Efter alla teasers – Frictional avslöjar Amnesia: Rebirth

Robot
Efter alla teasers – Frictional avslöjar Amnesia: Rebirth

Skräckmästarna från Helsingborg återvänder till sin största serie.

#amnesia-rebirth, #frictional-games, #skräck


Medlem

Sitter inte frictional i Malmö ? Men kommer från Helsingborg?

Tre kronor där i början

Medlem

Underbart. <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Underbart färgglatt!

Medlem
Skrivet av Backpacker91:

Sitter inte frictional i Malmö ? Men kommer från Helsingborg?

Det stämmer
De flyttade till Malmö 2017.

Medlem

Skönt att man slipper förstoppning i höst.

Medlem

Jag är redo! En av få spel som jag kommer att spela dag 1!

Medlem

Nice. Äger de 2 första Amnesia spelen men har inte lirat de ännu. Klarat ut SOMA som var fantastiskt bra dock. Tyvärr grejar jag inte den gamla grafiken riktigt i de gamla Amnesia spelen. Får se om jag ger de en chans.

Det kommer många bra skräckspel detta år till Steam. Kommer inte ihåg vad de andra heter men jag har de på min wishlist.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Någon som vet Frictionals tankar kring stöd för VR? Om det är några spel som skulle passa för VR som handen i handsken så är det ju deras spel..

Medlem

Bästa nyheten idag! Det här ska bli riktigt spännande att få spela! Kan knappast vänta!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Av trailern att döma ser det ut som de inte har uppgraderat sin spelmotor med grafik överhuvudtaget sedan Amnesia: The Dark Descent.. Dock behövs inte särskilt ny grafik i de där spelen, så jag är ändå positivt inställd.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Jag är besviken. Finns väl inte mer att hämta från spring-o-göm-dig genren vid det här laget?

Inaktiv

@Sillgam:
Då är vi två. Samma mechanics igen.

...Såvida det inte är ännu ett Alien Isolation.

Jh
Medlem

Hm 🤔 jag hade förväntat mig mer efter utmärkta Soma. Jag hoppas de visar upp evetuell potential bättre i framtida trailers.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

KoP
Medlem

Trist. Hade hoppats på något nytt (som inte är kopplat till Amnesia). :/

Medlem

Jag sällar mig oxo till den skaran som blev lite besvikna över att det inte blev något nytt. Med tanke på hur jäkla bra SOMA var så hade det varit mer intressant för min del med ett helt nytt IP även denna gång.

Medlem

Kommer det vara backstoryn till amnesia? Är inte de i Algeriet med den där sfären.

Medlem

Dags att börja lägga undan pengar till Valium då...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Aldrig spelat något av deras spel, tyvärr. Känner dock till dem väl, läst recensioner och kikat lite på tuben.

Är det försent att spela Amnesia idag? Eller är de föråldrade? Har för mig att jag har Soma digitalt, värt att dra igenom?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

SoL
Medlem
Skrivet av Freakon:

Aldrig spelat något av deras spel, tyvärr. Känner dock till dem väl, läst recensioner och kikat lite på tuben.

Är det försent att spela Amnesia idag? Eller är de föråldrade? Har för mig att jag har Soma digitalt, värt att dra igenom?

Tycker SOMA absolut är värt att spela igenom. Storyn var så bra att jag nästan tappa hakan, jag hade så många tankar i huvudet när eftertexterna rullade.

Medlem
Skrivet av SoL:

Tycker SOMA absolut är värt att spela igenom. Storyn var så bra att jag nästan tappa hakan, jag hade så många tankar i huvudet när eftertexterna rullade.

Oh, låter härligt. Tack för hype


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av SoL:

Tycker SOMA absolut är värt att spela igenom. Storyn var så bra att jag nästan tappa hakan, jag hade så många tankar i huvudet när eftertexterna rullade.

Tack, får bli nästa spel nu efter Death Stranding (o Lego city undercover).


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av SoL:

Tycker SOMA absolut är värt att spela igenom. Storyn var så bra att jag nästan tappa hakan, jag hade så många tankar i huvudet när eftertexterna rullade.

Ja, tror att det är svårt för dom att överträffa Soma i genren, kanske dags för dom att försöka sig på skräck och obehag i nya riktningar istället.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Aldrig spelat något av deras spel, tyvärr. Känner dock till dem väl, läst recensioner och kikat lite på tuben.

Är det försent att spela Amnesia idag? Eller är de föråldrade? Har för mig att jag har Soma digitalt, värt att dra igenom?

Beror på hur kräsen du är. Jag tycker absolut de funkar, även de äldre frictional-spelen penumbra. Men jag är en sådan som kör oblivion fortfarande också iofs..

Medlem

Woho! Ser fram emot att bli skrämd och existentiellt utmanad i höst.

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Kommer det vara backstoryn till amnesia? Är inte de i Algeriet med den där sfären.

Stämmer, är väl där de grävde upp den tror jag. Dock utspelar sig väl första spelet 1839 och det ser ut att figurera ett krashat flygplan i trailern, så detta bör rimligtvis utspela sig långt senare. Kanske kan vara så atta de i utgrävningarna på 1800talet bara kravsade lite på ytan på enorma underjordiska, uråldriga tempel etc. Nåt sånt.

1
Skriv svar