World in Conflict - Samlas ihop och spela?

Medlem
World in Conflict - Samlas ihop och spela?

World in Conflict finns gratis att ladda ner på http://www.massgate.org/

Några som är sugna att samlas och spela någon omgång multiplayer vid passligt tillfälle?

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Känns inte helt lagligt?

Medlem
Skrivet av Flame:

Känns inte helt lagligt?

Jag tror de sa att de skulle släppa allt source material öppet till alla? Är den där hemsidan olaglig alltså?

Medlem

Tänkte att eftersom det står: "Massgate.org is not affiliated with Ubisoft or Ubisoft Massive"

samtidigt som WiC säljs på GOG bland annat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Att släppa källkoden är inte detsamma som att släppa spelet. Om alla original-assets till spelet ingår i nedladdningen men inte släppts fria (på GitHub eller annanstans) så kan man utgå från att det är olagligt

Medlem

Är jag pirat eller ej?

Det står ju att ägarna själva har släppt det öppet till folket.

Jag är inte pirat

Medlem
Skrivet av Haddock:

Är jag pirat eller ej?

Det står ju att ägarna själva har släppt det öppet till folket.

Jag är inte pirat

Det dom har släppt är backendkoden för multiplayer-delen, eller som det står i länken ovan "To be clear, this is not the game but the backend that the enables multiplayer". Dom har alltså släppt källkoden för spelservrarna, och inte för själva spelet, i syfte att låta communityn ta över hosting av spelservrar och förbättring av koden.

Eftersom själva spelet fortfarande säljs på Uplay, och Ubisoft själva inte tillhandahåller det gratis någon annastnas, så skulle jag vilja säga att det är olagligt av Massgate att lägga upp spelet för nedladdning gratis via sin sida. Sen om Ubisoft kommer bry sig om det är väl en annan femma

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Det dom har släppt är backendkoden för multiplayer-delen, eller som det står i länken ovan "To be clear, this is not the game but the backend that the enables multiplayer". Dom har alltså släppt källkoden för spelservrarna, och inte för själva spelet, i syfte att låta communityn ta över hosting av spelservrar och förbättring av koden.

Eftersom själva spelet fortfarande säljs på Uplay, och Ubisoft själva inte tillhandahåller det gratis någon annastnas, så skulle jag vilja säga att det är olagligt av Massgate att lägga upp spelet för nedladdning gratis via sin sida. Sen om Ubisoft kommer bry sig om det är väl en annan femma

Argh!

1
Skriv svar