Tidigare WoW-designer hävdar att Blizzard inte har förändrats

Robot
Tidigare WoW-designer hävdar att Blizzard inte har förändrats
Medlem

Har han själv varit på möten senaste tiden eller talar han från röven som han påstår andra gör?

Backloggens befriare

Ja, för man märker ju ingen skillnad i kvalité på vad de producerar nu jämfört med säg 20år sedan.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Värre än ea


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vad han menar är att Blizzard varit skit ända ifrån början

Medlem

Blizzard kommer aldrig komma tillbaka till sitt före detta skinande status så länge Activision är inblandade, tyvärr...

Medlem
Medlem

Det som är värst är att de bli målade svart för sånt ett "företag" gör. Antingen älskar man konst eller pengar. Man kan tjäna på den första, men man kan inte göra bra ifrån sig pga det andra, bara för att.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Man kan tjäna bra pengar men ändå inte vara ett skit. titta på CD RED PROEKT! Tex.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

Man kan tjäna bra pengar men ändå inte vara ett skit. titta på CD RED PROEKT! Tex.

Du menar utvecklaren som nergraderade grafiken på sitt spel och sen vägrade erkänna att så var fallet när folk hävdade det?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du menar utvecklaren som nergraderade grafiken på sitt spel och sen vägrade erkänna att så var fallet när folk hävdade det?

ingen är fel fri. vi alla har dåliga sidor


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag tror nog inte Blizzard i sig har förändrats mycket, nog mest att det är dessa nötter som sitter högt upp i styrelsen som säger hur saker ska vara. Då är det inte så mycket Blizzard kan göra mer än bara följa dessa riktlinjer.

De borde kicka bort Bobby, han är en den stora nöten i gänget.

Inaktiv

Det kanske inte är Blizzard utvecklarna men något är det uppenbarligen om man kollar på kvalitén på vissa projekt senaste årtiondet eller så. Blizzard har fallit så sjukt mycket i mångas ögon

Medlem

"It's just so not true. J isn't even the CEO, you notice, he's the company's president. But people who don't know the difference cannot be convinced otherwise."

Ja, han är inte CEO för ACTIVISION-BLIZZARD, men han är direkt ansvarig för Blizzard, eftersom det företaget numera är en del av det gemensamma bolaget så finns det inte ens någon CEO för Blizzard i sig självt. Att vi istället bör rikta vår kritik mot Bobby Kotick, mannen som fanns med i Epsteins "black book", ja det känns ju rimligt, Kotick, mannen som även är ansvarig för att bolagen gick samman till att börja med.

Hur verklighetsfrånvarande kan man vara om man inte ser hur Blizzard, likt alla stora spelutvecklare har förändrats i och med en ny ägarstruktur. Det faktum att han ens gör ett uttalande som detta talar snarare för att han menar följande: "Var inte arg på J, han har inget att säga till om ändå, var istället arga på de stora stygga personerna som faktiskt bestämmer".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

"killen säger något som strider mot min världsbild, han måste ljuga!"

Medlem

Warcraft 3 Reforged är perfekt exempel på att Blizzard har förändrats. Wow designern har fel tycker jag.

Avstängd

Jag säger så här: Blizzard må kanske inte har förändrats, men deras nya ovanstående beslutsfattare har gjort så att Blizzard inte kan fortsätta producera spel med samma goda resultat som tidigare. På så vis skulle jag säga att "Blizzard har förändrats".

Medlem

Även om det nu skulle vara sant är det även 100% sant att man inte längre har samma QA som förr. Det är ju inte så att man tvivlar på att det finns talang hos Blizzards devs, det är ju snarare att man nu är ett storföretag som har som huvudmål att blidka sina shareholders, och devs får göra så gott de kan utifrån de förutsättningar som ges. Det finns så mycket som kan gå fel i en sådan stressmiljö, allt ifrån för många beslutsfattare, eller för få, till det faktum att devs inte är felfria människor heller.

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Blizzard kommer aldrig komma tillbaka till sitt före detta skinande status så länge Activision är inblandade, tyvärr...

Du menar sålänge kina har klorna i företaget?

Medlem

Bra att han känner lojalitet till sina polare och sin arbetsgivare, men det känns väldigt svårt att vara objektiv om man nu försvarar Blizz på det här sättet, givet hur man framstått utåt (då menar jag INTE foliehattsperspektivet nödvändigtvis, utan förvirringen kring vad ens kunder vill ha och rent PR-mässigt). Företagskultur förändras ju långsamt och om han har haft en del i den - och varit "på rätt sida om ok" - lär han ju knappt ha märkt någon skillnad tänker jag?

Medlem

Om jag får killgissa lite så är det nog svårt att konstant utveckla spel som blir storslagna och bättre än sin föregångare.
Tycker alltid det bara är en tidsfråga innan pöbeln tappar sitt förtroende och går bananas.
Går att räkna upp många spelserier där den sista uppföljaren aldrig borde ha utvecklats, Mass effect 3 *Host Host*

Har själv varit ett stort fan utav blizzard, men är inte jätte imponerad över vad de släppt under de senaste åren.
Många hyllar CD Red projekt förstunden, men håller inte Cyberpunk kommer kritiken inte vara nådig.

Vad det beror på när det skiter sig har nog många orsaker. Höga förväntningar från oss spelare som inte riktigt blev uppfyllda tror jag är en väldigt stor orsak. Ett pressat tidsschema, fel personer har slutat, storhetsvansinne eller pengar listan kan göras lång.

Medlem

@confal: killgissa? Tjejgissa? Hengissa?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@confal: killgissa? Tjejgissa? Hengissa?

Eller bara gissa om man vill det, men gillar uttrycket killgissa då jag upplever det vanligare att jag och minna manliga vänner drar igång med rena gissningar när vi inte har en aning om vad vi snackar om, medans våra flickvänner ärligt säger att de inte vet.
Sen lägger jag väl egentligen inte så mycket värderingar i uttrycket mer än att jag gillar det 😄

Medlem
Skrivet av confal:

Eller bara gissa om man vill det, men gillar uttrycket killgissa då jag upplever det vanligare att jag och minna manliga vänner drar igång med rena gissningar när vi inte har en aning om vad vi snackar om, medans våra flickvänner ärligt säger att de inte vet.
Sen lägger jag väl egentligen inte så mycket värderingar i uttrycket mer än att jag gillar det 😄

Ganska säker på att båda könen kan gissa.


signatur

I drank what?

Medlem

Han kan dra åt helvete han med om han nu ska försvara Blizzards korkade beslut och dåliga spel och pr skit . Fast bethesda är värre dock!! med sina lögner och buggiga spel som kostar 60 dollar..

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ganska säker på att båda könen kan gissa.

Nu är vi väldigt väldigt off topic.
Det är väl klart varenda levande människa med kapacitet att tänka kan väl gissa.
Det hade aldrig med saken att göra vem som kan gissa och inte gissa, bara för att jag råkar vara lite själv ironisk och gilla uttrycket 😆

Tråkigt om du ska vara kränkt över det, men det är upp till dig hur du vill se på saken.

Medlem

Hur kan han hävda att Blizzard inte ändrats, då de uppenbarligen har det ?
- pumpa ut fler spel, i samma serie, som inte har så stora förändringar att det borde kallas uppföljare men ändå gör det (Overwatch 1 - 2...)
- falla på eget grepp, dvs stänga av esport-spelare för att de uttalar stöd för demokrati och yttrandefrihet (för att slippa dålig PR i vissa delar av världen) och istället få dålig PR i andra delar världen
- inte stå upp för ovanstående kamp för yttrandefrihet och demokrati (de kan straffa spelare, om de bryter mot kontrakt, men de bör i samma mening också säga att de "stöder uttalandet i sig men att esport-match är fel forum")
osv...

Medlem
Skrivet av confal:

Nu är vi väldigt väldigt off topic.
Det är väl klart varenda levande människa med kapacitet att tänka kan väl gissa.
Det hade aldrig med saken att göra vem som kan gissa och inte gissa, bara för att jag råkar vara lite själv ironisk och gilla uttrycket 😆

Tråkigt om du ska vara kränkt över det, men det är upp till dig hur du vill se på saken.

Grejen är att det uttrycket används för att utmåla män som ignoranta idioter, så de "killgissar". Hela uttrycket kommer misandristiska feminister, därav att jag ifrågasätter det. Tjejgissa är inte ett ord. Så om radikalfeministiska ord används, kommer jag ifrågasätta. Misandri (eller misogyni för den delen) hör inte hemma på ett spelforum.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Så kul när du använder dig av killgissa/mansplaning för att just ta upp ordet killgissa/mansplaning innebörd. Skön ironi.

12
Skriv svar