Valve: VR sänkte tempot i Half-Life: Alyx enormt

Robot
Valve: VR sänkte tempot i Half-Life: Alyx enormt

När Half-Life blev VR förändrades spelarnas beteende drastiskt.

#half-life-alyx, #tested, #valve


Medlem

Är obeskrivligt taggad inför Half Life i VR, känns ibland som om jag drömmer.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Är obeskrivligt taggad inför Half Life i VR, känns ibland som jag drömmer.

vi får se hur taggad du blir när du blir åksjuk efter 30m spel..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vi får se hur taggad du blir när du blir åksjuk efter 30m spel..

Det där är ju väldigt från person till person...jag har haft många 3-4 timmars omgångar utan att känna av det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vi får se hur taggad du blir när du blir åksjuk efter 30m spel..

Har spelat storybaserade spel som Asgard's Wrath, Walking Dead, Res7 i flera timmar utan några som helst problem. Jag kan ha varit lite obekväm första gångerna, men man vänjer sig.

Och skulle njuta av spelet även om jag spelar en halvtimme åt gången...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vi får se hur taggad du blir när du blir åksjuk efter 30m spel..

Jag längtar också.
Kommer köra med smooth locomotion men för dom som blir åksjuka finns ju teleporteringen. (Som av icket VR kunnigt folk kritiserats hårt dom senaste dagarna iom dom senaste filmerna men det är okunniga pannkaksspelare som enbart uttalar sig)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@SWEBarb: missundsamheten klär dig. Har man spelat några timmar upphör åksjukan. Jag kan vara i VR obegränsat utan att må illa men jag minns att jag me de tidiga 3DOF headsetet kunde må lite illa.

Det är så patetiskt att läsa alla pannkaksspelare gnälla på något dom inte har/har råd med.

Medlem

Det känns som Valve har något riktigt stort på gång. Mitt 80-talshjärta slår lite extra för detta spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag längtar också.
Kommer köra med smooth locomotion men för dom som blir åksjuka finns ju teleporteringen. (Som av icket VR kunnigt folk kritiserats hårt dom senaste dagarna iom dom senaste filmerna men det är okunniga pannkaksspelare som enbart uttalar sig)

Exakt - jag är nyfiken på Smooth locomotion - men teleporteringen är faktiskt inte så dålig som folk inbillar sig när det kommer till VR.

Dock har jag aldrig riktigt fått bra "kläm" på klassisk movement. Inte för att det inte funkar som det ska, men jag är värdelös med handkontrollers


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Exakt - jag är nyfiken på Smooth locomotion - men teleporteringen är faktiskt inte så dålig som folk inbillar sig när det kommer till VR.

Dock har jag aldrig riktigt fått bra "kläm" på klassisk movement. Inte för att det inte funkar som det ska, men jag är värdelös med handkontrollers

Ett tips är att bara använda höger spak för att vända sig när man behöver göra det snabbt.
Vrid på huvudet och kroppen mer ist.
Vänster spak fungerar ju som WASD på tangentbordet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett tips är att bara använda höger spak för att vända sig när man behöver göra det snabbt.
Vrid på huvudet och kroppen mer ist.
Vänster spak fungerar ju som WASD på tangentbordet

Tack för tipset - men det är snarare det att jag helt enkelt är inkompetent

Har ett par tusen timmar i VR men just röra mig omkring är jag värdelös på. lol!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tack för tipset - men det är snarare det att jag helt enkelt är inkompetent

Har ett par tusen timmar i VR men just röra mig omkring är jag värdelös på. lol!

Ok jag då kanske det är trådlöst som behövs att vara "fastkedjad" kan kännas rörelseförhindrad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Coomer?

Medlem

Ge oss mus och tangentbord så man kan spela på riktigt än gimmick vr-spela.

Medlem
Skrivet av Loading:

Ge oss mus och tangentbord så man kan spela på riktigt än gimmick vr-spela.

Agreed. Synd att nästa Half-Life blev offer för en fluga.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Agreed. Synd att nästa Half-Life blev offer för en fluga.

@Loading

Ni är bara bittra.
VR är ingen fluga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Loading:

Ge oss mus och tangentbord så man kan spela på riktigt än gimmick vr-spela.

Håller med.. vr är en gimmick bara
som internet är
som smartphones är

Är bara flugor som kommer dö ut
Liksom vem använder internet idag?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Håller med.. vr är en gimmick bara
som internet är
som smartphones är

Är bara flugor som kommer dö ut
Liksom vem använder internet idag?

Man vill ju bara ta det lugnt vid datorn och spela, inte veva armar m.m. så tänker jag.

Medlem
Skrivet av Loading:

Man vill ju bara ta det lugnt vid datorn och spela, inte veva armar m.m. så tänker jag.

Spela spel som man knapprar på tangentbordet och klickar på musen då

Vi som gillar VR vill helt enkelt ha mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan bara hoppas att nästa GTA också är en full blown VR titel. Köra motorcykel i femman är ju smått rubbat, så tanken på att göra det i VR är jäkligt mycket mer skrämmande än head crabs.

Vad gäller "åksjuka" så... Enda gången jag mått lite illa var när jag en gång spelade Fallout 4. Blev bara en gång. Aldrig reagerat i något annat spel, men jag tog mig knappt ur första delen och in till staden (tog förvisso en lång runda runt) och byggde lite. Fick lägga av för att jag nästan tappade medvetandet så yr i skallen jag blev. Inte rört det spelet sedan dess. Som sagt, i övrigt aldrig reagerat det minsta i något annat spel/app.

Medlem

Jag kan inte förstå hur teleportering kan vara acceptabelt i VR spel. Eller "Acceptabelt" med 2 c i det svenska språket....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag kan inte förstå hur teleportering kan vara acceptabelt i VR spel. Eller "Acceptabelt" med 2 c i det svenska språket....

En del föredrar det för att smooth gör dom åksjuka.
Dom flesta kan dock vänja bort sig.
Teleportering fungerar dock helt ok, har du inte provat kan jag förstå det ser "konstigt" ut på en 2d skärm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar