HBO gör serie av The Last of Us!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Skillnaden är att min originalkommentar menade att saker baserade på spel hittills blivit bajs. Att ta witcher som ett motexempel är då felaktigt.

Jag syftade snarare på att jag inte tror att det har något med originalet att göra. Bok, spel, riktig händelse, fantasi, det har väl ingen betydelse? En skitserie skapas inte pga originalets form såvida det är en bok, spel eller något annat men pga ett dåligt manus, en dålig regisör och/eller dåliga skådespelare.

Det jag ifrågasatte var att du rättfärdigade dig själv som en "realist" istället för "pessimist" när du kallades negativ trots att du inte har någon som helst information om vilka som står för skapandet av serien bortsett från 'HBO', och då HBO har väldigt många bra serier så kan vi lika gärna utgå från att det blir bra som dåligt - därför min reaktion.

Du har inte fel med att de absolut flesta spelfilmer är skit men det har, åter igen, inget med saken att göra att originalen var 'spel' till att börja med. Uwe Boll är dålig oavsett vad han hade försökt sig på, han råkar bara ha plockat spel till exempel.

SoL
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Nackdelen är väl att HBO's kvalite är skit, 1080p (knappt?) Ingen 4k och ingen HDR...

Vänta lite här nu.. HBO är inte skit. GoT, The wire, Sopranos, westworld, chernobyl, Oz. All kvalite serier kommer ifrån HBO

@SoL: Men streamingkvaliten, websidan samt appen suger.

Medlem

Zombies, äntligen det har man inte sett innan.
Samt som sagts innan. Hbo suger stenhårt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SoL:

Vänta lite här nu.. HBO är inte skit. GoT, The wire, Sopranos, westworld, chernobyl, Oz. All kvalite serier kommer ifrån HBO

Var väl rätt tydligt att han pratade om bildkvalitén på deras streamingtjänst?

Medlem

Jag har en känsla av att jag lär uppskatta detta mer som serie än som spel.

Medlem
Skrivet av Ph4st:

Nackdelen är väl att HBO's kvalite är skit, 1080p (knappt?) Ingen 4k och ingen HDR...

Detta har du givetvis rätt i! Jag var mer inne på att HBO är dom enda som klarar av att göra vuxen TV idag. Om vi set bort ifrån det vi inte pratar om (GoT) så har dom för mig ett nästan klanderlöst track-record. Jag kan så klart ha fel i detta påstående men är tveksam

Medlem

Så länge det inte är Netflix så finns det hopp


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

SoL
Medlem

@Dalton Sleeper @Sisyr jo jag förstod att han pratade om bildkvalitén. Tyckte det var ironiskt när han skrev att HBO är skit när dom mest hyllade serierna kommer därifrån. Personligen bryr jag mig inte om 4K el HDR, viktigaste är att serien är bra producerad.

KoP
Medlem

Generisk zombie serie incoming.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Meen inte HBO! Kan inte allt bara komma till Netflix, måste man skaffa 50 olika streaming tjänster!? Detta välkomnar ju bara tillbaka pirat streaming.

Jag håller med. Ett tips under tiden man väntar på att situationen ändras är att prenumerera på en tjänst i taget, kolla på de mest kvalitativa serierna och filmerna, byt efter 1-3 månader till nästa och kör på så Har jag gjort den senaste tiden. Sen beror det så klart på hur mycket tålamod man har


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Greta Thunberg och Liam Neeson?

Avstängd
Skrivet av Snabeltorsk:

Zombies, äntligen det har man inte sett innan.
Samt som sagts innan. Hbo suger stenhårt.

HBO har generellt bättre serier än Netflix. Så jäkla mycket skräp på Netflix.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Greta Thunberg och Liam Neeson?

Jag kom att tänka på Sadie Sink och Christian Bale.
Vet inte riktigt med Christian, fast han har väl bra range och skulle både kunna spela bra såsom karaktären var i början/introt av spelet och senare en mer bitter person.
Sadie tror jag med har bra range.

Medlem
Skrivet av breahl:

HBO har generellt bättre serier än Netflix. Så jäkla mycket skräp på Netflix.

Jo det kan man tycka, fast det finns mycket bra på Netflix med som inte HBO nog skulle våga ta i med tång, typ lite nördigt och konstigt ibland☺

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag kom att tänka på Sadie Sink och Christian Bale.
Vet inte riktigt med Christian, fast han har väl bra range och skulle både kunna spela bra såsom karaktären var i början/introt av spelet och senare en mer bitter person.
Sadie tror jag med har bra range.

Jag drev bara men din kombo lät faktiskt väldigt bra. Fast hade hellre haft Viggo Mortensen istället för Bale. Men hade nog passat perfekt med Sadie.

Medlem

Jag har våndats över den här tråden sedan den kom upp. Svara seriöst eller trolla? Och varför känns trollalternativen allt bättre ju mer jag tänker på dem? Min slutgiltiga lösning är att ge två svar. Ett som känns logiskt. Liksom rätt. Ett annat som började som trollande men som har vuxit till ett nästan seriöst alternativ. Men bara nästan.

Känner mig även tvungen att casta David från vinterkapitlet. Fantastisk karaktär.

Seriöst:
Joel: Troy Baker - Varför inte låta originalet ta sig an rollen ännu en gång? Han har rätt ålder och har gjort rollen fantastiskt förut. Utseendet går säkert att fixa.

Ellie: Sadie Sink. Vinner lite på walkover då jag inte kan namnen på några andra barnskådespelare. För Natalie Portman är vuxen vid det här laget, va?

David: Billy Bob Thornton eller Robert Knepper. Billy Bob har visat hur obehaglig han kan vara i Fargo. Knepper gjorde detsamma som T-bag i Prison Break. Båda skulle göra rollen fantastisk.

Trollet inom mig:
Joel: Will Smith - Här tänkte jag först han har fel hudfärg och alldeles för mycket karisma för att spela Joel. Vilket ramaskri det skulle bli! Sedan insåg jag att jag avgudar Will Smith och att han faktiskt var det enda positiva med I am Legend. Så, what the heck! Jag skulle betala för att se det!

Ellie: Ella/Jaden Hiller - Om Joel är mörkhyad, varför inte göra Ellie asiat? Det om något borde ta knäcken på alla fans. Å andra sidan tycker jag att de gör bra ifrån sig i Modern Family. Ingen perfect match, men det kunde vara värre? Tror jag...

David: Elijah Wood - Det eviga hobbit-babyfacet Elijah som David? Han skulle väl omöjlig kunna utstråla samma obehag som David samtidigt som han bara uttrycker sig trevligt? Sedan kom jag att tänka på SIn City, och... well. Han skulle kanske vara som klippt och skuren för rollen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Joel: Troy Baker - Varför inte låta originalet ta sig an rollen ännu en gång? Han har rätt ålder och har gjort rollen fantastiskt förut. Utseendet går säkert att fixa.

Joel hade en dotter på typ 12 för 20 år sedan. Borde han inte vara typ 50+ i alla fall?

Medlem

@Nioreh: Där har du förstås en poäng! Jag föreställer mig alltid Joel som 40:ish, men tar man Sarah i beaktande måste han förstås vara bra mycket äldre. Då får jag väl sälla mig till kören som suktar efter Viggo Mortenson!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar