black Mesa har återskapat spelet från grunden och designat om allt så att det är mer som ett modernt FPS.

1
Skriv svar